sveigis Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Bortsett fra italienske og britiske bilprodusenter, de er stadig like dårlige som deres langvarige rykte tilsier Ja og likevel selger det 😅. Jeg har jo veldig sans for Range Rover . De sier eldre x5er er farlige ,men dette tar vel kaka Fredrik ? Men ja både disse og svære Jaguar biler er tøft .
Lars89 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Finnes ingen absolutt fasit når det kommer til bil. Har en onkel som kjøpte helt ny Toyota Avensis og hadde masse problemer med nødmodus osv og en kunde med Skoda taxi der bremsene går på stålet etter 2 måneder og registerreima ryker etter et snaut år. Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke. Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk. sveigis reagerte på dette 1
ehaugsnes Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 42 minutter siden, Lars89 skrev: Finnes ingen absolutt fasit når det kommer til bil. Har en onkel som kjøpte helt ny Toyota Avensis og hadde masse problemer med nødmodus osv og en kunde med Skoda taxi der bremsene går på stålet etter 2 måneder og registerreima ryker etter et snaut år. Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke. Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk. Enig her, den tiden hvor toyota var kjent for og være mest driftsikker er nok forbi. Virker nesten som at alt som lages idag ikke er i nærheten like holdbart som det var for 20-30 år siden 😅 For min egen del så passer det og ha en gammel toyota som bruksbil helt perfekt, da det ofte blir veldig mye start/stopp, korte turer hvor motor aldri går ordentlig varm, og ofte i arbeidsklær. Da har jeg litt bedre samvittighet for og gjøre det i en toyota som jeg ikke er så redd for, enn en bmw som jeg vil prøve og holde litt i orden😆 Hiace til jeg dør 😍🤣 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 39 minutter siden, Lars89 skrev: Finnes ingen absolutt fasit når det kommer til bil. Har en onkel som kjøpte helt ny Toyota Avensis og hadde masse problemer med nødmodus osv og en kunde med Skoda taxi der bremsene går på stålet etter 2 måneder og registerreima ryker etter et snaut år. Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke. Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk. Nei det finnes ingen fasit ,den støtter jeg helt klart men jeg for min del sover veldig mye bedre om natten når jeg anbefaller en nyere Toyota til ei jente på 20 år kontra en noe eldre 1 eller tre serie til lik pris eller gjerne dyrere . Du nevner hjuloppheng og tenker du da sikter til travers bak på Toyota ,en 1 eller 3 serie er jo ikke akkurat julaften det heller på disse . Men igjen hadde det vært noen nærmere i kretsen hadde jeg jo anbefalt det vi holder på med her selvsagt . Lars89 reagerte på dette 1
Werther Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 19 hours ago, sveigis said: Jeg har ikke kjøpt Toyota garantert Stig 😊,datter til en kollega av fruen som har .😊 Er hu fin? Har gjort det samme selv faktisk. En bekjent av meg som er 16 er veldig hypp på BMW siden en kamerat har en E91 320d som får kjørt seg. Anbefalte han å styre unna gammal BMW som førstebil ihvertfall det første året (han øvelseskjører med manuell), og eventuelt kjøpe en BMW med M57 etter VGS/læretid. 9 hours ago, Lars89 said: Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke. Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk. Husker jeg så en preface E91 318i med N46 på finn som hadde gått nesten 450 000km, sto ingenting om register, coiler etc etc. Vedkommende burde vel legge inn en kupong i Eurolotto.... En kollega av meg kjører en 2011 F11 520d som har gått ca 370 000km, fortsatt på originalt registerkjede sier han. Så de finnes der ute. Men generelt vil jeg fortsatt si at Toyota er bra. Har snakket med en bråta med taxisjåfører som har kjørt Toyota, og samtlige har vært fornøyde med bilen. Kun to av sjåførene hadde opplevd motorhavari (1.8 bensin hybrid), men den ene var 10 år gammel på tidspunktet. Klagene som gikk igjen var mye hjulstøy pga lite isolering og kjipe seter. For folk flest er Corolla/Auris/Yaris/Prius det mest solide man får av moderne biler. sveigis og Lars89 reagerte på dette 2
Lars89 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Fikk lyst til å dra på boligvisning igjen når jeg ser dette bildet. Hus på 214kvm+garasje på 70 til prisen av en knøtteleilighet i byen. E.C., laffe, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
E.C. Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Nesten perfekt det, hadde det bare vært hus på 70 og garasje på 214 så hadde det vært 10/10 😆 MGunders, laffe, BMWE39turbo og 2 andre reagerte på dette 3 2
Werther Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, E.C. said: Nesten perfekt det, hadde det bare vært hus på 70 og garasje på 214 så hadde det vært 10/10 😆 Denne er ikke så langt unna....Satt og så på denne gården langs E6 v/Espa i går....Min indre skrotnisse har utrolig lyst til å fylle opp denne tomta med gamle biler. Ligger ute for 5mill. Landbrukseiendom m/ seter i Stange | FINN eiendom E.C., MGunders, Yngvejos og 1 annen reagerte på dette 4
Yngvejos Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 hours ago, Lars89 said: Fikk lyst til å dra på boligvisning igjen når jeg ser dette bildet. Hus på 214kvm+garasje på 70 til prisen av en knøtteleilighet i byen. Stusser litt på plasseringen av sakse løfteren. Jeg ville heller hatt den inne i hjørnet slik at det var mulig å ha ett prosjekt på bukken samtidig som man bruker garasjen til å parkere i. BMWE39turbo reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden 42 minutes ago, Yngvejos said: Stusser litt på plasseringen av sakse løfteren. Jeg ville heller hatt den inne i hjørnet slik at det var mulig å ha ett prosjekt på bukken samtidig som man bruker garasjen til å parkere i. Tror nok han må ha den midt på pga. høyden. Hvis du ser inngangsdøra på siden, som er i området 200-210 cm høy, så blir trolig takhøyden ved veggen i området 225 cm. Skal du polere litt ulike biler og løfte de opp i kurant arbeidshøyde - slik at du kan sitte normalt og ha maskina foran deg blir det litt knappt. En E61 er rundt 1,5 m høy og en E70 blir nærmere 1,8 m. Nå vil uansett ikke bukken stå rett ved veggen, men skal du løfte en høy bil rundt 70 cm opp i lufta så må du nesten putte bukken der midt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå