Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Bortsett fra italienske og britiske bilprodusenter, de er stadig like dårlige som deres langvarige rykte tilsier

Ja og likevel selger det 😅.

Jeg har jo veldig sans for Range Rover .

De sier eldre x5er er farlige ,men dette tar vel kaka Fredrik ?

Men ja både disse og svære Jaguar biler er tøft .

Skrevet

Finnes ingen absolutt fasit når det kommer til bil. 

Har en onkel som kjøpte helt ny Toyota Avensis og hadde masse problemer med nødmodus osv og en kunde med Skoda taxi der bremsene går på stålet etter 2 måneder og registerreima ryker etter et snaut år. 

Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke.

Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk.

Skrevet
42 minutter siden, Lars89 skrev:

Har en onkel som kjøpte helt ny Toyota Avensis og hadde masse problemer med nødmodus osv og en kunde med Skoda taxi der bremsene går på stålet etter 2 måneder og registerreima ryker etter et snaut år. 

Samtidig kjører noen folk rundt i E90 320si og 320d N47 med 300k på telleren uten å ofre motoren en tanke.

Er generelt enig at det er safe med Toyota, men de har sin feller de også med ihjelrusta hjuloppheng og potensielt skyhøyt oljeforbruk.

Enig her, den tiden hvor toyota var kjent for og være mest driftsikker er nok forbi. Virker nesten som at alt som lages idag ikke er i nærheten like holdbart som det var for 20-30 år siden 😅 For min egen del så passer det og ha en gammel toyota som bruksbil helt perfekt, da det ofte blir veldig mye start/stopp, korte turer hvor motor aldri går ordentlig varm, og ofte i arbeidsklær. Da har jeg litt bedre samvittighet for og gjøre det i en toyota som jeg ikke er så redd for, enn en bmw som jeg vil prøve og holde litt i orden😆 Hiace til jeg dør 😍🤣

Skrevet
39 minutter siden, Lars89 skrev:

Nei det finnes ingen fasit ,den støtter jeg helt klart men jeg for min del sover veldig mye bedre om natten når jeg anbefaller en nyere Toyota til ei jente på 20 år kontra en noe eldre 1 eller tre serie til lik pris eller gjerne dyrere .

Du nevner hjuloppheng og tenker du da sikter til travers bak på Toyota ,en 1 eller 3 serie er jo ikke akkurat julaften det heller på disse .

Men igjen hadde det vært noen nærmere i kretsen hadde jeg jo anbefalt det vi holder på med her selvsagt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...