Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er over 3 år siden, mye kan ha skjedd siden da. Er jo ett nytt selskap nå :) 

Tja. All den tid selskapet er nytt og eierne fortsatt (til dels) er det samme, så er det vel begrenset hvor mye positivitet som kan skje. Et søk av det "nye selskapet" i bedriftdatabasen burde også indikere at det er ugler i mosen (lav omsetning og underskudd).

7 minutter siden, Turbo-HF skrev:

Er ikke alt som er enkelt bestandig, uansett hvor, men dette skal ikke være à la presidentvalgkamp i USandA! ;) Merk også at GS ikke er rimeligere enn oss på slitedeler, eksempelvis. ;) Man skal uansett handle der man er trygg, og undertegnede yter max for å ivareta våre kunder. :)

GS har aldri vært rimeligst på noe (omtrent), men til gjengjeld koster det med utsalgsforretninger og den logistikken de har. På en annen side er det kanskje verdt å betale litt mer et sted man ikke risikerer at virksomheten går konkurs (tap av reklamasjonsrettigheter).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente også GS var dyrt før, men ( og ett stort men) er at de selger i stor grad ZF /lemförder, SKF, FAG og slike type merker. Det koster gjerne litt, men det gruser merker som FEBI noe så enormt når det kommer til levetid, at det uten tvil er verdt pengene. er liksom ikke uten grunn at en e36 tusler 200k på originale bærekulene, men så plutselig må man bytte ved hver eu-godkjenning.

Koed er ofte billigere enn BMW Norge på originaldeler, og de har en helt genial bruktbutikk som ulikt "alle" andre aktører faktisk har prisa deler rett iforhold til marknaden. Handler man litt brukt, og litt nyedeler får man dem alltid for laveste bud.

Har dere på schmiedmann komt dere så er det flott, men det har liksom heile veien vert samme type forsvar, uten noe praktiske forskjeller. Jeg skal ikke svartmale noe eg ikke har prøvd etter "eierskiftet" , men eg vet om flere som har hatt negative opplevelser etter, og inntil folk begynner å snakke annerledes, så tørr jeg rett og slett ikke handle med schmiedmann.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dette bør du la bli med tanken. Om du googler Schmiedmann / M Verksted AS, så finner du det du trenger å vite.

Vel. Grunnen til at jeg sjekket med Schmiedmann var at jeg ble anbefalt siden av noen av gutta på Bavaria... Merkelig at de anbefaler dette når de (Schmiedmann) har så mye dritt i kjølevannet.

GS skulle ha enorme 6920,- for en enkel diffuser! Når diffusere finnes på EBay og Schmiedmann til 1500,-

noen som har alternativer til dette da? Synes 6920,- er sinnsvakt for et stykke støpt plast.

Lakkering:

Er 1500,- for lakkering av Diffuser en god pris? Han som lakkerer har jobbet med oppretting og fixing av bruktbiler hos Audi. Og har tidligere fikset panseret på bilen min etter at noen hadde sittet på det mens bilen stod parkert på gaten i nabolaget. Utrolig nøye var han også. Ble kvitt alle merker, riper og bulkene som var i panseret, da det knakk i linjene antakeligvis pga. vekten lagt på aluminiumspanseret. 

Legger ved bilde av Mail fra GS om diffuser.

IMG_5111.PNG

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun handlet hos GS, de har gitt grei service hele tiden, kort leveringstid og skulle det være noe har de ordnet opp på flekken. Dette har vel også med at jeg bor i nærheten av Bud hvor de startet opp. Lokalavdelingen her er kjempehyggelig, men de har lagt seg litt bakpå og prisene har steget en god del(sett bort fra inflasjon) fra 2006/7 når jeg hadde E36en. Dette kan de vel gjøre nå som de er kommet godt ovenpå, på godt og vondt. Koed har jeg enda ikke brukt, vet ikke hvorfor, men de har mye gode priser og bare positive tilbakemeldinger :) Schmiedmann falt litt og mistet tilliten til folk i årene før konkurs, og det er vel navnet som henger igjen(?) nå, om det faktisk har blitt bedre og kortere leveringstid så har jeg ingenting imot å prøve de også, men de trenger å snu ryktet kraftig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker selv koed, men etter jeg flyttet til oslo så har jeg vært innom GS, og kjøpte småtteri som pærer, poleringsmiddel osv. GS bruker jo også å ha kampanjer i motsetning til koed, så fikk bremser rundt baut for 2,5k ish hos GS noe som er veldig billig, var vell zimmermann skiver foran og bak, og bosch klosser. Ellers digger jeg koed sitt system på at du kan kjøpe brukte deler. Perfekt hvis man skal ettermontere utstyr på eldre biler. Kjøpt selv armlene til e46 med alt av bolter for en meget hyggelig sum. Leveringen hos begge er ingenting å utsette på, men må si jeg liker koed sine priser litt bedre enn  GS. Begge har også veldig hyggelig kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

GS skulle ha enorme 6920,- for en enkel diffuser! Når diffusere finnes på EBay og Schmiedmann til 1500,-

Jeg tror du blander mellom originalt og kopi i dette tilfellet. M-performance diffuser til F30 med delenummer 51 19 2 291 417 koster 5.533,- hos Schmiedmann. Jeg er ikke uenig at en prisforskjell på ca 1.500,- ikke hører hjemme noe sted, selv om det er forståelig at man må være litt dyrere med utsalgssteder og det serviceapparatet de har. :)

Står valget mellom å kjøpe på eBay kontra Schmiedmann, ville jeg gått for førstnevnte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Marius2002 skrev:

E91en skal på oljeservice nå for å få det berømte stempelet i serviceheftet, de anbefalte å samtidig ta en "systemrens", siden det var dieselbil.. Jeg sa jeg skulle komme tilbake til om det var nødvendig med rens. Hva gjør egentlig en slik rens? Er det bare humbug? De skulle ha 1000,- for dette.

Systemrens som i innvendig motorens?

I såfall så er ikke dette nødvendig om man skifter olje når man skal. 

Foretok forøvrig en slik innvendig motorrens i går på min egen motor en m57tu2 med 123kkm og merka ingen forskjell på noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Otis skrev:

Systemrens som i innvendig motorens?

I såfall så er ikke dette nødvendig om man skifter olje når man skal. 

Foretok forøvrig en slik innvendig motorrens i går på min egen motor en m57tu2 med 123kkm og merka ingen forskjell på noe som helst. 

Har ikke peiling, bilen har nå rulla 105k, var på service sist på 89k, da var det storservice, med bytting av det meste. Så jeg er godt innenfor når jeg skal :) De sa bare de anbefalte slik rens uten å utdype.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg tror du blander mellom originalt og kopi i dette tilfellet. M-performance diffuser til F30 med delenummer 51 19 2 291 417 koster 5.533,- hos Schmiedmann. Jeg er ikke uenig at en prisforskjell på ca 1.500,- ikke hører hjemme noe sted, selv om det er forståelig at man må være litt dyrere med utsalgssteder og det serviceapparatet de har. :)

Står valget mellom å kjøpe på eBay kontra Schmiedmann, ville jeg gått for førstnevnte.

 

Nysgjerrig på om jeg faktisk bør velge originalt eller ikke. Har egentlig ikke hørt spesielt mye dårlig om ulakkerte deler før. Lakken pleier jo å gi plasten beskyttelse i forhold til holdbarhet etc. kan jo sikkert hende at noe plast er sprøere... Men har vanskelig for å se for meg at plasten de støper med til bruk som bildeler er av denne typen.

uorginalt... bør det unngås på en Diffuser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod nettopp å pissa. Kjente en rar lukt, klarte ikke helt å plassere den, men jeg har kjent den før.. så snudde jeg meg for å vaske hendene. Kona har slått til igjen! 

IMG_2788.JPG

 

Jeg vet godt hva de prøve klattene betyr..😂

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde visst noen planer om ny innredning og, så får håpe det blir bra. Er ikke store jobben uansett. Er jo kjekt at huset blir triveligst mulig å bo i, og jeg må innrømme at jeg bryr meg litt mer om interiør nå enn før hun kom på banen, så det blir jo litt for min del og..

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎31‎.‎10‎.‎2016 at 5:22 PM, hsd said:

mente også GS var dyrt før, men ( og ett stort men) er at de selger i stor grad ZF /lemförder, SKF, FAG og slike type merker. Det koster gjerne litt, men det gruser merker som FEBI noe så enormt når det kommer til levetid, at det uten tvil er verdt pengene. er liksom ikke uten grunn at en e36 tusler 200k på originale bærekulene, men så plutselig må man bytte ved hver eu-godkjenning.

Koed er ofte billigere enn BMW Norge på originaldeler, og de har en helt genial bruktbutikk som ulikt "alle" andre aktører faktisk har prisa deler rett iforhold til marknaden. Handler man litt brukt, og litt nyedeler får man dem alltid for laveste bud.

Har dere på schmiedmann komt dere så er det flott, men det har liksom heile veien vert samme type forsvar, uten noe praktiske forskjeller. Jeg skal ikke svartmale noe eg ikke har prøvd etter "eierskiftet" , men eg vet om flere som har hatt negative opplevelser etter, og inntil folk begynner å snakke annerledes, så tørr jeg rett og slett ikke handle med schmiedmann.

 

 

 

Dette er jo ikke helt korrekt da, ettersom det er meget mange som stadig kommer med svært hyggelige beskjeder og skryt, så å skjære alle over en kam, det bytter ikke. ;) Trofaste kunder er også lojale, oftest varer ærlighet lengst, og så lenge man rydder opp etter seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...