teerex Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 11 timer siden, Patryck skrev: Og nederlandsk, for et frastøtende språk. Den skjønte jeg ikke helt 😆
540is Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 7 timer siden, Fredrik 90 skrev: Noe jeg har stusset over ettersom slike biler aldri blir annonsert med slike kjørelengder i Norge. Jeg har også lagt merke til at det veldig sjeldent man ser slike biler som ungdomsbiler i denne gruppen, det er stort sett hele og ivaretatte biler som ikke har "ungdomsbil preg". Jeg tenker at dette er noe av årsaken til at disse bilene rekker å nå lengre kjørelengder andre steder enn i Norge. Jeg tenker også at Dansk infrastruktur og klima er noe snillere mot bilene enn her oppe i steinrøysa Jeg får melde inn min dagligsliter som ikke har ungdomspreg i denne klubben selv om den ikke har nådd 550 000km enda, en E60 525D Xdrive første gang registrert 23.12.2008 av min bror som kjørte taxi med den i salt og kulde på trøndersk landeveier. Jeg tok over den i 2014 da med 350 000 ish km på telleren. Nå etter nye 200 000km ish med arbeidskjøring på 10km hver vei og en og annen litt lengre turen er den fremdeles ikke oppbrukt selv om noen slitedeler fremdeles er fra 2008. Dette er bla turbo, injektorer,diesel hp pumpe,starter,drivaksler med mansjetter både foran og bak, hjullagrene bak, det siste forhjulslager byttet for første gang i fjor, de øvre stagene i bakstilling og både kuler for casterstag og opphengsstagene foran er fra den har ny.Motor er uåpnet foruten bytte av registerkjede som forhandler insisterte på før utløp av garanti på 200 000km. Automatolje byttet 3? ganger og den girer greit enda. Det hadde vært gøy med noe nyere, men disse som går i oppløsning for det minste frister ikke når jeg skrur bil minst 37,5 timer hver uke. Dessuten har det gått litt sport i det for å se hvor lenge den holder ut 😊 ///M-ini95, laffe, eivi91 og 6 andre reagerte på dette 9
Otis Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Burde jeg tenke på reg kjede skifte på min egen m57? Den har gått 299xxx km. Ellers er alt internt, ink turbo, dyser, dieselpumpe og dynamo originalt.
Daniel. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 18 minutter siden, Otis skrev: Burde jeg tenke på reg kjede skifte på min egen m57? Den har gått 299xxx km. Ellers er alt internt, ink turbo, dyser, dieselpumpe og dynamo originalt. Har vært et par innlegg i norske X5 og E70 grupper på Facebook fra folk som fikk havari på sin M57 i fjor. Fleste av de var kjørt mellom 250-300k, mens en røk på rundt 320k. Ingen ulyder i forkant av havariet, bare røk under kjøring. Endret 2 timer siden av Daniel.
Ingvaldsen Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden På min brors 530xd røk kjedet på 350k uten forvarsel
laffe Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden @540is Høres ut som en kjent gammel trøndertaxi du kjører (om jeg ikke tar helt feil) - arti å høre at denne lever fortsatt👍
Otis Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden Jeg har forstått at det er det nedre som ryker og ikke det øvre. Litt vanskelig jobb å gjøre selv, når man må ned med travers. Da blir det litt verre å gjøre selv i fellesgarasjen....
Ingvaldsen Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden 13 minutter siden, Otis skrev: Jeg har forstått at det er det nedre som ryker og ikke det øvre. Litt vanskelig jobb å gjøre selv, når man må ned med travers. Da blir det litt verre å gjøre selv i fellesgarasjen.... bør vell være gjennomførbart uten å ta ned bunnpanne ?
540is Skrevet 30 minutter siden Skrevet 30 minutter siden 31 minutter siden, laffe skrev: @540is Høres ut som en kjent gammel trøndertaxi du kjører (om jeg ikke tar helt feil) - arti å høre at denne lever fortsatt👍 Den ble solgt av Strandveien Auto i 2008, og i årene fremover til 2014 gikk den på veiene mellom Trondheim og Nordmøre mest med pasienttransport, så kanskje du kjenner til den?
laffe Skrevet 20 minutter siden Skrevet 20 minutter siden 1 minutt siden, 540is skrev: Den ble solgt av Strandveien Auto i 2008, og i årene fremover til 2014 gikk den på veiene mellom Trondheim og Nordmøre mest med pasienttransport, så kanskje du kjenner til den? Den jeg tenkte på gikk i Trøndertaxi i Trondheim (husker ikke løyvenummer) så kanskje ikke samme bil da. Men ble solgt av Strandveien den jeg tenkte på også. Sølvgrå LCI sedan med komfort seter og uten M-sport om jeg ikke husker helt feil.
540is Skrevet 14 minutter siden Skrevet 14 minutter siden 2 minutter siden, laffe skrev: Den jeg tenkte på gikk i Trøndertaxi i Trondheim (husker ikke løyvenummer) så kanskje ikke samme bil da. Men ble solgt av Strandveien den jeg tenkte på også. Sølvgrå LCI sedan med komfort seter og uten M-sport om jeg ikke husker helt feil. Denne gikk ikke i Trondheim fast nei,bare innom StOlavs sikkert flere ganger i uken, men ellers likt
laffe Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden 8 minutter siden, 540is skrev: Denne gikk ikke i Trondheim fast nei,bare innom StOlavs sikkert flere ganger i uken, men ellers likt Ok, da var det nok ikke samme bil. Tror faktisk den aktuelle bilen jeg tenkte på også hadde noe registerkjede trøbbel akkurat rundt 200k km (men husker ikke helt detaljene), var derfor jeg var overbevist om at det kunne være samme bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå