Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selve bilde er vell lg panel uansett hvilken du velger om jeg ikke tar veldig feil. Forskjellen ellers er vell menyen og den er jo like dårlig på alt av smart tv. Så kjøp den billigste å bruk apple tv👍🏻

Skrevet
7 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Selve bilde er vell lg panel uansett hvilken du velger om jeg ikke tar veldig feil. Forskjellen ellers er vell menyen og den er jo like dårlig på alt av smart tv. Så kjøp den billigste å bruk apple tv👍🏻

ja bruker selvfølgelig bare apple tv´n 🍎📺

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd med Samsung The Frame. Har 2024-modellen. Ytselsesmessig er det sikkert bedre der ute til samme pris, men den matte skjermen er helt fantastisk bare man kjenner til renholdsrutiner(mange har brukt vanlig skjermvask og ødelagt skjermen). Den er slank og med opphenget som følger med er den helt inntil veggen. Kjøper man med en ramme så gjør den seg fint på veggen også :) Er på tilbud jevnlig, så 75" er mulig å få til ca. 20000,-.

Vet ikke om det er oled eller qled eller de faktiske forskjellene her. 

Endret av Marius2002
Skrevet

Hadde lyst på frame på soverommet men endte opp med Samsung Freestyle 2. Liten og «pen» og bruker da veggen på motsatt side, ca 100». Fungerer overraskende bra uten lerret. 😅IMG_0275.thumb.jpeg.b31e7f3e8c3b78f46f04cd7ef3b4f9b1.jpeg👍

Skrevet
1 time siden, Espen.st skrev:

Av de 3, så hadde jeg tatt Samsung. Personlig foretrekker jeg LG da Samsung er sære og nekter dolby visjon støtte.

Mener Samsung benytter Samsung displays paneler. To separate selskaper vel å merke. Akkurat som LG og LG displays. 

tek. Hadde vel en tv test nå før jul. Sjekk ut den.

Skrevet
1 time siden, tennbrikket skrev:

Av de 3, så hadde jeg tatt Samsung. Personlig foretrekker jeg LG da Samsung er sære og nekter dolby visjon støtte.

Ja vet samsung kun støtter hdr10 men min samsung går i hdr modus med dolby vision innehold både via apple tv og nvidia shield pro. Men jeg har foreløbig kun en av de dyrere qled fra 5 år siden så får nok ikke den beste hdr opplevelsen.

mener å ha lest noe om konvertering på apple tv men ikke på shield, så vrt ikke hvorfor begge ser ut til å fungere.

lg støtter vell kun dolby vision? Men det finnes vell et merke som skal støtte begge deler?

Skrevet
33 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Ja vet samsung kun støtter hdr10 men min samsung går i hdr modus med dolby vision innehold både via apple tv og nvidia shield pro. Men jeg har foreløbig kun en av de dyrere qled fra 5 år siden så får nok ikke den beste hdr opplevelsen.

mener å ha lest noe om konvertering på apple tv men ikke på shield, så vrt ikke hvorfor begge ser ut til å fungere.

lg støtter vell kun dolby vision? Men det finnes vell et merke som skal støtte begge deler?

LG støtter også hdr, men ikke hdr10+ som Samsung legger all energien på.

Skrevet
24 minutter siden, tennbrikket skrev:

LG støtter også hdr, men ikke hdr10+ som Samsung legger all energien på.

typisk at det 50/50 med hdr10 og dolby vision filmer/serier. men min går i hdr modus på begge deler, men det kan være noe halvhjerta greier istedenfor fullverdig hdr10 eller dolby vision.  skulle vært et sted man så om den har gått inn i riktig modus slik som på hjemmekino reciveren.

men i følge det store internett skal dolby vision gi den beste opplevelsen, men da bør man sikkert ha en oled tv også.

hadde en drøm om oled jeg også men da jeg skulle handle for 5 år siden så var oled dyrere og hadde for dårlig lysstyrke den gang, og de var hinsides mye dyrere om du skulle over 65 tommer.

Skrevet
6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

typisk at det 50/50 med hdr10 og dolby vision filmer/serier. men min går i hdr modus på begge deler, men det kan være noe halvhjerta greier istedenfor fullverdig hdr10 eller dolby vision.  skulle vært et sted man så om den har gått inn i riktig modus slik som på hjemmekino reciveren.

men i følge det store internett skal dolby vision gi den beste opplevelsen, men da bør man sikkert ha en oled tv også.

hadde en drøm om oled jeg også men da jeg skulle handle for 5 år siden så var oled dyrere og hadde for dårlig lysstyrke den gang, og de var hinsides mye dyrere om du skulle over 65 tommer.

Hjalp skikkelig at Samsung kom inn i gamet på prisene. LG g5 77 var vel under 30k nå før jul. Hadde g2 kostet det i 2022, så hadde jeg kjøpt det kontra c2, men utrolig fornøyd med c2. Har dog kjøpt service tenkte og skrudd av alt som kan dimme lysstyrken, så jeg merker ingenting til lav lysstyrke. Jeg ser dog ikke så mye på tv generelt, og heller ikke om sommeren. Bruker også sjeldent streaming tjenester, men derimot ukomprimert 4K med dolby vision og atmos lydbånd. Når en ukomprimert blu ray ligger på 50-70gb, mens streaming versjonen har en størrelse på 15-25, så er det detaljer som blir borte. Streaming har tatt seg veldig opp, heldigvis.

image.jpg

Skrevet
8 timer siden, tennbrikket skrev:

ruker også sjeldent streaming tjenester, men derimot ukomprimert 4K med dolby vision og atmos lydbånd. Når en ukomprimert blu ray ligger på 50-70gb, mens streaming versjonen har en størrelse på 15-25, så er det detaljer som blir borte. Streaming har tatt seg veldig opp, heldigvis.

kjører fullverdig 4k materiale via plex så da får jeg også atmos med dolby true HD lydspor, det er det nesten bare nvidia shield som støtter via plex. det eneste som irriterer meg med appletv er at den ikke støtter noe annet lydspor en dolbydigital, så da utgår bruk av plex på den siden det meste av blueray er basert på dolby trueHD

ellers så har alle vanlige strømmetjenester kun dolby digital lyd, både de med og uten atmos.

kjører selv med 2 atmoskanaler i taket å det fungerer bra på mange filmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...