Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Haug530D skrev:

Tidlige modeller hadde vel dårlige kjedeguider som røk med påfølgende skader, dette skal være fikset ifra 2015 og opp.

Okei. Vet fra hvilken produksjonsdato dette gjelder? :) Da vil en 2015+ N20 anses som trygg sett at normal vedlikehold er fulgt?

Skrevet

@E36 318i

Dette er en beslutning tatt på få sekunder basert på en skjønnsmessig vurdering. 

Dette er opp til kontrolløren og vil kunne variere. 

Du kan prøve å ta etterkontroll en annen plass, men det skal noe til før en kontrollør overprøver en annens vurdering. Da skal det være åpenbart feil.

Jeg syns det ser ut som porer og at røret bør byttes. 

Skrevet
17 minutter siden, Lars89 skrev:

@E36 318i

Dette er en beslutning tatt på få sekunder basert på en skjønnsmessig vurdering. 

Dette er opp til kontrolløren og vil kunne variere. 

Skjønner det, men kontrolløren så vel det tykke laget med rust/ skitt som var på røret. Jeg har pusset det ned så mye som mulig (eller iallfall en god del). Og ja, ser den at det kan variere om det er en annen kontrollør

 

20 minutter siden, Lars89 skrev:

 

Du kan prøve å ta etterkontroll en annen plass, men det skal noe til før en kontrollør overprøver en annens vurdering. Da skal det være åpenbart feil.

Jeg syns det ser ut som porer og at røret bør byttes. 

Jeg har bestilt etterkontroll samme plass som jeg tok første EU-kontroll. Blir vel antakeligvis samme person som skal sjekke bilen igjen.. Blir jo litt surt å forlate kontrollen med én feil (hadde flere, men de er utbedret og i orden) så det er den ene tingen igjen

Men det er da lettere å se røret nå enn når det var under en del skitt.. Altså det er "rent" nå mener jeg. Når det ikke var rent, kunne vel personen anta at det ikke var bra, uten å pirke. Uten at jeg egentlig kan uttale meg om det

Skjønner og respekterer din mening. Det er nok stor sjanse for at du får rett. Fristen går ut 30. og jeg har etterkontroll samme dato. Så da får jeg plutselig veldig god tid på å få fikset det siden godkjenning uansett er gått ut 😂

Men jeg har snakket med folk som har fått sånn ca samme 2er feil, pusset ned og behandlet med noe, for så å få bilen gjennom/ godkjent. Viste et bilde til en person som antakeligvis har peiling i dag, som sa, ikke ordrett kanskje, men "Det der er ingenting"

Når det gjelder porer, det er det der (litt), og det ser jo kontrolløren også. Men som sagt, røret virker ikke svekket på noen måte. Og et annet rør jeg ikke fikk feil på, virker verre korrodert enn det jeg har postet bilder av

Det vil nok bli byttet i løpet av en mnd (aner ikke når jeg mottar disse niplene og adapterene, så må vente på dem). Men takk for svar, @Lars89. Jeg har hele tiden tenkt det samme som deg, men håpet vel egentlig det var en sjanse for å få bilen godkjent og heller kunne skifte det senere

Skrevet
1 time siden, E36 318i skrev:

Men som sagt, røret virker ikke svekket på noen måte.

Kontrollørene skal følge reglene og ikke hva kundene syns og føler.

Et bremserør med bare litt synlig rust er sannsynligvis innenfor hvis det blir trykktestet men det er det jo ikke et tema å gjennnomføre og derfor er det konsensus at er det tæring på et bremserør skal det byttes. 
De/vi som driver med PKK er like lite glad i å gamble med andres liv som folk flest er. 

Forøvrig er det smått utrolig at du nå har gjort et nummer ev denne ikkesaken over flere sider når du selv samtidig også er enig i at røret skal byttes... 

Skrevet
20 minutter siden, Kvasi skrev:

Forøvrig er det smått utrolig at du nå har gjort et nummer ev denne ikkesaken over flere sider når du selv samtidig også er enig i at røret skal byttes... 

Jeg liker hvordan jeg (fortsatt) skal arresteres på slike ting, og at det skal påpekes. I OT-tråden. Fantastisk :)

---

Altså jeg har jo stilt forskjellige spørsmål og postet forskjellige bilder. I starten handlet det vel mye om å lære å flense rør osv? Forskjellige typer flare/ kon og riktige nipler og adaptere. Dette er noe jeg finner interessant, og ønsker å kunne. Det tror jeg at jeg nevnte et par ganger

Et av poengene jeg nå senere hadde, var at jeg håpet jeg kunne fått bilen gjennom, uten at det da var til fare for meg/ andre med dette porete røret. Så hadde bilen vært godkjent og jeg kunne brukt den. Jeg har ikke 4 biler på skilter, har kun én som er på veien nå og det er den jeg har postet om dette røret på

Føler da ikke jeg har gjentatt det samme gang på gang? Noen av postene blir vel litt like kanskje, men jeg har skrevet svar på svar jeg har fått

Men takk for at du som driver med PKK deler din mening. Jeg respekterer og skjønner hva du mener og planen er å etterhvert få skiftet røret

Ja, det er en ikke-sak. En meget lite interessant ikke-sak, når jeg tenker meg om. Men likevel, har fått med meg noe verdifull informasjon og lærdom, så det var ikke helt bortkastet å poste om det :)

Skrevet (endret)

Er mye rart man ser om dagen nå som AI virkelig har blitt en trend. Av den grunn trodde jeg først ikke at dette her var ekte.

comment_MzraE82Lm0cilLLZfOGVPfxxiu509H18.thumb.jpg.24b915155e0de88ca748fbbb53496287.jpg

Men tydeligvis har det blitt en greie å bygge om Corsa "C" med E60 hovedlykt. Synes faktisk det var litt tøft 😅

images.jpeg.b8c508ec58a3d2be0859857b68089510.jpeg

FB_IMG_1758652758395.thumb.jpg.2d56e548065e5a2d75dd157237053c0c.jpg

@sveigis dette må jo være perfekte drømmekombinasjonen for deg!

 

 

 

Endret av ///M-ini95
Skrevet
4 timer siden, E36 318i skrev:

Jeg liker hvordan jeg (fortsatt) skal arresteres på slike ting, og at det skal påpekes. I OT-tråden. Fantastisk :)

---

Altså jeg har jo stilt forskjellige spørsmål og postet forskjellige bilder. I starten handlet det vel mye om å lære å flense rør osv? Forskjellige typer flare/ kon og riktige nipler og adaptere. Dette er noe jeg finner interessant, og ønsker å kunne. Det tror jeg at jeg nevnte et par ganger

Et av poengene jeg nå senere hadde, var at jeg håpet jeg kunne fått bilen gjennom, uten at det da var til fare for meg/ andre med dette porete røret. Så hadde bilen vært godkjent og jeg kunne brukt den. Jeg har ikke 4 biler på skilter, har kun én som er på veien nå og det er den jeg har postet om dette røret på

Føler da ikke jeg har gjentatt det samme gang på gang? Noen av postene blir vel litt like kanskje, men jeg har skrevet svar på svar jeg har fått

Men takk for at du som driver med PKK deler din mening. Jeg respekterer og skjønner hva du mener og planen er å etterhvert få skiftet røret

Ja, det er en ikke-sak. En meget lite interessant ikke-sak, når jeg tenker meg om. Men likevel, har fått med meg noe verdifull informasjon og lærdom, så det var ikke helt bortkastet å poste om det :)

Tenker at til fremtidige slike runddanser er det nok greit å opprette en egen tråd under teknisk. Greit dette er OT-tråden, men det kan bli for mye med 4 sider om et rustet bremserør.

Skrevet
2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Er mye rart man ser om dagen nå som AI virkelig har blitt en trend. Av den grunn trodde jeg først ikke at dette her var ekte.

*bilde*

Men tydeligvis har det blitt en greie å bygge om Corsa "C" med E60 hovedlykt. Synes faktisk det var litt tøft 😅

Er i hvertfall mer vellykket enn dette her 😂

E34_E60front.jpg.1117cda22cae7c6eec8745636e3cedd7.jpg

Skrevet

Jeg vil faktisk tørre å påstå at ingen ville stilt spørsmålstegn til en E6x om den hadde blitt lansert i dag, og det vitner om hvor bra Bangles design var. I dagens minimalistiske bilverden, fremstår E6x som det perfekte kompromisset med mellom digital og analog verden - få, men akkurat den mengde knapper man trenger. En førstegenerasjons iDrive-kontroller og en tilbakeknapp ville faktisk vært mer enn nok til dagens BMW interiør der de nå går vekk fra kontrolleren, og så kunne samtidig skrytt på seg at interiøret hadde vært minimalistisk med få/ingen knapper.. 

Skrevet
7 timer siden, Eystein Ose skrev:

Tenker at til fremtidige slike runddanser er det nok greit å opprette en egen tråd under teknisk. Greit dette er OT-tråden, men det kan bli for mye med 4 sider om et rustet bremserør.

Ja altså tanken jeg hadde, grunnen til at jeg postet det her, var egentlig mest at det ikke er en BMW. Og forumet heter Bimmers. Så naturlig nok hører ikke en tråd om bremserør på en Mercedes hjemme der. Men hvis du/ andre mener det hadde vært innafor i utgangspunktet, hadde jeg startet den tråden

Som jeg sa over, det var da ikke direkte en runddans. Som forsåvidt er et morsomt ord.. Jeg lærte da noe. Som hadde vært bedre å ha tilgjengelig i en egen tråd enn på side 1232/1233-1237 i OT-tråden om noen andre skulle ønske å lese noe av det

Men skjønner det er generell konsensus at det ble for mye, og at OT-tråden ikke var stedet. Så jeg får vel nesten bare beklage. Om det er noe senere, oppretter jeg en tråd under teknisk, og satser på at det er i orden

Da ønsker jeg bare å si takk for bra svar til dere som hjalp, og dere som påpekte at det er lite vits i å vise bilen slik den er nå

Skrevet

@E36 318i Kategoriene er for BMW/Mini/Rolls Royce. Skal du poste tekniske spørsmål om andre biler, kan du bruke alt annet / off topic - altså i underkategorien du er nå. Tråder opprettet andre steder blir slettet eller flyttet hit. 

Skrevet
7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

@E36 318i Kategoriene er for BMW/Mini/Rolls Royce. Skal du poste tekniske spørsmål om andre biler, kan du bruke alt annet / off topic - altså i underkategorien du er nå. Tråder opprettet andre steder blir slettet eller flyttet hit. 

Hadde ikke dykka nok i saken til å få med meg det ikke var BMW. Mercedes høres soklart hjemme under annet / off topic!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...