Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Alle på jobben kjører Volvo. Alle. 

 

Levde under et ganske hardt mobberegime da jeg kom i BMW enkelte dager.

 

Nå kjører jeg Volvo sjøl, og i dag kom dagen jeg har venta på; i det jeg lusker inn døra får jeg spørsmål om hvorfor jeg bare kjører gammalt ræl og ikke min "nye" Volvo på jobb.

 

Godt føltes det da å svare at jeg stort sett er sent ute, og dermed må kjøre gammal tysker for å ta igjen det tapte.

 

Min Volvo skal ha Polestar-tuning og 220? hk. 

 

Den er enormt mye treigere enn min like tunge A6 2.5tdi. En bil jeg kjøpte for vrakpanten. Gått i hele vinter, mer sidelengs enn rett, og alltid med flatt jønn der det passer seg. Motorlampe siden dag 1, motorolje nærmer seg 50k km gammel (den har faktisk ikke brukt noe i vinter) og hvor mange ganger har jeg gitt full gass nedover jordet mitt, bare for å leke ubåt før jeg til slutt står fast? Evig gøy! Bare å klatre ut sidevinduet og hekte stroppen til bilen før man rusler inn og tørker sokka.

 

Har aldri vært noe audimainn, men siden A6 c5 har vært så billige noen år nå, har jeg eid 4 i ulike konfigurasjoner. Alle har de en plass i hjertet mitt, alle fortjener å bli kalt krigere. 

Dørene er mer gaffa enn stål på nåværende, men med Bose, Recaro, webasto, quattro og en prislapp på 5k med 2 gode dekksett, storkoser jeg meg. Trekker det på føtta, adder jeg mer dørteip.

 

Egentlig kunne jeg solgt alle doningene og kun eid denne Audien, en klassisk BMW, samt min gamle Niva. Det hadde vært oppskriften på billykke for min del.

 

Jo, og gjett hva! Kjørte en kollega av min frue hjem, og tror dere ikke hun utbrøt at doningen tilogmed er utstyrt med varme i baksetene a?! De knappene hadde jeg ikke lagt merke til. 

 

Avslutningsvis: I vinter har jeg på ferdighetskjøring arrangert av NAF/politiet og trygg trafikk vunnet alt jeg har stilt opp på, mot alt fra WRX til UTV'er og alskens. Har spist godt på kebaben takket være gavekort fra dette opplegget! Æren får bilen. En fantastisk slede, som mest trolig har hatt den mest verdige avslutningen en bil kan ha på sin livssyklus. Bilen ble underkjent på PKK nå pga en dårlig mansjett, ripe i frontrute og en knekt fjær. Med registerreim laaaangt på overtid blir nok dette dens siste vinter. 

 

Ok, dette tok av. Jobb om noen timer. Sorry. Natta!

IMG_20230224_174528.jpg

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2023 at 10:07 PM, Fredrik 90 said:

Jeg kan jo ta min kollega med XC60 T8 igjen. Han er en sånn som plutselig fikk seg rask bil, han gikk fra E91 318d til denne XC60 T8en. Nettopp brukt nesten en million på nok en splitter ny XC60 T8. Jeg trekker på han om at Volvo ikke er premium slik som BMW, han blir helt seriøst dritsur på meg hvis jeg holder på for mye.

Jeg tror ikke at noen mener at en Volvo T8 går dårlig. Men at de ikke går så godt som tallene skulle tilsi er nok de fleste som har prøvd en slik bil enige i. 

 

Litt artig dette her, men kom i prat med en eier av en V60 D6 hybrid med dieselmotor og batteri. Han nevnte at den hadde 288hk og gikk bra. Jeg tenkte umiddelbart på denne tråden og i mitt stille sinn....

 

jim-halpert-face.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Werther skrev:

 

Litt artig dette her, men kom i prat med en eier av en V60 D6 hybrid med dieselmotor og batteri. Han nevnte at den hadde 288hk og gikk bra. Jeg tenkte umiddelbart på denne tråden og i mitt stille sinn....

 

jim-halpert-face.gif

Den går godt 😅 Holdt følge med min 530d med trf steg 2.. 

Skal sies at jeg mener og tro den hadde noe form for original chip el.

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Werther skrev:

 

Litt artig dette her, men kom i prat med en eier av en V60 D6 hybrid med dieselmotor og batteri. Han nevnte at den hadde 288hk og gikk bra. Jeg tenkte umiddelbart på denne tråden og i mitt stille sinn....

De går dritdårlig i forhold til effekten. En kamerat hadde en sånn D6 Hybrid, diesel hybrid faktisk. Jeg husker han var på Autoslalom, ble frakjørt av en annen kamerat i standard E46 320i 2,2.

Problemet med disse Volvoene er at de er hybrider, og da blir de så fordømt tunge. De blir også tunge på steder som gjør de utrolig udynamiske å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer offtopic fra fjompen i gokk! Eller, er det virkelig offtopic? Felgene kan jo kalles et BMW-produkt. Henta doningen etter dens spa-opphold i ytre ødegokk. Her har den fått fiksa hjulbuer etter å ha gått med fryktelige chrome hjulbuelister siden ny. Jammen dukka en gammel skade opp óg, så her ble det en liten kostnadsprekk. Ny forskjerm ble det og. Med fryktelig passform, men det var som forventet. Uansett bedre panel gaps enn på en ny Tesla. 😱

 

Synes w201 er fine greier. Dårlig med takhøyde på de som er utstyrt med takluke, noe som ødelegger litt for opplevelsen. Blir litt støl av å sitte med hodet på skakke. 😃

IMG_20230415_191007__01__01.jpg

IMG_20230415_184114__01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyvedørsgarderobe på mål. Hva anbefales? Forhørte meg med garderobemekka, men bodde visst for langt unna. Prismessig så ønsker jeg å legge meg midt på, får vel hva man betaler for stort sett. Hovedsakelig garderobe med to skyvedører med speil jeg titter på. For så vidt synd med garderobemekka siden de hadde kampanje på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leba kan jeg trygt anbefale. Har brukt de selv og er fornøyd. God service og ikke avskrekkende priser. Har jo Langlo og Elfa som det kjøres kampanjer på omtrent hele året(aldri om noen kjøper dette på fullpris), det er kvalitet det også. Velger man et annerkjent merke er det egentlig vanskelig å trå feil. Husk laveste høyde som oppgitt mål, altså hvis det er noen form for skjevhet. Litt kjipt om det plutselig kniper på ene siden, ikke at jeg tror det er skjevt i ditt nye hus da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2023 den 17.04, Skulebollen skrev:

Den går godt 😅 Holdt følge med min 530d med trf steg 2.. 

Skal sies at jeg mener og tro den hadde noe form for original chip el.

D6 med 288hk er maks, men du kan ta en D5 [233hk)og chippe opp til D6 spec da det er dieselmotoren som går frå 163 til 220hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til Volvo T8 diskusjonen, bensinmotren er på 320hk til og med 2018, 303hk fra 2019 pga partikkelfilter, så når dere tydeligvis har dragrace mot en T8 i hybridstille (istedet for power) med sansyneligvis tomt batteri så har den ikke 400hk 🤷🤣.  Volvo blir jo aldri en racerbil med like sporty kjøring som tydeligvis alle BMW'er, men det er jo heller ikke det den prøver på. 🙋

 

Polestar 2 med performance er en meget artig bil, så anbefaler at dere prøver den 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, GtiGtr skrev:

Liten kommentar til Volvo T8 diskusjonen, bensinmotren er på 320hk til og med 2018, 303hk fra 2019 pga partikkelfilter, så når dere tydeligvis har dragrace mot en T8 i hybridstille (istedet for power) med sansyneligvis tomt batteri så har den ikke 400hk 🤷🤣.  Volvo blir jo aldri en racerbil med like sporty kjøring som tydeligvis alle BMW'er, men det er jo heller ikke det den prøver på. 🙋

 

Polestar 2 med performance er en meget artig bil, så anbefaler at dere prøver den 😀

Om batteriet er tomt på T8 er den vel også kun forhjulsdreven? Eller tar jeg feil? Er det alltid litt power igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tennbrikket skrev:

Skyvedørsgarderobe på mål. Hva anbefales? Forhørte meg med garderobemekka, men bodde visst for langt unna. Prismessig så ønsker jeg å legge meg midt på, får vel hva man betaler for stort sett. Hovedsakelig garderobe med to skyvedører med speil jeg titter på. For så vidt synd med garderobemekka siden de hadde kampanje på akkurat dette.

Coop Bygg virker for å ha 40% ganske ofte på blandt annet Langlo. Jeg har Langlo sine dører på 2 steder og er veldig fornøyd med de 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Om batteriet er tomt på T8 er den vel også kun forhjulsdreven? Eller tar jeg feil? Er det alltid litt power igjen? 

Du går aldri "tom for 4x4" , så går fint å spinne rundinger med tomt batteri på glatta, men du må virkelig ta i for å sette ut antisladdsystemet. Kjører du kun på strøm har du bare bakhjulstrekk. Så er et enklere/simplere system enn på f.eks BMW hybrid med 4x4.

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, GtiGtr skrev:

Du går aldri "tom for 4x4" , så går fint å spinne rundinger med tomt batteri på glatta, men du må virkelig ta i for å sette ut antisladdsystemet. Kjører du kun på strøm har du bare bakhjulstrekk. Så er et enklere/simplere system enn på f.eks BMW hybrid med 4x4.

Første gen 225Xe har vel akkurat det samme? Først på siste gen at det er blitt vesentlig bedre og har fått 177hk og flere nm på bakhjulene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...