Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

All statistikk tilsier vel at Lec er bedre enn Sainz🤔? Mitt inntrykk er at Sainz mangler det lille ekstra.. Selvom Lec har en tildens til og overkjøre litt for ofte. 

Men mange meninger om forskjellige førerne. Noen påstår jo at Perez er ekstremt dyktig fordi han klarte ( såvidt ) karve til seg 2 plassen ifjor.. Jeg er uenig😅 

 

Tror Piastri er top 3 talenter p.d.d

 

Men dagens desidert mest imponerende mann i mine øyne er Bearman. Jævligere bane og debutere i skal det jo nesten litt til og få. Hadde han fått alle 3 treninger hadde han nok garantert vert i q3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det seier til Hauger idag. Godt at han kan ha litt flaks han og av og til, selv om det nok hadde smakt bedre å passert målstreken først.

 

Bearman leverte meget godt. Gleder meg til å se han i aksjon i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, fra nå av blir jeg nødt til å holde meg borte fra denne tråden i helgene, her er det jo spoiler alerts på løpende bånd 🙈.

har F1TV, og med små barn i hus er det umulig å anledning til å følge løpene direkte, så her går de sent på kveld uansett, til og med gjerne en dag og to på etterskudd, i kombinasjon med sosiale medier-detox 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en spennende sesong, selv uten nye førere. Sett bort fra Bearman selvsagt. Personlig liker jeg klovneriene til Ricciardo og gleder meg til å se om han fremdeles kan levere, men tror dessverre han lever på lånt tid.

Aston Martin vs McLaren er også veldig spennende. McLaren har åpenbart bedre førerkombo for fremtiden, men Alonso er fremdeles skarp og kan overraske med god bil.

Ellers er det jo litt spesielt med tanke på at Hamilton skal til Ferrari i 2025. Hvordan blir det å være Lewis i Mercedes nå fremover? Han vil jo ikke inngå i utviklingen av bilen(e) lenger og vil bli mer avskåret desto lenger ut i sesongen vi kommer. Hvem tar plassen hans? Klarer Toto å hente en storfisk, går han for rutine eller talent?

Totalt sett meget spennende og definerende sesong :)

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Eystein Ose skrev:

IMG_4747.jpeg.a76296a58cccfc908d54066bf6a8b004.jpeg

Det ligger an til årets mest forutsigbare sesong når det kommer til første plass, helt rått å se hvordan han knuser alle mann. 
 

Men hva som skjer lenger ned på listen er spennende, jeg håper McLaren og Alonso i Aston Martin slår sine motstandere etter Redbull. Jeg personlig kunne gjerne tenkt meg å sett Norris eller Piastri som erstatter for Perez med tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hadde vært interessant å se Alonso som erstatter for Perez, selv om det nok er lite sannsynlig. Jeg tror han fortsatt har mye å gi selv om han nå har kjørt F1 i over 20 år og har passert 40 år med god margin. 

Ellers så ser jeg ikke hva Hamilton kan gjøre hos Ferrari som han ikke får til hos Mercedes. Virker liksom som om han har mista det han hadde, særlig når plutselig Russell stadig gjør det bedre enn han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg er at folk forventer Hamilton skal knuse Russel? Før Russel kom i MB ble han jo sett på som ett helt enormt supertalent. Første turen i Mercedes når Hamilton var ute så låg han jo ann til å knuse Bottas, men teamet tabbet seg ut.. ( i lånt bil som ikke passet, mot rutinerte Bottas! )

Alle har jo snakket om at Russel kommer til å bli verdensmester en gang. Så kjemper han mot en "aldrende" mann og ifjor var dei vel 50/50.. Synes jo det sier litt om hvor enormt dyktig Hamilton faktisk er. 

Uansett er det vel ikke spesielt vanskelig og forstå at det er bilen som bestemmer hvem som blir verdensmester. 

Det er rart RB kan bygge en så enormt mye bedre bil enn resten, uten at noen klarer ta særlig innpå en gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil har alt å si i F1, men tror ikke det er noen i dagens sjåfør lineup som slår Verstappen i lik bil. Helt klart noen som gir han bedre kamp enn Perez, men det virker som redbull'n gir best resultater med Verstappen sitt hypersensitive setup (ref albon) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som blir meget spennende er jo når Honda går fra RB i 2025. RB skal vel få motorer fra Ford deretter.

Honda skal inn i et samarbeid med Aston Martin. Dette kan endre maktbalansen!

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål.

Snøfres med tanken på topp og bensin renner inn i forgasser. Ingen pumpe altså, ganske vanlig.

Helt original fres med helt ren forgasser og helt ny bensin (i tilfelle det var vann eller dårlig bensin), går helt fint på tomgang, men dør ut når man krever mer enn ca 50% kraft. (Dør ut ved pådrag)

Jeg tenkte det kunne være flottør som kiler seg og dermed stopper motor.

Har dere noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Spørsmål.

Snøfres med tanken på topp og bensin renner inn i forgasser. Ingen pumpe altså, ganske vanlig.

Helt original fres med helt ren forgasser og helt ny bensin (i tilfelle det var vann eller dårlig bensin), går helt fint på tomgang, men dør ut når man krever mer enn ca 50% kraft. (Dør ut ved pådrag)

Jeg tenkte det kunne være flottør som kiler seg og dermed stopper motor.

Har dere noen tanker?

"Mer enn 50%" - vil det si på "skilpadde - hare" -skalaen? Og uten at skovel eller drivhjul går rundt?

Hva viser gradestokken? Ikke noe i skovelen som har kilt seg/frosse fast?
Ofte kan det smelte snø inni skolvelhjulet og så fryse på over natta. Enten bak hjulet(mange har en stor rundt deksel der) eller nederst. Men da dør fresen når man prøver å trykke ned hanken for skovel.

Ellers rundt flottøren kan du prøve å stikke ei nål oppi der den går opp i. Kan være dritt som har lagt seg der. På bensinfronten er det kun miljøbensin som er å anbefale. Honda og andre gode slitere tåler vel vanlig pumpebensin, men har også vært borti at Stiga/Kärcher ikke starter/dør ut pga. dette. Disse er ømfintlige.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant alle dere her så må jeg ha litt felghjelp nå.

Noen som kan svare på hvilke felg dette er ?IMG_9487.thumb.png.e224788a9301ce4aef8d72af3d436483.png

De er skrudde og :

IMG_9498.thumb.png.427b6bc88e05a0d7ce3fdaec0dc86204.png

Gamle og ikke replica hvertfall.

Ligner på på disse men er ikke sånne :

IMG_9488.thumb.png.00201e494c35a1622ed791309b74eaa4.png

Blant alle felg elskere her så vet nok noen av dere svaret .

Kan det være gamle OZ felg tro ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...