Kvasi Skrevet August 13 Skrevet August 13 Blir litt som med Tesla Model S, nærmest verdiløs over natta.
Fredrik 90 Skrevet August 13 Skrevet August 13 1 time siden, Skulebollen skrev: Kjipt for dei som sitter på 15 år+ gamle biler då🤔 eller dei som sitter på en 8 år gammel overprisa italiener feks🙈🤭 Det tror jeg ikke, for i det store og det hele så er det svært få som vil importere selv. Prisnivået på biler mellom 20 og 30 år endret seg ikke stort etter 20 års reglene kom i 2019. Jeg har jo holdt på selv å hente inn litt biler på 20 års reglen, og for meg så er det helt merkelig at f eks en som vil ha seg en E60/61 med V8er velger å betale 40-50 000 lapper mer for å kjøpe en bil i Norge kontra å hente inn fra Sverige. Fint for oss som sysler litt med hobby import nå og da 😜
Eystein Ose Skrevet August 14 Skrevet August 14 På 13.8.2025 den 16.26, Eystein Ose skrev: Finner ikke delenummer på venstre spiralfjær bak på denne: WBAWZ5108F0M13589 - FT51175 Noen som kan hjelpe? Ingen?
Otis Skrevet August 14 Skrevet August 14 30 minutter siden, Eystein Ose skrev: Ingen? Jeg forsøker, men jeg får ikke mdecoder.com eller bimmer.work til å fungere. mdecoder finner ikke bilen. Bimmer.work gir meg ikke feltet for å trykke inn vin. For å finne rett delenummer for din bil, så må man ha alt utstyr valgt korrekt. Og jeg kan ikke gjøre det uten å ha utstyrslisten.
Otis Skrevet August 14 Skrevet August 14 51 minutter siden, Eystein Ose skrev: Ingen? Men om du vet hvilket utstyr du har, så kan du fortelle meg om det. Her er de valgene man har. Eystein Ose reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet August 14 Skrevet August 14 21 minutter siden, Otis skrev: Men om du vet hvilket utstyr du har, så kan du fortelle meg om det. Her er de valgene man har. Sender deg PM med utstyrsliste på bilen det er snakk om, blir for mye å poste bilder av her Eystein Ose og Otis reagerte på dette 1 1
540is Skrevet August 14 Skrevet August 14 1 time siden, Eystein Ose skrev: Ingen? ETK sier 33 53 6787204 Coil spring, rear GS sier 33536787203 Otis og Eystein Ose reagerte på dette 1 1
Otis Skrevet August 14 Skrevet August 14 15 minutter siden, 540is skrev: ETK sier 33 53 6787204 Coil spring, rear GS sier 33536787203 Vi stoler på 540is, han jobber med det her. Eystein Ose reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet August 14 Skrevet August 14 20 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det tror jeg ikke, for i det store og det hele så er det svært få som vil importere selv. Prisnivået på biler mellom 20 og 30 år endret seg ikke stort etter 20 års reglene kom i 2019. Jeg har jo holdt på selv å hente inn litt biler på 20 års reglen, og for meg så er det helt merkelig at f eks en som vil ha seg en E60/61 med V8er velger å betale 40-50 000 lapper mer for å kjøpe en bil i Norge kontra å hente inn fra Sverige. Fint for oss som sysler litt med hobby import nå og da 😜 Om en bil til 2,5-3 mill plutselig får 95% bruksfradrag ( 10 år gamle ) så vil jeg tippe det utgjør en hel del.. Uten at jeg vet avgifter på min. Men 3,9 liter på 670hk har vel sikkert litt i avgifter..🤔
Lars89 Skrevet August 14 Skrevet August 14 (endret) Blir selvfølgelig noen kroner av det, men det er relativt høyt fradrag allerede. Overraskende lite avgift som blir igjen. Hestekrefter har vært irrelevant for avgift i mange år. Men kronekurs og moms gjør at mye blir for dyrt å importere uansett. Endret August 14 av Lars89 E.C., Skulebollen og laffe reagerte på dette 3
E.C. Skrevet August 14 Skrevet August 14 Bingo. Ingen ekstreme forskjeller mellom 10-20 år gammel bil da fradraget går fra 90% til 100%, momsen som oftest utgjør mest på disse.
Skulebollen Skrevet August 14 Skrevet August 14 Da kan jeg puste lettet ut 😬 E.C. reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 15 Skrevet August 15 Dette forslaget får nok større utslag for rimeligere biler enn Ferrari og andre biler som fra før koster over en billion eks moms og avgift. Som påpekt over her så er det kronekursen og momsen som gjør slike biler vanskelige å regne hjem på import kontra bare kjøpe en som allerede ligger på Finn.no. Trenden er vel heller motsatt, prisnivået på disse bilene i Norge kombinert med lav kronekurs gjør dem gunstige å eksportere ut av landet. En bekjent solgte sin 2022 991 GT3 til Portugal, dette var såpass lukrativt at han bestilte en til og eksporterte den også. Gikk en Ferrari F12 til Danmark her i vinter. Når vi begynner å snakke så dyre biler som dette så utgjør avgiften en forbausende liten del av totalprisen.
Otis Skrevet August 15 Skrevet August 15 Er vi enige om følgende: E70 med 4.8i som ikke startet. Bruker sier at det var bare klikk fra starter ved forsøk på start. Alt annet var OK/vanlig. Ser feilmelding i CAS med "output terminal 50" som "history". Jeg konkluderte da med mest sannsynlig defekt jordingsledning eller starter/solenoid på starter. Når jeg var på stedet så startet bilen helt fint, mange ganger. Fant ingen feil. Ingvaldsen reagerte på dette 1
Orjan Skrevet August 15 Skrevet August 15 På 12.8.2025 den 14.04, Snagg30 skrev: platinum silver er bestilt! Er ikke "platinum" grå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå