Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Kom bak en litt senka mørk grå G20 330e i dag, med skiltnummer BU12690. Dette var på firefelten mellom Kristiansand og Arendal, la merke til at han hele tiden vinglet så mye i kjørefeltet sitt, var stadig halvveis over i venstre fil med halve bilen. Jeg innhenter ham på cruisecontrollen i venstre fil å kaster ett blikk over for å se hva dette er for noe. Der sitter ett ungt par, tipper tidlig 20 årene...og begge to sitter å glaner på telefonene sine(!) Etter noen sekunder så ser han at jeg kikker så stygt jeg kan på ham, og da gir han gass ifra meg. Jeg har dattera mi med i bilen så jeg bare fortsetter på cruisecontrollen. Så innhenter jeg ham på nytt, same story...begge to med trynet i telefonene sine. Jeg kikker nok en gang over og denne gang så stikker han avgårde i en vill fart...må ha vært oppi 200 km/t sånn som han tok avgårde. Jeg vurdererte å filme men da er ikke jeg noe bedre, men jeg merka meg skiltnummeret. 

Akkurat bajaskjøringa skal jeg ikke si noe på, hadde jeg vært alene i bilen så hadde jeg lagt meg på hjul. Men å sitte å trykke på telefonen når du ligger i 120 km/t på motorveien gjør deg fortjent til skikkelig bank! Måtte jo finne ut hvem denne gjøken er, bor i Porsgrunn og ser ut til han driver med Drifting. Det kan nok stemme da jeg kjørte forbi noen driftebiler på henger så det har nok vært ett arrangement her nede en vei. Å kjøre fort gjør jeg selv, men det å sitte med telefonen over tid når du kjører har jeg null respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, det gir deg jo en god grunn til å få anskaffet deg en BMW med riktige hendler igjen. :P 

Det blir en dag, hendlene er vel det man kan kalle premium til fingerspissene? Føler uansett at bilen er steinalder bare av følelsen på hendlene og jeg setter spørsmålstegn til at BMW har samme på nye biler idag. Nå er det forøvrig første gang jentungen på 4 har fått lov å hjelpe til å koste snø av bil, så dette er Bruksbil med stor B :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter @Fredrik 90 sitt kjøp av 545i og filmene av den rimeligste E60 M5en i USA som @Fredrik har postet, må jeg si det frister stort med å handle et litt uvanlig (gjerne småslitt) prosjekt. For min del går det i å drømme om alt fra E60 540i, 545i, 550i til E83 X3 (facelift med komfortseter) til E65 760i. Man kan f.eks få tak i fine prosjektbiler av alle varianter til rundt kr. 100 000,- (+ avgifter). Litt spontant tenkte jeg at Z4 kunne vært en morsom bil, og i den sammenheng blir det nærliggende å tenke at en E85 Z4 M Roadster kan være en god investering. Det finnes få eller ingen til salgs i Norge, så det er vanskelig å gjøre seg opp noen mening om hva en slik bil er verdt. Er det noen som har noen tanker om hva en slik bil går for i Norge om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det blir en dag, hendlene er vel det man kan kalle premium til fingerspissene? Føler uansett at bilen er steinalder bare av følelsen på hendlene og jeg setter spørsmålstegn til at BMW har samme på nye biler idag. Nå er det forøvrig første gang jentungen på 4 har fått lov å hjelpe til å koste snø av bil, så dette er Bruksbil med stor B :o 

Man kan gjerne kalle det et i-landsproblem og i overkant sært, men for min del er disse en av de mest brukte knappene/hendlene i bilen. Som touch-baserte hendler gir de en vanvittig høy premiumfølelse. At de fungerer på måten de gjør, gjør også at bilen føles ny og moderne ut. Heldigvis lar det seg gjøre å ettermontere hendlene, så jeg er ikke like kritisk lenger som jeg har vært. Dog er det fortsatt et lite hodebry å få hendler med bakrutevisker til å fungere, så her må det mer kåling til. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it sier jeg 👍 Har vært en artig prosess med E60en, gøy å bringe den tilbake fra "drug dealer" look. Ikke har det kostet allverden heller 😀 V8er i en slik bil bare føles så riktig, lyd bygger vel så mye opp under premium følelsen som mye annet. Og en ryddig E60 er stadig en premiumbil i 2020 føler jeg da.

Jeg vet ikke hvorfor men jeg har lyst på E83 X3 med største motorisering, gjerne en 35sd. Har utrolig lyst på 7-serie med V12 også, klarer ikke å bestemme meg for E32, E38 eller E65. Det vittige er at de koster nesten det samme alle tre. E32 750i har begynt å stige i verdi, E38 750i kom aldri så langt ned at de ble verdiløse og E65 760i er der i livet hvor de nå ligger lavest i pris. Jeg tror ikke folk helt er klar over hvor mye fete biler man kan få nå, biler vi drømte om for få år siden koster nå det samme som en halvsliten F10 520d. 

For min del behøver det dog ikke være BMW heller. Men når jeg beveger meg bort fra BMW så blir det fort litt særere. Type diger amerikansk stasjonsvogn fra 80 tallet med imitert treverk på sidene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det å bringe en sånn type bil fra "capsen bak frem med buksa på beinet og dieselstusseksos"-stil til en gentlemanscruiser må være et vanvittig morsomt prosjekt. Denne 760ien lå til 99 000kr før den ble snappet opp av forhandleren som nå selger den til en høyere pris. 

E83 X3 er jo den stygge andungen, men med facelift, potent motorisering og noen riktige grep (X5 4,8iS felger, komfortseter, sort taktrekk, et beskjedent senkesett etc.) så tror jeg folk vil få en aha-opplevelse over hvor kul E83 X3 faktisk er. For min del tror jeg det mest spennende må være å gå mot strømmen å gjøre stikk motsatt av hva alle andre gjør med disse bilene nå om dagen.

E38 750i-toget er dessverre for sent å hoppe på, så da får man eventuelt finne noe annet å sette fingrene i. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den 760en når den lå ute til 99 000,- ...det var da man bare skulle fått med en kompis og stukket til Sverige å henta den.  Da tenker jeg det hadde blitt leven i heimen her 😂

Ja E83 har vært den stygge andungen i alle år, noe ufortjent synes jeg. Jeg synes de med åra har blitt kule, og som du sier så kan dette bli en riktig så fin bil når det gjøres riktig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråler blocket om dagen. Lysten på noe analogt å pusle med er stor. Spesielt når to kamerater driver med e30 og E38 om dagen. 

Får vel vente til garasje og hus er ferdig neste år, da har jeg plutselig ingen unnskyldning. Fått de første skissene på hus og garasje nå, så passer uansett dårlig å dra på seg noe dyrt og tidskrevende prosjekt i disses tider. Noe lignende den her kunne jeg tenkt meg

https://www.blocket.se/annons/jonkoping/bmw_e34_525i__la_ga_mil___skattefri_/94702395

Til tross for at dette ser ut som en meget pen bil, så har man fort lyst til å sette sitt eget preg på den. Skinninteriør, throwing star felger, eksos osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en oversikt over fordeling av biler totalt, bestanden av bensinbiler og diesel er på vikende front.

Over halvparten av nye personbiler er elbiler

I fjor ble det førstegangsregistrert 141.000 personbiler. 54 prosent av disse hadde kun elektrisk motor, viser nye tall fra SSB.

82 prosent av alle registrerte biler ved utgangen av fjoråret var personbiler, viser nye tall fra  Statistisk sentralbyrå (SSB).

Tallene viser at antallet elbiler vokste med 30 prosent fra 261.000 til 340.000 og utgjorde 12 prosent av personbilparken.

Hybridbiler viste en økning på 20 prosent sammenlignet med forrige år og sto for 10 prosent av personbilbestanden.

Ved inngangen av året ble bestanden av bensindrevne personbiler redusert til 950.000, en nedgang på 8 prosent. Bensindrevne biler utgjorde 34 prosent av personbilbestanden ved årsskiftet.

Personbiler med dieselmotor falt med 3 prosent, til 1,2 millioner. Dieseldrevne biler sto for 44 prosent av hele personbilparken.

Gjennomsnittsalder for personbiler for hele landet i 2020 var 11 år, det samme som i 2019. 

SSB-tallene viser også at Skjåk hadde de eldste personbilene med en gjennomsnittlig alder på 19 år, mens de nyeste bilene ruller rundt i Bærum. Her er gjennomsnittsalderen seks år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars89 skrev:

Godt gjort å ha et snitt på 19 år. Her på Sørlandet blir mange biler skrota når de er 10-14 år pga rust...

Når det er sagt, så er det ingenting i forhold til Oslo...der går bilene på dynga tidlig pga rust. Det saltes jo noe helt vilt der, over alt hele tiden. Bilen pleier å være hvit av salt når jeg kommer fra Østlandet 😅 Her på Sørlandet har vi i det minste perioder hvor veien er tørr 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...