Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Noen som har peiling på "sleeves" til originalt 335i/40i eksosanlegg? 

http://m.ebay.com/itm/222143172526?_mwBanner=1

kunne tenkt meg disse fordi de definitivt får enderørene til å se litt mer markerte ut. I tillegg så må enderørene mine lakkeres pga. lakk som har flasset av (sort chrome enderør)

Jeg kan skaffe deg carbon tips til disse for ca 2500,- pr stk, har vurdert det selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, fupsaker skrev:

Jeg kan skaffe deg carbon tips til disse for ca 2500,- pr stk, har vurdert det selv. :P

Bare for å være helt sikker; Er dette til M performance? Eller er det en sleeve du bare setter direkte på Org./stock 35i/40i? 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Bare for å være helt sikker; Er dette til M performance? Eller er det en sleeve du bare setter direkte på Org./stock 35i/40i? 😜

Hoho, er vel originale endestusser. Kan sjekke om de passer rett på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dweezil skrev:

Dette synes jeg høres litt merkelig ut. Skal ikke forsikring være et kollektivt ansvar for alle som har forsikringen. Med det opplegget her så vil det si at man betaler etter hvordan man har kjørt det siste året. Da begynner det og ikke bli forsikring lenger men kun ytterligere en avgift for og kunne kjøre bil. Man kan dra det lenger med overvåkning av hvor man kjører med lavere premier hvis man kun holder seg på 4 felts motorvei hvor det nesten ikke er ulykker. Kan det da kalles forsikring? Synes dette er et viktig prinsipielt spørsmål.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det samme som Rema-forsikingen har. Der var det en eller annen som fant ut at man får billigere forsikring om man kjører på rødt lys, da det medfører til mindre nedbremsinger og akselerasjoner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Bråbrems gir negativt utslag. Slike slutninger (eller logikk) er ekstremt korttenkt. Det er ganske mange nestenulykker (andres feil) som gjerne har vært avverget nettopp ved at man er på og kan behandle kjøretøyet sitt.

Jeg kommer ikke til å godta en slik boks.

Det samme tenkte jeg. Jeg forstår den "korttenkte" versjonen, men fullstendig ulogisk i det store og hele. Å spare 3-400 på et helt år er ingenting i 2017, hadde det vært pr. måned så hadde man snakket. Dessuten hvem gidder i utgangspunktet full gass-bråbrems-full gass-bråbrems osv.? Det er gøy å kjøre aktivt av og til, men det trenger ikke være ensbetydig med råkjøring som den boksen skal ha det til, samt bråbremsingsbiten, hvem bråbremser foran hvert kryss? Slitsomt. Bråbrems brukes vel av de aller fleste i nødsituasjoner som du påpeker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

 hvem bråbremser foran hvert kryss? Slitsomt. Bråbrems brukes vel av de aller fleste i nødsituasjoner som du påpeker.

Har ofte opplevd at en eller annen gjøk presser seg mellom feltet ved siden av da man oppdager at man skal i det andre feltet. Da må man noen ganger bråbremse :P

Godt planlagt kjøring, oversiktlig og ryddig er det beste. Men gøy å gi på litt ekstra på landeveien (kan snart ikke det heller - purken står der også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shattered skrev:

Har ofte opplevd at en eller annen gjøk presser seg mellom feltet ved siden av da man oppdager at man skal i det andre feltet. Da må man noen ganger bråbremse :P

Godt planlagt kjøring, oversiktlig og ryddig er det beste. Men gøy å gi på litt ekstra på landeveien (kan snart ikke det heller - purken står der også).

Jepp da blir det under kategorien "nødbrems". Så skal man da straffes fordi du unngår et kræsj? Helt dust og korttenkt som @TRF-Racing sa.

Jeg er nok alt for glad i lappen min for å tørre å gi på ekstra på landeveier, selv om jeg skjønner hva du mener. Jeg liker heller mye svinger og å holde farten gjennom svingene osv., hvis sikten og forholdene tillater det selvfølgelig. Eller hvis sikten er dårlig og jeg må bremse ned før sving så liker jeg å gi på ut av svingen igjen, her under aktiv kjøring og områdene hvor BMW er klasseledende. 

Si at du sparer 400,- i året ved perfekt kjøring, det er 33,33 kroner i måneden. Vi runder opp til 35,- for å holde det enkelt. Hva får man får 35,-? En halvliter pils på butikken eller en grillpølsepakke fra Gilde. Jeg vil ikke si det er mye å skryte over at man sparer på det, samtidig som kjøringen blir loggført. Nei jeg synes forsikring som den er idag funker, bedre for meg blir det når årsavgiften kommer inn i samme som forsikringen. :) Når det er sagt er det vittig folk som nesten får sjokk hvert år når årsavgiften kommer, det må vel være den mest forutsette utgiften av alle, og man har et helt år på å spare seg opp. Puh, dagens utblåsing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min F30 så får jeg dette displayet når jeg bytter mellom de ulike kjøremodusene. Sport+ er vanligvis det jeg går for :P 

er displayet likt på alle biler, eller er det noe som skiller på understell og evt. annet utstyr som gjør at hele understellet og drivetrain markeres på den måten når man velger sport eller sport+ modus?

(bare illustrerende bilde :P)

IMG_6238.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...