Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg må si at X7 pre LCI er en bil som virkelig har vokst på meg. Nå har noen foreldre med barn i samme barnehage som oss bytta ut sin iX50 med en pre LCI X7 M50d så jeg ser bilen ofte. Den er uendelig bøs når alt er i sort på den. 

G3x LCI har kanskje Skoda lys, eller det vil si Skoda har kopiert BMW for fått BMW lys. Men jeg synes den ser både sint og elegant ut, sliter med å velge hvilken jeg synes ser best ut av denne og pre LCI. Men om jeg kunne kjøpe en siste bil som jeg måtte ha resten av livet så måtte det bli en sånn.. Alpina D5S

IMG_0268.webp.1b8a531332bcbda051ec286d5d8fd671.webp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm angående avregistrert bil / vrak .

Jeg driver og sporer opp litt forskjellige kjøretøy som har gått i mitt nærmiljø kun for gøy.

Når bil er avreg i feks 1999 betyr det at den er vrak ?

Grunn til at jeg spør er at der står tydelig om en bil er vraket ellers liksom .

For om den kun er avreg så må det vel bety at kjøretøy sånnsett eksisterer vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sveigis skrev:

Spm angående avregistrert bil / vrak .

Jeg driver og sporer opp litt forskjellige kjøretøy som har gått i mitt nærmiljø kun for gøy.

Når bil er avreg i feks 1999 betyr det at den er vrak ?

Grunn til at jeg spør er at der står tydelig om en bil er vraket ellers liksom .

For om den kun er avreg så må det vel bety at kjøretøy sånnsett eksisterer vel ?

Den blir kun registrert som vraket når den er levert og fått utbetalt vrakpant. Står den registrert som avreg kan det være håp for at den eksisterer enda. 
Lykke til med dine søk!

Denne bil har jeg hatt, denne savner jeg.

IMG_1578.png

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar her @Ampera.

Ja har tatt noen dypdykk her nå idag og da kan det være håp for noen .

En Manta gsi som en bekjent hadde står som avregistrert og siste eier var Storebrand ser jeg .

Bil var etterlyst og ser jeg noe jeg visste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Takk for svar her @Ampera.

Ja har tatt noen dypdykk her nå idag og da kan det være håp for noen .

En Manta gsi som en bekjent hadde står som avregistrert og siste eier var Storebrand ser jeg .

Bil var etterlyst og ser jeg noe jeg visste .

Denne bilen eide jeg fra 81 og til den ble stjålet høsten 84, ble utbetalt erstatning fra forsikring, ble funnet igjen slaktet etter 2,5 år, fikk telefon og var å så på restene, de hadde fjernet alle vin nr, ble funnet kode i interiør som konstaterte vin. Jeg ble kontakte siden jeg eide bilen før forsikringselskap. Er dagens eier forsikringselskap er det nok lite håp om at bil eksisterer. Se hva som står på denne.

IMG_1579.png

 

IMG_1580.jpeg

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til sommerdekk? Skal ha nye dekk til min F11. Har sett på Hankook ventus S1 EVO3. Noen som har erfaring med disse? Eventuelt tips til andre merker i ca samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut i noen av trådene om stjernemerka dekk? Der blir det ofte nevnt alternativer som folk har hatt god erfaring med når det gjelder lavt avvik i rulleomkrets mellom foran og bak ved ulike dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, thbrekke said:

Tips til sommerdekk? Skal ha nye dekk til min F11. Har sett på Hankook ventus S1 EVO3. Noen som har erfaring med disse? Eventuelt tips til andre merker i ca samme prisklasse?

Jeg skal også ha nye til vår F11. Dog i 19", 245 + 275. vurderer Pirelli P Zero med stjernemerke og Hankook uten. Stod Hankook S1 Evo3 på bilen når jeg kjøpte den, og hadde 0mm avvik etter to sesonger, selv uten stjernemerking. Dette var da i dimensjonen gitt over. Veldig fornøyd med disse, men kom høydekast i både dekk og felger som gjorde at jeg solgte hele settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveigis skrev:

Takk for svar her @Ampera.

Ja har tatt noen dypdykk her nå idag og da kan det være håp for noen .

En Manta gsi som en bekjent hadde står som avregistrert og siste eier var Storebrand ser jeg .

Bil var etterlyst og ser jeg noe jeg visste .

Hvis forsikringsselskap står som siste eier så eksisterer nok ikke bilen. Før i tiden så var det jo vanlig at norske biler som ble skadet ble karrosseri byttet/skjøtet med biler fra utlandet, var mange finurlige løsninger på dette. Men ofte så ble vin nr slipt bort og nytt ført på, så da ble det aldri betalt ut vrakpant på opprinnelig vin nr. Dette var da man stort sett kunne gjøre som man ville. 

Den gang kunne man importere en kondemnert bil fra Tyskland avgiftsfritt. Var bilen kondemnert så var det ikke avgift ved import. Så da var det å rette bilen i Norge, vise den på biltilsynet og få ut skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette var kult, politiet i Hamburg har fortsatt E39 i aktiv tjeneste 😎 Denne er spottet nå i Januar 2024 👍 Dukka opp i en Facebook gruppe, er vist flere som har sett den ute på patrulje.

IMG_0634.jpeg.eadd047dd57dfdb06e7ba0891adca4f8.jpeg

IMG_0635.jpeg.31f5d600331eb3d68b6b0c8a264a0798.jpeg

Attpåtil en 525d da! Hadde ikke trodd i disse miljøtidene, at en gammel dieselbil skulle bli brukt av en statlig etat.

Hadde vært morsomt å vite hva tellerverket står på den gamle traveren :)

Sidenote: 

Denne hevdes å være sivil brukt av politiet i Munchen. Også en 525d

c4hyffxo1jl91.thumb.png.ded78fe3f2dfc3792b2adb087973a3b8.png

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...