Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, tennbrikket skrev:

Dumt spørsmål, men jeg prøver meg. Hvordan pruter man på nybil, eller er det vanskelig? Var innom lokale bilia i dag, og gikk ut igjen med to pristilbud. Dem skal ha for å være flinke til å pushe budsjettet opp kontra ned 😅Totalt uaktuelt å kjøpe nybil uten BSI og vinterhjul, og da baller det på seg. 

Bare å si hva du er villig å betale og hør hva de sier. Du kan også spørre flere andre forhandler fra andre kjeder om tilbud, bare å sende forespørsler på mail. Får du bedre tilbud annet sted så bruker du det mot det stedet du ønsker å handle. 

Skrevet

Jeg tror nok det vil være vanskelig prute noe særlig på ny bil ut året nå. Nå vil det bli ett ganske stort trøkk i salgslokalet av folk som vil sikre seg ny bil før momsfritaket senkes til 300 000 kr etter nyttår. Dette kombinert med at det også for tiden er ganske gode kampanjer og tilbud ute å går gjør at forhandlerne i større grad nå vil holde prisene for redde inn margin. Nærmeste månedene vil det nok være selgers marked på nybil, etter mange år med kjøpers marked.

Skrevet

Jeg "sikra" meg ny konebil for liten tid tilbake. Får den vell levert om 14 dager ca. Var kampanje på driten også + dem skal vel ha bort ix1 før den nye kommer. Så for meg var det ikke mye å" prute" men fikk kunde rabatt eller hva dem kaller det 🤷🏼‍♂️ ble jo uansett dyrere en "annonse" pris da det alltid skal på noe utstyr

Måtte oppgradere i3’n

enda en elbil til kona men da kan man si vi er miljøbevisste vettu. Viktig det her på Nesodden

Skrevet

Noen her som har M-merker til felger liggende? Mangler et par, men ønsker likevel å kjøpe 4 stk. :) Ser det ligger noe på finn.no, men sjekker her først. 

IMG_7061.thumb.jpeg.92d7b807e77809a26489b8a55fe6e352.jpeg

Skrevet
38 minutter siden, liffi skrev:

Jeg "sikra" meg ny konebil for liten tid tilbake. Får den vell levert om 14 dager ca. Var kampanje på driten også + dem skal vel ha bort ix1 før den nye kommer. Så for meg var det ikke mye å" prute" men fikk kunde rabatt eller hva dem kaller det 🤷🏼‍♂️ ble jo uansett dyrere en "annonse" pris da det alltid skal på noe utstyr

Måtte oppgradere i3’n

enda en elbil til kona men da kan man si vi er miljøbevisste vettu. Viktig det her på Nesodden

Selgeren nevnte at han trodde bilia systemet var tomme for ix1 i løpet av neste uke. Han spådde også prisoppgang på m60 fra 599 til 699, da det var visst nok aaaalt for billig til den prisen nå 😅. I hodet mitt tenkt jeg kun på sketsjen « sell me this pen» mennesker blir fort styrt på følelser, og man merker det er mye følelser innblandet i ett sånt salg når man er oppe i disse summene.

Skrevet

At BMW videreførte 599 000 prisen på i4 M60 er ganske unikt, det er ett vanvittig bra tilbud. Men det har jo totalt kannibalisert salget av i5, men det har vel kanskje vært hensikten.

Skrevet

634 tusen riksdaler for en m60 fully charged med BSI og vinterhjul, sensatec cognac interiør. Denne kunne jeg få levert fortløpende. Er selvfølgelig over budsjett 😬. Føler dog at 610 uten bsi og vinterhjul blir for dumt det også.

Skrevet

De dumpet jo ut i4 M50 til 569k inkl vinterhjul. M60 er langt på vei samme bil, så noe margin har de nok. Men om det er prutbart i disse tider er en annen sak. Og kampanje er kampanje. 

Skrevet
6 timer siden, tennbrikket skrev:

634 tusen riksdaler for en m60 fully charged med BSI og vinterhjul, sensatec cognac interiør. Denne kunne jeg få levert fortløpende. Er selvfølgelig over budsjett 😬. Føler dog at 610 uten bsi og vinterhjul blir for dumt det også.

Kunne du få bilen i år?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Skulebollen skrev:

Kunne du få bilen i år?

yes. Lagerbil vel å merke. Selgeren visste ikke selv at han hadde fått den på tomt, så ganske fersk. 

Endret av tennbrikket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...