Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

-Jeg kjøpte en VW Touran Varebil hos Møller Kokstad i Bergen, Juli 2016. Med bilen fulgte det 12 mnd. bruktbilgaranti.
Nå skal jeg selge bilen igjen, følger garantien bilen eller meg som kjøper?

Skal ringe Møller bil i morgen og forhøre meg, men skulle gjerne hatt deres synspunkter, da jeg bør svare en potensiell kjøper ila. kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Peak den tror jeg bare gjelder deg, da dette er en avtale mellom dere(deg og forhandler). Jeg prøvde å lese litt om dette, men det stod veldig lite om videresalg. Sulland var eneste jeg fant som hadde skrevet at avtalen ikke kunne overdras til andre. Bruktbilgarantier kan være forskjellig både på hva de dekker og hvor lenge, og dette er individuelt fra selger til selger(herunder utsalgssted). Det fulgte helt sikkert med et signert skriv fra selger(Møller i ditt tilfelle) om hva garantien dekker og vilkår :) 

 

Edit: http://www.sulland.no/file/382a77d58cf24419e2a67bf790cb87d1/BruktbilGaranti_TRYGGHET.pdf

Endret av Marius2002
Link til avtalen fra Sulland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på bilmesse i dag å la merke til noe jeg synes var merkelig med nye Tesla model X.

Den har ingen vegg mellom bagasjerom og kupe, så alt som ligger i bagasjerommet vil jo komme flygende fram ved en kollisjon :o Er overrasket over at det er blitt godkjent. Dårlig løsning synes jeg...

IMG_8711.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel80 skrev:

Var på bilmesse i dag å la merke til noe jeg synes var merkelig med nye Tesla model X.

Den har ingen vegg mellom bagasjerom og kupe, så alt som ligger i bagasjerommet vil jo komme flygende fram ved en kollisjon :o Er overrasket over at det er blitt godkjent. Dårlig løsning synes jeg...

IMG_8711.JPG

Her er jo bakerste seterad lagt ned, men det ser ikke ut som du får med noe netting slik som på vanlige stasjonsvogner når du legger ned setene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Daniel80 said:

Var på bilmesse i dag å la merke til noe jeg synes var merkelig med nye Tesla model X.

Den har ingen vegg mellom bagasjerom og kupe, så alt som ligger i bagasjerommet vil jo komme flygende fram ved en kollisjon :o Er overrasket over at det er blitt godkjent. Dårlig løsning synes jeg...

 

Ser absolutt poenget ditt, men er det ikke ganske vanlig at det er sånn når man har en tredje seterad? Her fra Volvo XC90 7 seter:
 

dsc_0955_0_0_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at i XC90 kan du få bagasjessikring, det får du ikke i Model X. Har sett ett ekspempel der en eier la filt på noen sponplater, kjempe flott i en bil til en million.

Synes Model X er en tøff bil, men å ikke ha mulighet til å sikre bagasje i en bil som skal være en familiebil er helt håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle men! Jeg kjøpte meg nettopp en 2000'mod BMW X5 4.41 BENSIN OGMER VELSIGMFORNØYD.....MEN (HEHE) LYDEN I PIPA KUNME VÆRT BEDERE.

JEG VIL HA BEDRE / GROMMERE/ VRÆLETE LUD PÅ BILEN MIN.

FINNES DET NOE MUDUL FOR DETTE? ELLER MÅ JEG FYSISK STARTE Å TUKLE ,MED EKSOSEN?  JEG ER HELT NY HER Å AL SVAR SETTER JEG STOE PRIS PÅ.

I SAMMA SLENG KAN JEG VEL SPØRRE OM DET ER NOE Å LEGGE VED INSTALERE I BILEN FOR Å FÅ DEMN TIL Å GÅ RASKERE? (LUFTFILTER SPORTSFILTER ECT?..EKSTRA HK OG NEUTEN ER MORRO=) CHIPPING, TUNING??

 

TAKKER FÅ FORHÅND FOR SVAR.

 

JOACHIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JokkeTheMan Ro deg ned, mann! Caps er unødvendig :P

Få på effektbakpotte/grenrør/kaldluftsinntak/bor hull i eksos/fjern bakpotte og kjør rakrør. 

Effekt skal jeg ikke uttale meg om, men må vel sikkert ladetrykk til for å oppnå merkbare resultater. Finnes vel flere kompressorer til disse her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump har blitt president og det synes jeg bare er bra. USA trenger en leder som tør å ta tak i problemene med roten, som ikke er redd for å si ting som det er. Jeg har litt sansen for han, han skal ha slutt på ulovlig innvandring, han skal ha slutt på flyten av narkotika ifra søramerika og han gir ikke muslimene en cm med respekt. Amerikansk økonomi må bygges opp igjen innenfra, bilindustrien er jo ett godt eksempel på hva som er stein galt i USA. Fagforeninger og skatter gjorde det til slutt nesten umulig å drive lønnsomt som bilprodusent, med da finanskrisen på toppen av det hele i 2008 så gikk det som det måtte gå. Amerikansk bilindustri har reist seg godt igjen, men hvorfor fremstår da Detroit som en spøkselsesby. Denne stolte byen som i sin tid hadde flere millioner innbyggere og var blandt USA største byer, hvorfor sitter denne byen igjen med kun 600 000 innbyggere og en mengde av kriminalitet. Jo fordi de store bilprodusentene nå produserer mesteparten av bilene sine i Canada eller Mexico, det er billigere. Dette er ett godt eksempel på hva Trump vil gjøre om på, derfor synes jeg mannen fortjener en sjanse. 

Og til alle dere som tror alt kommer til å gå til helvette...hva tror dere egentelig? Tror dere at USA sin president sitter og tar avgjørelser helt alene, basert på instinkt og dagsform? Tror dere at han kan ture fram som han vil og skape verdenskrig? Hvis ikke Putin har skapt verdenskrig i løpet av de 20 årene han har regjert så kommer heller ikke Trump til å gjøre det de nærmeste 4 årene. Nei la han nå få lov å forsøke å gjøre amerika "great" igjen. Jeg er USA venn, jeg synes det er ett flott land med flott kultur og interessant histore. Jeg synes iallfall det er verd ett forsøk på å få ting på stell der borte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...