E.C. Skrevet November 5 Share Skrevet November 5 @OtisDa ordnet det nok seg. Jeg googlet bare bmw sine og fant de igjen i etk etterpå. Eksempel: 11151726339 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet November 5 Share Skrevet November 5 Noen som vet hvordan man kan finne ut hvem som er OE leverandør av spesifikke original deler? Er mye å spare på å bestille uoriginale deler, men viktig å ha tilsvarende eller bedre kvalitet enn originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 5 Share Skrevet November 5 Bedre enn originalt har ikke jeg helt trua på. Meyle HD har nå prøvd seg på den markedsføringa, men det er flere på forumet her som måtte hive deres understellsdeler etter veldig kort tid. Unntaket for "bedre enn OE" er muligens maskinerte deler (flenser etc.) i metall der BMW bruker plast. Det er ikke så mange gode måter (meg bekjent) å finne OE-leverandør på enn å tråle internettet og lese om folk som har demontert deler. Det ser man ofte selv ved demontering, men da er det kanskje litt for seint mtp. bestilling, om man ikke har veldig god tid da. En annen ting er at f.eks. Lemforder har nå havnet i Kina og min kupevifte til e39 var fra Valeo både OE og den jeg kjøpte i år, men hjulet på årets vifte ser 3D-printet ut og det var det ikke i år 2000, så det er dessverre ikke sikkert at ved å velge OE-leverandør at man får samme del som fra fabrikk. Ron788m og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 5 Share Skrevet November 5 6 timer siden, E.C. skrev: @OtisDa ordnet det nok seg. Jeg googlet bare bmw sine og fant de igjen i etk etterpå. Eksempel: 11151726339 Joda, jeg ser nå at man kan finne litt. Men jeg ser ikke dimensjon på de heller. Men men. Nye klemmer er på vei, de fungerer sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Torsdag kl. 18:06 Share Skrevet Torsdag kl. 18:06 Denne har dukket opp hos meg på ymse plattformer siste uken. Et tøft bygg med deilig motor I utgangspunktet er dette litt for mye utenfor det originale for min smak, men synes likevel de traff bra - ergo likte den skikkelig godt Top Gear | BMW E31 858CSL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 18:29 Share Skrevet Torsdag kl. 18:29 Fysj..neitakk sier jeg 🤮 Slike klassikere som dette får være som de er synes jeg. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Torsdag kl. 18:43 Share Skrevet Torsdag kl. 18:43 (endret) 14 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Slike klassikere som dette får være som de er synes jeg. Ja, jeg er ikke uenig i denne setningen. Jeg foretrekker oem/oem+ selv, men denne E31 er det kun 1 av. Jeg er ikke enig i alle detaljene, men helhetlig et gjennomført og tøft bygg som jeg likte Endret Torsdag kl. 18:44 av Marius2002 Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Fredag kl. 07:46 Share Skrevet Fredag kl. 07:46 (endret) 13 hours ago, Marius2002 said: Denne har dukket opp hos meg på ymse plattformer siste uken. Et tøft bygg med deilig motor I utgangspunktet er dette litt for mye utenfor det originale for min smak, men synes likevel de traff bra - ergo likte den skikkelig godt Top Gear | BMW E31 858CSL Syns den var stilig. Felgene som gjorde veldig mye på denne synes jeg. Ikke alle detaljene jeg likte heller, men totalt sett et stilig bygg. Hadde ikke takket nei 😎 Eneste minnet jeg har fra denne modellen er fra når jeg var guttunge. Naboen til onkel på Fjellhamar hadde en mørk grønn (om jeg husker riktig) og fikk være med et par ganger. Ble skremt av både lyd og fart. Good times 😍 Endret Fredag kl. 07:50 av smashy Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 08:08 Share Skrevet Fredag kl. 08:08 Imponerende bygg med mange fine detaljer. Herlig moderne tolkning av en gammel klassiker, synes jeg. Det går for øvrig et annet 8-serie bygg med S85 og komplett dashbord fra E60. https://www.instagram.com/p/C9SrOdrMcAU/ Ampera, Marius2002, sveigis og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron788m Skrevet Fredag kl. 09:22 Share Skrevet Fredag kl. 09:22 På 5.11.2024 den 12.28, E.C. skrev: Bedre enn originalt har ikke jeg helt trua på. Meyle HD har nå prøvd seg på den markedsføringa, men det er flere på forumet her som måtte hive deres understellsdeler etter veldig kort tid. Unntaket for "bedre enn OE" er muligens maskinerte deler (flenser etc.) i metall der BMW bruker plast. Det er ikke så mange gode måter (meg bekjent) å finne OE-leverandør på enn å tråle internettet og lese om folk som har demontert deler. Det ser man ofte selv ved demontering, men da er det kanskje litt for seint mtp. bestilling, om man ikke har veldig god tid da. En annen ting er at f.eks. Lemforder har nå havnet i Kina og min kupevifte til e39 var fra Valeo både OE og den jeg kjøpte i år, men hjulet på årets vifte ser 3D-printet ut og det var det ikke i år 2000, så det er dessverre ikke sikkert at ved å velge OE-leverandør at man får samme del som fra fabrikk. Spiller videre på denne, og ser FCP Euro er hard på markedsføring av Meyle bl.a. Som du er inne på så er det enkelte komponenter som skal ha bedre lakk, metall i stedet for plast osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 22:05 Share Skrevet Fredag kl. 22:05 Noen som vet hvorfor E61’en varsler for punktering når jeg ikke har punktert eller har lite luft? Har ikke byttet noen hjul heller. Dukka bare helt plutselig opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Fredag kl. 22:19 Share Skrevet Fredag kl. 22:19 Har vel blitt litt kaldere nå, mulig nok til å slå ut på et hjul eller så har du et hjul som har begynt å lekke luft. Sjekk trykk i alle og resett indikatoren. Bilen må stå stille ved resett. Marius2002, Ron Jeremy og Fredrik 90 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Lørdag kl. 16:15 Share Skrevet Lørdag kl. 16:15 Driter meg sikkert ut men stiller kun dumme spørsmål en gang Hvordan fungerer det for firmaer som bestiller/kjøper ny bil med grønne skilt og bruker delvis finansiering og skal få tilbake mva? for å gjør det enkelt og ta utgangspunkt i bygget under og runder av summene til 1 million med mva og 800k uten samt man fullfinansierer, man tar vell ikke 1 million i lån og får tilbake 200k? www.ford.no/s/9YJe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Lørdag kl. 16:50 Share Skrevet Lørdag kl. 16:50 (endret) 44 minutter siden, Snagg30 skrev: Driter meg sikkert ut men stiller kun dumme spørsmål en gang Hvordan fungerer det for firmaer som bestiller/kjøper ny bil med grønne skilt og bruker delvis finansiering og skal få tilbake mva? for å gjør det enkelt og ta utgangspunkt i bygget under og runder av summene til 1 million med mva og 800k uten samt man fullfinansierer, man tar vell ikke 1 million i lån og får tilbake 200k? www.ford.no/s/9YJe Hvordan du betaler har ingen innvirkning på mva. Når du kjøper bil på grønne skilter er det ikke mva på hele kjøpesummen. Dette mad mva gjelder bare ved nybilkjøp eller ved import av kjøretøy. Faktura du får fra selger beskriver dette. Det er ikke mva på statens engangsavgift. bilpris med utstyr har mva, engangsavgift har ikke mva. bilpris kr. 500.000 eks. Mva mva bil kr 125.000 kr. 625.000 - engangsavgift kr 300.00 totalt kjøpspris kr. 925.000. Endret Lørdag kl. 17:02 av Ampera Skulebollen og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Lørdag kl. 17:16 Share Skrevet Lørdag kl. 17:16 25 minutter siden, Ampera skrev: Hvordan du betaler har ingen innvirkning på mva. Når du kjøper bil på grønne skilter er det ikke mva på hele kjøpesummen. Dette mad mva gjelder bare ved nybilkjøp eller ved import av kjøretøy. Faktura du får fra selger beskriver dette. Det er ikke mva på statens engangsavgift. bilpris med utstyr har mva, engangsavgift har ikke mva. bilpris kr. 500.000 eks. Mva mva bil kr 125.000 kr. 625.000 - engangsavgift kr 300.00 totalt kjøpspris kr. 925.000. Takk! Så da blir total prisen min 814.000kr på bilen jeg bygget om jeg har forstått riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå