Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Dekkspørsmål, får det ut her før det tar for mye av tenkekapasiteten min:

Har M5 Style 345 9x19" + 10x19" på F11’en på sommer. Med xDrive så må det tenkes på rulleomkrets. 
Jeg ser det finnes folk som kjører Square vinterhjulsetup på disse med 255/40-19 på alle 4. Dette ville jo vært fordelaktig mtp rulleomkrets, men hvordan vil det se ut fysisk, mye dekkstrekk bak? 
Alternativet slik jeg ser det er kun OEM dimensjon for F10; 245/40-19 foran og 275/35-19 bak, med dekk som gir lik omkrets (f.eks. Stjernemerket). 
Noen som har erfaringsbasert input å komme med her? 
@Saltkjelen @E.H.D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Dette må jo være en ypperlig erstatning for en i3🤔

Ser etter en rimelig ny elbil for MINI’n og etter priskutt hos Honda på 100’ lapp så er denne aktuell. Kontakter forhandler i Ørsta mtp på innbytte i morgen 😊 Tenker da på Advance modell til 299’

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Ser etter en rimelig ny elbil for MINI’n og etter priskutt hos Honda på 100’ lapp så er denne aktuell. Kontakter forhandler i Ørsta mtp på innbytte i morgen 😊 Tenker da på Advance modell til 299’

Hold oss oppdatert da 😊 rekner med man får rundt 200 for en 19 mod. I3 FC, så da er det mye bil for pengene til 100k opp.. Dog var den fryktelig sjelløs ( som di fleste andre biler på dagens marked )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, papertiger skrev:

Dekkspørsmål, får det ut her før det tar for mye av tenkekapasiteten min:

Har M5 Style 345 9x19" + 10x19" på F11’en på sommer. Med xDrive så må det tenkes på rulleomkrets. 
Jeg ser det finnes folk som kjører Square vinterhjulsetup på disse med 255/40-19 på alle 4. Dette ville jo vært fordelaktig mtp rulleomkrets, men hvordan vil det se ut fysisk, mye dekkstrekk bak? 
Alternativet slik jeg ser det er kun OEM dimensjon for F10; 245/40-19 foran og 275/35-19 bak, med dekk som gir lik omkrets (f.eks. Stjernemerket). 
Noen som har erfaringsbasert input å komme med her? 
@Saltkjelen @E.H.D

m-blå hadde 255/40/19 vinterdekk på disse felgene. Personlig synes jeg det ble mye dekkstrekk bak. Når du først har så breie bakfelger ville jeg benyttet muligheten til breie bakdekk også, selv om det gir hodebry ifht xDrive. 

Her er et bilde fra en gammel Finn annonse, slik jeg mener 345 bør se ut med rett dekkstørrelse. 
IMG_0035.thumb.png.d1f99072e8daaae7727ce56e72fc7759.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, E.H.D said:

m-blå hadde 255/40/19 vinterdekk på disse felgene. Personlig synes jeg det ble mye dekkstrekk bak. Når du først har så breie bakfelger ville jeg benyttet muligheten til breie bakdekk også, selv om det gir hodebry ifht xDrive. 

Her er et bilde fra en gammel Finn annonse, slik jeg mener 345 bør se ut med rett dekkstørrelse. 
IMG_0035.thumb.png.d1f99072e8daaae7727ce56e72fc7759.png

Takk for svar! Er forsåvidt enig - 255 blir nok for smalt på 10". Da tror jeg jeg står igjen med Hankook Ventus S1 Evo3 K127 i 245+275 setup, eller Pirelli PZ4* i non-RFT i samme dimensjon Har du erfaringer med hvor breie disse dekka er? Bredden varierer jo mye fra merke til merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, papertiger skrev:

Takk for svar! Er forsåvidt enig - 255 blir nok for smalt på 10". Da tror jeg jeg står igjen med Hankook Ventus S1 Evo3 K127 i 245+275 setup, eller Pirelli PZ4* i non-RFT i samme dimensjon Har du erfaringer med hvor breie disse dekka er? Bredden varierer jo mye fra merke til merke. 

Har ikke erfaring med bredden på disse, men siden Pirelli dekkene er stjernemerket, tipper jeg de ikke er blant de breieste. Har du vurdert Michelin Pilot Sport 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.H.D said:

Har ikke erfaring med bredden på disse, men siden Pirelli dekkene er stjernemerket, tipper jeg de ikke er blant de breieste. Har du vurdert Michelin Pilot Sport 5?

Michelin utgår pga manglende stjernemerking i disse dimensjonene. Hankook i denne mix-dimensjonen har jeg erfaring med fra når jeg kjøpte bilen, da var det null i avvik på rulleomkrets etter 2 sesonger da jeg solgte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://dinside.dagbladet.no/motor/eu-dette-blir-pabudt/81039472

Bilen «leser» fartsgrensen på stedet og varsler visuelt og med lyd dersom du kjører over grensen. Den kan også redusere hastigheten til bilen automatisk til lovlig grense. Systemet kan slås av manuelt. Opprinnelig var forslaget at bilene skulle bli tvunget til å holde fartsgrensen, men det gikk EU bort ifra.

Godt mange av disse systemene kan slås av, men begynner bli vel mye sikkerhetsutstyr i dagens biler, er det virkelig nødvendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Denne dukka opp på Facebook nå….lenge leve det grønne skiftet 😂

IMG_0768.thumb.png.a63b4dd32d0564df716566db3dc82620.png

Her tror jeg at jeg selv ville sagt til forsikringen at de heller kunne betalt for ny batteripakke og litt jobb, antar at vedkommende fikk igjen greit mye for bilen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Her tror jeg at jeg selv ville sagt til forsikringen at de heller kunne betalt for ny batteripakke og litt jobb, antar at vedkommende fikk igjen greit mye for bilen.. 

Jaguar I-pace er vel ikke akkurat noen kurrant elbil å sitte med om dagen så han har helt sikkert fått en bra pris for bilen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jaguar I-pace er vel ikke akkurat noen kurrant elbil å sitte med om dagen så han har helt sikkert fått en bra pris for bilen ja. 

Den finnes ikke kurrant, fikk jo en pitteliten oppdatering i fjor, skrudde opp prisen med 250k og har samme tek og ladehastighet som biler til 299'. Men den kjører visst utrolig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, BMWE39turbo said:

Godt mange av disse systemene kan slås av, men begynner bli vel mye sikkerhetsutstyr i dagens biler, er det virkelig nødvendig? 

Så får du en to-er feil på PKK når systemet slutter å fungere om 15 år og siden det nå er utdatert og ikke å få tak i lengre må din ellers fullt fungerende bil på dynga ifg. det andre EU-direktivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...