Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis

Du trykker på mine ømme punkter når du nevner Senator B 😬 Jeg vet sannelig ikke hvorfor men jeg synes de bilene der er så kule. Ikke er Senator B noen pen bil og en tilsvarende BMW er en langt bedre bil. Men likevel så liker jeg dem, det er noe herlig "stor Tysk 80 talls sedan" over den 👍

 

Haha ja jeg vet du liker de Fredrik 😊

De er knallgode og kjøre og med 3.0 24 v så går de bra og .

Ja jeg liker disse og vet du hva ?

Disse kan man faktisk finne bak en låve enda og som går an og reddes uten å bli ruinert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

@sveigis

Du trykker på mine ømme punkter når du nevner Senator B 😬 Jeg vet sannelig ikke hvorfor men jeg synes de bilene der er så kule. Ikke er Senator B noen pen bil og en tilsvarende BMW er en langt bedre bil. Men likevel så liker jeg dem, det er noe herlig "stor Tysk 80 talls sedan" over den 👍

 

Her om dagen var det like før jeg forårsaket en ulykke. Mens jeg kjørte meg en tur så kom det en Opel Monza i mot. Da var det like før jeg bråbremset og kjørte etter. Det er det lenge siden jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMWE39turbo skrev:

Har jeg tolket både RealOEM og Wikipedia rett, så fikk ikke E8x 1-serie N53 motoren.

Velger jeg 125i produsert i 09/2013 på RealOEM, så er det fortsatt kun N52N som kommer opp.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daniel. skrev:

Har jeg tolket både RealOEM og Wikipedia rett, så fikk ikke E8x 1-serie N53 motoren.

Velger jeg 125i produsert i 09/2013 på RealOEM, så er det fortsatt kun N52N som kommer opp.

Du har rett. N52N i alle årganger på E82 125i.

1639486303_Skjermbilde2024-05-12kl_20_25_28.thumb.png.17d4d196522b98999829b4386b1b9f01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMWE39turbo skrev:

Strøkent. Vurderer ta kontakt når jeg reiser til ringen neste helg, men må ver n52 for at det skal vere aktuelt :)

Kule biler det der, skikkelig klassisk BMW oppsett 👍 Har du regnet noe på hva avgiften blir på å ta en sånn inn i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 den bilen der, visst eg får den for 13000 euro, så blir det ca 220k ferdig registrert. Egentlig veldig mye, og man er ikke langt unna 135i. Men vil utelukkende ha N52 med manuell kasse. Av en eller annen grunn er det drømmebil, en slags moderne E36, siste R6 sugemotor fra BMW. Også er det noe med karosseriet eg har blitt totalt forelsket i, hadde jo en e82 120i, ser man vekk fra motor er det et karosseri eg virkelig savner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

@Fredrik 90 den bilen der, visst eg får den for 13000 euro, så blir det ca 220k ferdig registrert. Egentlig veldig mye, og man er ikke langt unna 135i. Men vil utelukkende ha N52 med manuell kasse. Av en eller annen grunn er det drømmebil, en slags moderne E36, siste R6 sugemotor fra BMW. Også er det noe med karosseriet eg har blitt totalt forelsket i, hadde jo en e82 120i, ser man vekk fra motor er det et karosseri eg virkelig savner. 

Hvis du vil ha to ekstra dører og litt kraftigere motor så vurderer jeg å selge min E87 130i. Så sparer du noen tusen også 😉

Jeg har for mange biler og tålmodigheten til kona er på vei til å nærme seg reservetanken 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90Skal ha det i bakhodet, er i utgangspunktet e82 eg er på leit etter, dette blir et økonomisk kræsj prosjekt uten like, da eg vil ha karbontak ++ (ikke noe 1m skjermer eller lignende) , lista er mildt sagt lang på eventuelle planer. Skal eg først vere idiot med pengene så må det vere rett karosseri.

En bil som forhåpentligvis sønnen min kan ta over visst man fortsatt får lov kjøre bensin i de tider da hehe.. men det er mye om og men.

Eg skulle egentlig hatt en imola rød e39 525 fra Sverige nå, til tross for avtalt pris og alt så ringer selger å sier bilen er solgt dagen før eg skulle reise.. så med min flaks blir det ikke noe bil uansett 😅 hvilken pris tenker du deg for din?

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 tenkte det samme selv. Nesten så man kan si at en Mustang Mach-E er et veldig godt kjøpt siden det egentlig burde vært en bil til nesten 2 million skal man tro summene det snakkes om.

Er jo litt vanskelig å si hvordan regnestykket egentlig er, vil tro at summene som nevnes er med veldig store utviklingskostnader og ikke bare produksjonkost. I så fall vet man vel ikke før om et par år hva som faktisk er fasiten. Men uansett spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, laffe skrev:

@Marius2002 tenkte det samme selv. Nesten så man kan si at en Mustang Mach-E er et veldig godt kjøpt siden det egentlig burde vært en bil til nesten 2 million skal man tro summene det snakkes om.

Er jo litt vanskelig å si hvordan regnestykket egentlig er, vil tro at summene som nevnes er med veldig store utviklingskostnader og ikke bare produksjonkost. I så fall vet man vel ikke før om et par år hva som faktisk er fasiten. Men uansett spesielt. 

Ja, det må være noe mer som du sier. Å tape 1.1M pr. bil er jo ikke bærekraftig for noen firma. BMW gjør gode tall og satser som bare juling. De har kanskje ikke knekt koden enda hos Ford 🤷‍♂️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja, det må være noe mer som du sier. Å tape 1.1M pr. bil er jo ikke bærekraftig for noen firma. BMW gjør gode tall og satser som bare juling. De har kanskje ikke knekt koden enda hos Ford 🤷‍♂️ 

Nei, det må være noe de ikke får til. De lanserer vel nå en bil på ID4 plattformen - spesielt at de ikke heller kunne bygget en bil til rundt Mach-E plattformen i stedet for å låne teknologi fra andre. I hvert fall med tanke hva de sannsynligvis har hatt i utviklingskostnader selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...