Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har leid bil i München og kjørt ned til Italia? Er det Sixt som er best? Har sjekket en del der før. Har tenkt litt på å leie en M4 før, men ser ikke ut som det er et alternativ sommeren neste år. 🤔 Ser bare Z4 M40 og M440, neste steg opp i coupé/cab blir M850 til tre ganger prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Emilsen skrev:

Er det noen som har leid bil i München og kjørt ned til Italia? Er det Sixt som er best? Har sjekket en del der før. Har tenkt litt på å leie en M4 før, men ser ikke ut som det er et alternativ sommeren neste år. 🤔 Ser bare Z4 M40 og M440, neste steg opp i coupé/cab blir M850 til tre ganger prisen.

Ikke leid og fullført men har booket M850i cab til juni neste år, tidligere hadde de Porsche og M4 men dette er fjernet. En Z4 M40i og M440i er egentlig geniale forslag og vurderte dette selv. Men V8 cab lysten tok overhånd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Fredrik 90 said:

Ja vi begynner å se konturene av hva det grønne skiftet kommer til å koste Europas arbeidsplasser. Heldigvis så stagnerer elbilveksten i EU, USA og Asia…måtte det bare vedvare.

Nå faller bort statstøtte for elbiler i flere land i EU, så etterspørsel er nå på nivå som er diktert fra markedet, ikke kunstig høy etterspørsel som var et følge av flere subsidier. I tillegg  til den økonomiske situasjon vi er i nå (hvor folk tenker 2 ganger før de kjøper seg en ny bil) er dette vel en helt naturlig utfall. 

Samt med 0-renta i korona satt i gang unaturlig forbruk og alle visste at det måtte komme korreksjon på det men likevel er det vanskelig å omstille for de fleste bedrifter. Hvertfall har vi i bedriften sagt det hele tiden men å tilpasse til det føles unaturlig fordi vi mennesker vil alltid ha mer, ikke mindre. Dette gjelder vel alle bransjer men noen bransjer er mer utsatt enn andre. Og spesielt bilbransjen hvor både 0-renta fra korona spilte inn og diverse subsidier i flere land er kurven nedover enda brattere.  Jeg tror bilbransjen får noen veldig tøffe år framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i flere år fløyet til Munchen og leid bil der for å kjøre videre nedover Alpepass, til Sveits, Italia, Frankrike. Leid alt via Sixt, fra E92 330d, til F06 640d, til M4 for bryllupsreisen, Audi TT for første tur med kona nedover, grei flytur, fornuftige priser og fra hva jeg vet: Det beste utvalget av biler for kjøring videre ned i nevnte land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan hjelpe meg litt på rett veg.

Er på utkikk etter ny bil til helst under 400k, og ønsker en godt utstyrt bil med 3.0d og bagasjeplass.  Har hatt veldig lyst på f31 igjen, da jeg liker disse godt. Har kommet over en nå, som er veldig godt passet på, 1 eiers 330d xdrive, 93k km med alt av utstyr inkl skinndash. Eneste som holder meg litt igjen er at det er en preface, og litt høy pris syntes jeg (hadde bilen vært lci så hadde det forsåvidt verdt greit).

Nå kom denne x3en ut på finn så da blir jeg enda mer usikker. Bra utstyrt, lav kmstand, "fargene" som jeg liker osv. Prisen er også denne samme som 330d.

Fordel med x3 er 1år nyere, lavere km, webasto og LED lykter og ikke xenon som er på pre lci f31.
Ulempen er at jeg er redd den blir litt for "SUVete" og stor å kjøre iforhold til 3 serie som jeg er veldig glad i kjøreegenskapene på. Også har jeg veldig god følelse 330en mtp 1 eier, som virker veldig oppegående og svært entusiastik mtp vedlikehold osv. 

Noen som har innspill her, og kan hjelpe meg med valget ?

 

link til x3 3.0d:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=368048757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ///FredriK.S skrev:

Kanskje noen kan hjelpe meg litt på rett veg.

Er på utkikk etter ny bil til helst under 400k, og ønsker en godt utstyrt bil med 3.0d og bagasjeplass.  Har hatt veldig lyst på f31 igjen, da jeg liker disse godt. Har kommet over en nå, som er veldig godt passet på, 1 eiers 330d xdrive, 93k km med alt av utstyr inkl skinndash. Eneste som holder meg litt igjen er at det er en preface, og litt høy pris syntes jeg (hadde bilen vært lci så hadde det forsåvidt verdt greit).

Nå kom denne x3en ut på finn så da blir jeg enda mer usikker. Bra utstyrt, lav kmstand, "fargene" som jeg liker osv. Prisen er også denne samme som 330d.

Fordel med x3 er 1år nyere, lavere km, webasto og LED lykter og ikke xenon som er på pre lci f31.
Ulempen er at jeg er redd den blir litt for "SUVete" og stor å kjøre iforhold til 3 serie som jeg er veldig glad i kjøreegenskapene på. Også har jeg veldig god følelse 330en mtp 1 eier, som virker veldig oppegående og svært entusiastik mtp vedlikehold osv. 

Noen som har innspill her, og kan hjelpe meg med valget ?

 

link til x3 3.0d:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=368048757

F31 er flotte biler, spesielt med en slik drivlinje.

F25 er noe eldre, kom jo i 2011, men er en veldig fin bil som også kan kjøres aktivt. Har du ikke prøvd enn X3 ennå, ville jeg gjort dette - kan være at det kan være en øyeåpner, den ene eller andre veien.

Begge 2 er flotte biler med en attraktiv drivlinje, så dette er vinn - vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes personlig at F31 pre-LCI kan føles litt …datert? F31 LCI fremstår svært så moderne for alderen med LED lykter osv. Men om du finner rette bilen har kanskje det mer å si enn LCI? Har sett et par 330xd LCI som har ligget til rundt 400, verdt å følge med i markedet? 
Jeg tror også jeg ville prøvd F25 som nevnt over her. Kjekke biler som jeg har til gode å få prøvd selv, men ser for meg at det blir som en F31 men med bedre plass. Merk at denne bilen selges i formidling for kunde, så pass på hvor reklamasjonsansvaret ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo "X3 coupe" med nevnte motor, og det er en suv på alle måter, men meg må jo si den kjører veldig bra til SUV å være. Selv mener jeg 2400kg hengervekt veier opp for mye av dette, men om man ikke har behov for dette betyr jo ikke det noe.

Verdt å bemerke at nevnte bil kun har 211hk, samt jeg synes den var litt optimistisk priset? En del av servicene er oransje, dette bør være grunnlag for pruting om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill 😊

ja, f25 er en eldre generasjon. Men i dette tilfellet så virker f25 med adaptive LED mer moderne enn f31en som jeg vurderer.  Så er enig at en pre LCI kan virke utdatert, og derfor jeg blir litt usikker 😂  Det som er unikt med f31 er forholdsvis lav km, skinndashbord som jeg syntes er utrolig lekkert i f3x serien, 1 eier og god historikk.

Så jeg heller egentlig mest mot f31.

Angående servicehistorikken så ser jeg at de er gule ja, men det der ut som at oljen har blitt skiftet godt i tide mtp km (ikke kjørt 25-30k på motoroljen) noe som jeg syntes er svært bra. Intervallene fra BMW er helt hinnsides, bytter selv på hver 10 maks 15k km.

 

Ang pris, så syntes jeg at de er overpriset begge to, men er sånn markedet har blitt litt også.F31 når jeg ikke rikket prisen på what so ever, F25 er kanskje mulig å prute noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis med en LCI 330xD i sølv med sort skinn som muligens skal selges. :) Har også oppgradert motoren med M Performance power kit og større bremser foran. Sender han en melding og hører. ;-) Den har nok gått mer enn 93k, men egentlig perfekt spec med det utstyret du fikk på F31, minus Individual skinn. Ellers tror jeg en F25 LCI 30d er sykt kul. Men da kan du samtidig gå på Powerkitet og komme opp på rundt 280hk, opprinnelig er det vel 258hk i den motoren, der utgaven du har funnet er nedtrimmet grunnet avgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne ta å hør med han kompisen din. Må helst ha ny bil innen mandag😅  Har penger klare.

Ja, virker veldig ålreit den x3en, og sjeldent med 3.0.

Måtte eventuelt fått jazza den litt opp hos TRF tenker jeg.😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt eller ikke ?

Håper dere som kan bil ,skrur på bil kan svare meg på dette :

Jeg har veldig lyst til å ta e34 på en nærmere 30 mils kjøretur hver vei ,men et problem her ..😫

For et par årsiden så kjørte datteren min bilen så jækli varm at radiator løftet seg på toppen og delte seg omtrent .

Den er helt tett og null lekkasje ,men er noe dritt om det skjer langs e39 mot Stavanger .

Så lenge der er sirkulasjon og den kjøler som den skal ,tror dere den vil gi etter evnt på en sånn langtur eller er det bare å la den stå hjemme ?

Bilder :

Buet på topp:

IMG_3199.thumb.jpeg.d6c4d7f2b9f9cd6d0ac47ab344eb2d27.jpeg

Her ser dere den har skilt seg altså løftet seg :

IMG_3201.thumb.jpeg.561021927a699eff0af1d453bed9f666.jpeg

Men håper noen her kan svare meg .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, ///FredriK.S skrev:

Gjerne ta å hør med han kompisen din. Må helst ha ny bil innen mandag😅  Har penger klare.

Ja, virker veldig ålreit den x3en, og sjeldent med 3.0.

Måtte eventuelt fått jazza den litt opp hos TRF tenker jeg.😁

Se pm. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ///FredriK.S skrev:

Kanskje noen kan hjelpe meg litt på rett veg.

Er på utkikk etter ny bil til helst under 400k, og ønsker en godt utstyrt bil med 3.0d og bagasjeplass.  Har hatt veldig lyst på f31 igjen, da jeg liker disse godt. Har kommet over en nå, som er veldig godt passet på, 1 eiers 330d xdrive, 93k km med alt av utstyr inkl skinndash. Eneste som holder meg litt igjen er at det er en preface, og litt høy pris syntes jeg (hadde bilen vært lci så hadde det forsåvidt verdt greit).

Nå kom denne x3en ut på finn så da blir jeg enda mer usikker. Bra utstyrt, lav kmstand, "fargene" som jeg liker osv. Prisen er også denne samme som 330d.

Fordel med x3 er 1år nyere, lavere km, webasto og LED lykter og ikke xenon som er på pre lci f31.
Ulempen er at jeg er redd den blir litt for "SUVete" og stor å kjøre iforhold til 3 serie som jeg er veldig glad i kjøreegenskapene på. Også har jeg veldig god følelse 330en mtp 1 eier, som virker veldig oppegående og svært entusiastik mtp vedlikehold osv. 

Noen som har innspill her, og kan hjelpe meg med valget ?

 

link til x3 3.0d:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=368048757

Kanskje ikke nok bagasjeplass til deg men dette var en fin 435D. https://www.finn.no/367693083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...