magneten Skrevet Juli 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) En betydelig bedre morgen på hotellrommet! Med en varm kopp kaffe Ingenting å si på stemningen Kan du tenke deg? Drar i snora! Parkert under BMW Welt BMW Welt! Ganske gøy! Bortsett fra at bilene var låste. Forståelig nok Motorsyklene (som du kan sitte på) i andre etasjen var utslitte. Hvilken skal jeg velge? Det var en munnfull! Tøff lakk, da! Men er nok stress å holde ren/vedlikeholde M4. Ingen GTS å se Må få opp denne tønna! Noe slitt i lakken? Nesten alle bilene var slik. Kunne fått seg en liten polerings! Grei familie-cruiser. BMW-dude-kit! Madammen fant en Z4 Coupé! Ganske OK garasje Kjørt rett gjennom garasjen Opp til Biker-Jens-avdelingen! Den var nesten litt tøff Ganske godt brukt Jeg tror ikke den utstillingsmodellen har blitt kjørt så raskt før! Ikke denne heller Selfie, vet du! Utlevering av nye biler. En kunde lærer seg alle nye knotter og joysticker. Der står det en M2 og venter på en heldig kunde! Dette kan vi En nys på veg bort til BMW Museum! James Bond-modellbiler Med Bond-pike. Selvfølgelig med James Bond i baksetet Ganske nøyaktig modell av Z4 Coupé. Spesielt antennen! Enorme detaljer! Koselesning M1 Restaurant Nå skjer det Disse kulene har jeg sett før! Ganske tøft og åpent museum Prøver å strekke meg helt inni Makan til knotter, altså. Her har vi avdelingen for guttaboys! Nye skolen? Gamle skolen? Alle modellbetegnelser! Der var den! Med polerte slicks. Bånn gass! Alle BMWer er faktisk laget av ost! BMW i8-motorsykkel! Hva har skjedd her? i8-konseptbilen. Den var skamtøff! Tøffere bak enn i8 hvertfall James Bond Z3en er faktisk en liten smule bittelitt tøff, da Z1 er så utrolig kul Kamuflasje i setene. Z8-rompe. Med sine LED-lys. Kunne blitt med videre på turen den også Fin solseng. M1! M1-ræserbane Er det en M1-racerbil i MonacoBlau og pit-damer? Siiiinnsykt tøff! M3 CSL. Milde Moses! Hullet med det gode i BMW Huayra! Der var slutten på nedre delen Og her var vi plutselig helt på toppen BMW Stemplingsur Hvilken bil er dette? Du hadde nok helt rett! BMW Turbo! En deilig el.-bil fra 1991 BMW X Coupé må være noe av det rareste jeg har sett. Er som en Z4 Coupé det har skjedd noe fryktelig galt med! Kan ikke huske å sett den før Hud-bilen var tøff, da! Farvel, BMW Museum! M2 freser forbi BMW Welt. Knalltøff lyd! Vi var ganske tidlige på BMW Welt. Betydelig flere folk nå Bilen står i garasjen enda Der stod det nok en M2. Etter besøket sitt på BMW Welt hvor det var så mange rene biler, så hørte jeg bilen min skrek etter en liten vask Rett inn i Box nummer 1! Det ble ganske så bra det! Før. Etter. Følgte etter en Z3 Coupe i noen minutter Jeg koste meg gløgg ihjel, men det spørs om han merket noe Kos Noe du ikke ser hver dag Borg på toppen! Tilnærmet perfekt parkeringsplass under et kjøpesenter i Østerrike Jeg setter stor pris på at ladelyset til kameraet er samme farge som lyset i Sport-knappen Se hva vi fant! Litt boller og brus på ved elva Det ultimate skiltet på en scooter En typisk Italiensk tunell. Åpen på den ene siden Borg ved veien! Fulgte etter en superfin Panamera Turbo. En NA mx-5 fulgte etter meg Fett tog! Liten pause i Italia Ikke så fæl utsikt fra en bensinstasjon dette Treffer selvfølgelig en pizzabil i Italia Ser det du Høgt og godt Fantasiske veier inn mot Alpebyen vår Stilig Lusker oss inn i byen Fremme ved hotellet Feirer med et hopp! Finfint rom Med balkong Her feirer de jul hele året! Fjell! Rusler inn til sentrum Selvfølgelig blir det pizza og pasta i Italia Double-fister pizza! Det ble tomt Mon tru det skal bli noen klatre-etapper i morgen? Endret Juli 12, 2016 av magneten Werther, awt, [space] og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2016 (endret) En fin morgen i Cortina Frokosten var utmerket! Farvel, kjære hotellrom! Fikk pakket i bilen alt i bilen og kleist igjen. Lukker bagasjeluken med håndtakene på innsiden Er det rart jeg elsker henne? Får oss en dose WiFi i lobbyen før vi triller avgårde Får en skvett med bensin før klatre-etappen Her skulle de ansatte fulle på tanken! Men de var absurd flinke. Null søling. Det var rett før jeg bedte om lov å trekke bensinpumpen ut selv, for å unngå søl Men jeg kunne ikke gjort det bedre selv. De hadde ikke 98 eller 100 oktan heller, kun 95, men jeg hadde en halv tank med 100 oktan, så det ble 97,5 oktan Forlater Cortina Oppover mot fjellene var det alle mulige typer svinger Fantastisk kjøreveg! Selvfølgelig slike tuneller Kjekke hårnålsvinger Smiler bredt Traff på en gjeng med andre motorfrelste sjeler De vinka og smilte. Stemningen var på topp Fin asfalt og fjelltopp! Vi nådde til slutt toppen av Passo Falzarego Knallflott! Freser nedover andre siden Så herlige svinger Her fikk jeg virkelig prøve mine "heel and toe"-ferdigheter til madammens store misnøye Deilig musikk i tunellen! Vinduet var naturligvis åpent mot gjenklangen i fjellveggen Typisk italiensk Need For Speed-tunell Der var vi i bunn gitt! Så var det Passo Giau sin tur Ser et lite hint om vårt neste mål også der Verdens mest proff syklist med følgebil på trening God stemning på veg oppover Toppene ligger og lurer i skyene. Spaghetti til frukost, lunsj og middag Digg! Flott fjellrekke det der Der var vi på toppen av Passo Giau Dette bildet oppsumerer klatre-etappene ganske bra En liten kakao på toppen Syklist-utstyr! Smekkfull fjellstue Det begynte å hølje ned akkuratt når vi kom til topps, men plutselig ble det tidenes sol igjen Nedover fra Passo Giau Full konsentrasjon Et par timer senere så var vi plutselig i Venezia Sjekker inn på Camp Jolly Trygt fremme ved husvogna Sus og dus! Triller mot sentrum Kjører over en enormt lang bro til byen. Parkerer på toppen av et 10-etasjes parkeringshus Det var stappfullt overalt! Dette var første forsøk, en smule trangt. Dukket opp en ledig plass når vi var på veg nedover. Litt bedre Venezia Water Taxi Lækkert! Maskeradeball som var tingen. Ekstremt mye folk! Ganske fint. Lavendelbutikk Står og henger i Venezia Klør litt. Solnedgangen i Venezia var ikke feil Er det en Gondol vi ser? Hopp ombord Gondolen var balsam for sjelen. Skikkelig avslappende.. Kunne vært i den hele kvelden. 29 grader om kvelden. Time for some slush! Begynner å bli mørkt. Men fisken er like fersk Det var ikke lett å finne frem i labyrinten om kvelden Bilen var like hel Camp Jolly Endret Juli 14, 2016 av magneten danskiii, ahj, sandersander og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Så utrolig morsom ut den "klareturen" oppover fjellene!!! Litt missunelig på BMW Welt opplevelsen, har ikke fått vært der selv ennå magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Kult reisebrev alså! Igjen, SUPER MISUNNELIG!! Var dere ikke innom dueflokken på markusplassen? magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Blir ikke mindre gira på sånn tur av å lese dette, nei magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Kult med reisebrev der vi får daglige oppdateringer mens reisen pågår. Og dere er flinke å ta mange artige situasjonsbilder. magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Har nå over noen kvelder sittet å lest igjennom hel tråden din, om må bare si: Vanvittig artig lesning hele tråden din! Flott bil, flotte modifikasjoner og et veldig artig reisebrev Utrolig flott med noen som tar seg tid til det alle sikkert tenker, at man skal ta skikkelig- og rikelig med bilder osv. Stå på, kjenner jeg gleder meg til å gå inn her for å se etter oppdateringer i dagene fremover magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Kvalitetslesing tvers igjennom. magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2016 12 timer siden, fxslin skrev: Så utrolig morsom ut den "klareturen" oppover fjellene!!! Litt missunelig på BMW Welt opplevelsen, har ikke fått vært der selv ennå Ja, det var akkuratt slik det skulle være 12 timer siden, Gabz skrev: Blir ikke mindre gira på sånn tur av å lese dette, nei Anbefales! 10 timer siden, E.H.D skrev: Kult med reisebrev der vi får daglige oppdateringer mens reisen pågår. Og dere er flinke å ta mange artige situasjonsbilder. Takk for det! Koser meg med innleggene, får jo oppleve dagen to ganger selv 7 timer siden, EAustevoll skrev: Har nå over noen kvelder sittet å lest igjennom hel tråden din, om må bare si: Vanvittig artig lesning hele tråden din! Flott bil, flotte modifikasjoner og et veldig artig reisebrev Utrolig flott med noen som tar seg tid til det alle sikkert tenker, at man skal ta skikkelig- og rikelig med bilder osv. Stå på, kjenner jeg gleder meg til å gå inn her for å se etter oppdateringer i dagene fremover Takk for så kjekke ord! Mer skal det bli 3 timer siden, hsd skrev: Kvalitetslesing tvers igjennom. Hjertelig takk! ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2016 (endret) Nå har vi tjuvsovet så godt vi kunne. I dag skal det kun slappes av. Og det gjøres best ved poolen! Men det er noe vi mangler? Jeg tror bilen har det vi leter etter. Se der, ja! Nå snakker vi! Kunne gjerne trillet en slik inn til sentrum Kvalitetsfrokost ved bassengkanten Noen har fått seg undervannskamera Må huske å slappe litt av også Men ikke for mye Koser oss i boblene Et saftig pizzastykke til lunsj ved bassenget Hvem koser seg mest? Klar for å dra ut på middag Må bare sjekke innom bilen først Den har sovet og slappet av i hele dag. Får seg en godt fortjent hvil Kunne tenkt meg å seilt denne inn til sentrum. Bruker litt tid mens vi venter... ...på bussen?! Det ble litt mye styr og venting på parkeringsplass i går, så i dag ble det buss! Camp Jolly hadde veldig greie bussordninger Sitter fremst! Så godt som å kjøre selv, nesten Stående kapproing i gondol på gang Venter på monorailen (People Mover) fra busstopp til sentrum Der har vi skapningen! Fancy greier! Skikkelig flotte Water Taxier! Skikkelig flott jente også, da Sikkert en skikkelig flott et-eller-annet også Fant en stengt portal til et parallelt univers! For en by! Poserer elegant ved en vegg. En pastamann viser sine pastavarer i en pastabutikk bak et pastavindu med pastaplakater. Tøff lastebåt med kran! Venter på båtbuss Båtbussene var smekkfulle i folk! Men det var rolig og behagelig ombord. Fint å være på vannet Fremme på andre siden. Går ikke an å ta et dårlig bilde i Venezia Hvor skal vi nå? 13 timer siden, danskiii skrev: Kult reisebrev alså! Igjen, SUPER MISUNNELIG!! Var dere ikke innom dueflokken på markusplassen? Hva sier du? Det ble mørkt før vi visste ordet av det i går, og vi måtte jo spare noe til i dag (Takk for tipset! ) Endeløs vegg! Gøy med live mini-orkester Nedenfor Markusplassen Holder selfien vedlike Kjempefine øyer rundt Venezia-sentrum. Nå vil jeg ha mat. God klaring under broene. Mat! Grillet biff som smeltet på tungen, og spaghetti carbonara som også smakte fortreffelig! Nådde akkuratt monorailen! Og nådde derfor akkuratt bussen også I løpet av bussturen begynte det å pøsregne, lyne og tordne! Da er det bare en ting å gjøre. Løp! Bilen står godt enda, mens den får seg en mild dusj. Klar til morgendagen! Endret Juli 14, 2016 av magneten awt, danskiii, StigJ og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Jeg tror dette må være rekord når det gjelder antall bilder på en forumside. Keep up! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 Morsom og god lesning! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 Hehe se der ja! Hvilket kamera bruker du til dette? GoPro eller bare typ sony telefon? magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Juli 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2016 Det kan hende, @awt! Takker @papertiger! 1 time siden, danskiii skrev: Hehe se der ja! Hvilket kamera bruker du til dette? GoPro eller bare typ sony telefon? Yes. Skikkelig fin plass Vi bruker et Olympus Tough TG-870. Ganske greit fupsaker og danskiii reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 15, 2016 Share Skrevet Juli 15, 2016 Ser ut som dere har en fantastisk tur Reiser selv om to uker på den årlige Europaturen, og i år skal vi innom Welt! Bestilte du miljøoblat for Munchen i Norge, eller kjøpte du i Tyskland? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå