Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, Peak skrev:

@DanielStance -Anser du den 525i'en mer overpriset enn denne?
 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85731649?

Som sagt, EN SMULE. :)

525en har kjip farge, automat, ikke så mye utstyr, ikke M-Sport/M5 fangere, GS felger etc.

Gabz sin 520D har fin farge, manuell, (ettermontert) M-Sport fangere, senk, finere (jada de er oppbrukt) felger, ettermontert en del kjekt utstyr osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peak skrev:

Anser du den 525i'en mer overpriset enn denne?

Vil ikke si at 110 før pruting er noe veldig upris når jeg allerede i løpet av 24 timer på Finn fikk 4 bud på 90k som jeg takket pent nei til selv om de kunne hente den samme dag, og 20+ andre har også allerede lagret annonsen. Er så mange som skal sutre på prisen uten at de er helt klar over hva de prater om. Jeg tror fint jeg kan få solgt den til rundt det jeg tenker meg om jeg bestemmer meg for det, men du skal få lov å mene hva du vil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg oppfattet "En smule overpriset 525ia" som sarkastisk.
Sa aldri at din var overpriset @Gabz, derav syntes jeg ikke det finnes noen grunn for å trekke ned prisen på 525i'en heller, mtp. km. stand, motorisering, servicehistorikk, utstyrsmengde osv. 
Objektivt sett ville jeg nok gått for en bensin rekkesekser enn en 4 sylindret diesel til samme pris, men for noen er uoriginale M5 fangere viktigere, dette er individuelt.

Men jeg er helt for at folk skal få prise bilen sin til akkurat hva de selv ønsker, men da må man tåle litt spekulasjoner fra andre i prisen man har satt, noe jeg definitivt også har sett deg gjøre noen sider bakover i denne tråden. 
Men den som "ler" sist "ler" best (Dersom du får solgt til annonsert pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil kan jo være overpriset selv om det finnes noen som kjøper den for omtrent angitt pris :) Hvis en tar utgangspunkt i gjennomsnittlig markedsverdi, så finner det jo alltid noen som kjøper for høyere og noen som selger for lavere, altså avvik fra gjennomsnitt eller markedspris. 

Selv har jeg ikke peiling på pris på E39, men uansett en fin annonse og virkelig bra bilder Gabz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, DanielStance skrev:

Som sagt, EN SMULE. :)

525en har kjip farge, automat, ikke så mye utstyr, ikke M-Sport/M5 fangere, GS felger etc.

Gabz sin 520D har fin farge, manuell, (ettermontert) M-Sport fangere, senk, finere (jada de er oppbrukt) felger, ettermontert en del kjekt utstyr osv.

 

At bilen har kjip farge er et særdeles dårlig argument for at prisen skulle vært lavere, automat kostet skjorta på den tiden og er heller ingenting som bør presse prisen ned , heller originale BMW fangere enn uoriginale Kina -fangere. 
At bilen har GS felger er vel det eneste jeg kan si meg enig med deg i at er synd og kan trekke ned prisen noe, men det skal sies at Rondellene som tilhører 520D'en har sett sine bedre dager og trenger en frisk oppussing. 
Mye av det du nevner er altså veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Peak skrev:

At bilen har kjip farge er et særdeles dårlig argument for at prisen skulle vært lavere, automat kostet skjorta på den tiden og er heller ingenting som bør presse prisen ned , heller originale BMW fangere enn uoriginale Kina -fangere. 
At bilen har GS felger er vel det eneste jeg kan si meg enig med deg i at er synd og kan trekke ned prisen noe, men det skal sies at Rondellene som tilhører 520D'en har sett sine bedre dager og trenger en frisk oppussing. 
Mye av det du nevner er altså veldig individuelt.

Ja? Er jo nettopp derfor jeg mener den er en smule overpriset.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Peak skrev:

 

Skjønner det, og jeg tåler fint å høre spekulasjoner, jeg føler bare for å forklare meg litt. Hadde aldri giddet å betale masse penger for å legge ut bilen min til fantasipris, da hadde jeg heller beholdt den selv. Har priset den etter hva jeg har fått interesse på tidligere og hva jeg tror den kan få inn. Og ja, har absolutt klagd på folks prising tidligere jeg, men hadde også lagt meg flat om jeg hadde fått en forklaring eller "rettferdiggjøring" for prisen :) Alle vil ha forskjellige ting, for noen er drivstofføkonomi viktig (slik som for meg når jeg kjøpte bilen) og da er jo uansett bensinsekser utelukket, for eksempel. 

6 minutter siden, Walkabout skrev:

 

Ja, jo. Men en bil er jo bare verdt hva en kjøper er villig til å gi. Men finnes veldig mye variasjoner på markedet, spesielt for disse :) Takk for fine ord! Hyggelig å høre.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DanielStance skrev:

Ja? Er jo nettopp derfor jeg mener den er en smule overpriset.. :mellow:

Jaha? Tror du missforstod meg noe men...
Tror ikke du hadde postet bilen i denne tråden dersom du ikke syntes den var 30-50 000,- for dyr?
Da snakker vi isåfall overprising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Peak skrev:

Jaha? Tror du missforstod meg noe men...
Tror ikke du hadde postet bilen i denne tråden dersom du ikke syntes den var 30-50 000,- for dyr?
Da snakker vi isåfall overprising.

Jaja.

Til tross for at jeg ikke liker diesel, og spesielt ikke 4er diesel så syns jeg man får mer for pengene med å kjøpe Gabz sin E39.

Men i og med at 5-serien ikke lider av samme overprising som 3-serien gjør, så syns jeg egentlig at det var litt høyt for en helt original E39 med lite spesielt utstyr.

Men hvis du mener at en bil må være opp mot 50k for dyr for å kunne kalles "overpriset" så får det heller bare være :)

Sa bare min mening jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare at, de bilene som oftest havner i denne tråden som overprisede er virkelig det, som f.eks. e46 wagon til tett oppunder 200 000kr. -og da snakker vi faktisk overpriset også.
Derfor jeg stusset på din kommentar om 525i'en, at den var "en smule overpriset", da regnet jeg ikke med at du mente 8-10 000kr for mye, for det utgjør ca. 6% feilmargin ifht. der du mener den bør ligge og da begynner vi å bli virkelig nøye.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del syns jeg det er veldig rart at en E39 520d kan gå for nesten samme pris som en E60 525d.  Burde prøve å legge ut min e46 320d til samme pris som en e90 325d. Men men blir den solgt så er det jo ikke noe som er bedre enn det.

hadde hatt forståelse hvis det hadde vært en sjelden versjon, men en masseprodusert bil med rekke firer diesel. mhmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Peak skrev:

Jeg mener bare at, de bilene som oftest havner i denne tråden som overprisede er virkelig det, som f.eks. e46 wagon til tett oppunder 200 000kr. -og da snakker vi faktisk overpriset også.
Derfor jeg stusset på din kommentar om 525i'en, at den var "en smule overpriset", da regnet jeg ikke med at du mente 8-10 000kr for mye, for det utgjør ca. 6% feilmargin ifht. der du mener den bør ligge og da begynner vi å bli virkelig nøye.
 

Som sagt så er generelt alle 3-serier overpriset (med unntak av E36, E46 med firer motor).

Og skjønner ikke hvorfor du driver å skriver opp random tall og mener at det er det jeg mener, men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tennbrikket skrev:

 

Regner med at du skjønner at det ikke blir samme nivå av velhold på en E60 525D til 100k og en E39 til 100k? Min har en sjelden og veldig pen farge, M-fangere, godkjent senking på coilovers, lav kilometerstand til å være E39, populære felger med nye dekk i sommer (dog litt klarlakkflass osv), ingen rust, motor som ikke bruker noe som helst og er veldig frisk og fin, akkurat vært på EU og oljeservice, dokumentasjon på omtrent alt, godt vedlikeholdt, mye utstyr (selv om noe av det er ettermontert), oppgradert lyd og spiller, også videre. Og hva så om prisene er like hvis folk er villige til å betale det samme for begge to? For mange er E39 mye mer attraktivt enn E60 :) Synes du har ganske barnslig oppfatning av det hele.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...