Snagg30 Skrevet i går, 22:41 Skrevet i går, 22:41 30 minutter siden, 540is skrev: Pratet med en som hadde hatt sin Fiesta med 1,0 inne for reimskifte, ble 32 000 på Ford Jeg fikk pris tilbud på 32.000kr hos merke forhandler, heldigvis et firma her i Ålesund som kunne ordne for 19.000kr. Må ha bilen i 2 dager
Fredrik Skrevet i går, 22:46 Skrevet i går, 22:46 (endret) 2 hours ago, Fredrik 90 said: Ja det stemmer, samme med 1,0 Ecoboost fra Ford. Våtreim på den også som koster en formue å bytte. 1,0 Ecoboost er derimot en bedre motor enn 1,2 litern til PSA, tipper det er pga tettere service intervall og lavere effekt uttak. Men 1,0 liter Ecoboost er fryktelig slapp i motsetning til 1,2 litern til PSA, den er overraskende kjapp i 130 hesters versjon. Jeg klarte å dra ifra en kollega i på motorveien en ny Focus med 1,0 på 125 hester og Automat med min E34 520i 😂 Det ler vi av ennå 😅 Skifte av våtremmen på vår bil koster ca. 4000 DKR her i Danmark og skal gjøres hvert 5 år eller 100K kilometer (avhengig av hva som inntreffer først). Jeg kommer ikke til å strekke det så langt. Oljeskift er hver 20000 Km, men jeg tenker at det er klokt å nøye seg med 15000 Km inkl. filterbytte hver gang. Det fantes forøvrig også en 155 HK/250 Nm variant av vår motor. Den er imidlertid nå tatt ut av programmet iom. at motoren nå har mild hybrid og 136 HK. Motoren er også endret til å ha kjede istedenfor våtrem. Dette skjedde i forbindelse med faceliften tidligere i år. 8-trinns automatkassen er også tatt ut av programmet til fordel for en 6-trinns DSG kasse. Den manuelle 6-trinns gearkassen er også tatt ut av programmet. Endret i går, 22:54 av Fredrik
Werther Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden On 10/31/2025 at 9:23 PM, Skulebollen said: Når vi først er i gang🤭 noen andre som har fått seg vinterbil? @Werther🤓? liffi reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Kan vel spørre her.. Jeg har egentlig ikke fulgt så mye med på markedet selv, mulig noen andre her har En strøken (strøken som i restaurert, antakeligvis så godt det lar seg gjøre) E36 320i cabriolet Er de virkelig verdt ~180-200K nå? Jeg hadde kanskje forstått det om det var en 328i, muligens også 325i, men en 320i? Jeg får ikke det helt til å stemme....
Haug530D Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) 48 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Kan vel spørre her.. Jeg har egentlig ikke fulgt så mye med på markedet selv, mulig noen andre her har En strøken (strøken som i restaurert, antakeligvis så godt det lar seg gjøre) E36 320i cabriolet Er de virkelig verdt ~180-200K nå? Jeg hadde kanskje forstått det om det var en 328i, muligens også 325i, men en 320i? Jeg får ikke det helt til å stemme.... Biler det ikke er så mange av på markedet kan vel stort sett selger sette pris på selv. Går du for E46 istedet så forandrer det seg ganske mye, 323I med M52B25 og lite kjørt til 149k https://www.finn.no/mobility/item/422838347?ci=12 Endret 16 timer siden av Haug530D Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 2
GreenE36Cab Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 1 minutt siden, Haug530D skrev: Biler det ikke er så mange av på markedet kan vel stort sett selger sette pris på selv. Grunnen til at jeg spurte, er at jeg har sett på en (eller mer riktig snakket med den som eier bilen) E36. Det virker som bilen er veldig solid, nylig restaurert og er veteran til neste år De opptil 200K er langt over hva jeg er i stand til å betale, men jeg tviler på at jeg ville betalt den summen uansett om jeg hadde hatt mulighet.. Kjenner jeg angrer på at jeg solgte den jeg hadde, det var egentlig mest å fikse/ sveise kanalene tror jeg, så hadde den vært i kurant stand. Husker ikke at/ om det var så mye annet galt med den
eivi91 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Det er langt fra gratis å restaurere en eldre bil, så det er ikke så rart at selger ønsker å få igjen noe av utgiftene som han har lagt ned. 😊 I tillegg øker prisene i takt med at færre og færre hele og fine eksemplarer er å oppdrive. Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden En strøken 320i vil nok ligge der ja. Derfor jeg kom frem til at E46 cabriolet var mer bil, selv om også E36 ligger meg nærmere. E36 og E46 var de siste som kom med rekkesekser helt ned i x20i. Ergo ville man i lang tid ha mulighet til å ha rekkesekser til en overkommelig pris. Nå er disse ettertraktet, spesielt i god stand, så da blir prisen deretter. Om det er verdt det eller ikke er opp til kjøper. Her har du en "billig" E46 320i cabriolet Som tilsynelatende ikke trenger all verden med shine før den er fin. Finn.no | E46 320i cabriolet manuell laffe og Ron Jeremy reagerte på dette 2
GreenE36Cab Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Akkurat nå, eivi91 skrev: Det er langt fra gratis å restaurere en eldre bil, så det er ikke så rart at selger ønsker å få igjen noe av utgiftene som han har lagt ned. 😊 Joda, jeg er klar over at det koster å restaurere en bil. Men jeg mener at selger kan umulig forvente å få tilbake det som er lagt i restaureringen, pluss noen tusen til. Klart personen ønsker å få tilbake noe av/ alt/ mer enn det som er brukt på den, men allikavæl.. 200K.. Hadde jeg hatt råd til det, altså kjøpe en gammel BMW, og fikse den opp. Selvom jeg hadde brukt mange tusen kroner på det, så hadde jeg samtidig sett realistisk på hva jeg kunne fått for den. Jeg mener at 200K er langt over reell "verdi".. Men det er vel lett for meg å si, som er i motsatt ende, som potensiell kjøper (eller er jo ikke det nå da, men uansett) 2 minutter siden, eivi91 skrev: I tillegg øker prisene i takt med at færre og færre hele og fine eksemplarer er å oppdrive. Det er vel ikke i alle tilfeller det stemmer. Er ikke alltid at sjelden = dyr/ verdifull. Men i tilfellet E36 er det vel kanskje det.. Tilogmed når det gjelder en E36 320i Jeg synes bare det er litt surt
GreenE36Cab Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 2 minutter siden, Marius2002 skrev: En strøken 320i vil nok ligge der ja. Derfor jeg kom frem til at E46 cabriolet var mer bil Jeg har virkelig ingen interesse av E46, for å være helt ærlig.. Det er bare "noe" med E36 for meg, det er veldig få andre biler som gir meg samme glede som dem. Altså noen biler er det jo men likevel, E36 er høyt oppe på lista Når det gjelder E36 og rekkesekser, altså 320i har 150hk. Husker den opp bratte bakker var sykt treig. Ikke at det var noe problem, men B20/ B20TU gav virkelig ingenting i form av ytelse. Iallfall ikke med manuelt gir, slik min hadde.. Takk for forslag om E46, jeg vet om flere som liker de bilene der. Har sett flere fine eksemplarer, og er vel flere som foretrekker dem over E36. De fleste jeg har sett som virker som "entusiastbiler" har stort sett vært sølvfarget av en eller annen grunn
eivi91 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 1 minute ago, GreenE36Cab said: Joda, jeg er klar over at det koster å restaurere en bil. Men jeg mener at selger kan umulig forvente å få tilbake det som er lagt i restaureringen, pluss noen tusen til. Klart personen ønsker å få tilbake noe av/ alt/ mer enn det som er brukt på den, men allikavæl.. 200K.. Hadde jeg hatt råd til det, altså kjøpe en gammel BMW, og fikse den opp. Selvom jeg hadde brukt mange tusen kroner på det, så hadde jeg samtidig sett realistisk på hva jeg kunne fått for den. Jeg mener at 200K er langt over reell "verdi".. Men det er vel lett for meg å si, som er i motsatt ende, som potensiell kjøper (eller er jo ikke det nå da, men uansett) Det er markedet som bestemmer prisen, og sånn sett er jo det bra, at de få eksemplarene som er igjen øker i pris slik at de faktisk blir tatt vare på. Hadde de blitt solgt for 30k så hadde ungdommer brukt de opp, til det til slutt var ingen igjen. Min store drøm har jo alltid vært å eie en '86 Sierra Cosworth (vingebil). Når jeg var 18 år fikk man de til rundt 150-200k. Nå derimot, så ligger de fra 5-6-700k og oppover. Markedsverdi og reell verdi kan ikke alltid sammenlignes. Markedsverdi er hva bilen kan selges for. Reell verdi er hva bilen faktisk er verdt, ut fra teknisk stand, bruk og nytteverdi. sveigis reagerte på dette 1
LP760 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 44 minutes ago, eivi91 said: Det er markedet som bestemmer prisen, og sånn sett er jo det bra, at de få eksemplarene som er igjen øker i pris slik at de faktisk blir tatt vare på. Hadde de blitt solgt for 30k så hadde ungdommer brukt de opp, til det til slutt var ingen igjen. Min store drøm har jo alltid vært å eie en '86 Sierra Cosworth (vingebil). Når jeg var 18 år fikk man de til rundt 150-200k. Nå derimot, så ligger de fra 5-6-700k og oppover. Markedsverdi og reell verdi kan ikke alltid sammenlignes. Markedsverdi er hva bilen kan selges for. Reell verdi er hva bilen faktisk er verdt, ut fra teknisk stand, bruk og nytteverdi. Cossie er morsomt. Hadde selv en i 2002-2003. Trimmet av Jenspeed(tror det var navnet). Men ja, markedet bestemmer. Og det er ikke mange igjen av de heller, som er brukbare. sveigis og eivi91 reagerte på dette 2
Haug530D Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 58 minutter siden, GreenE36Cab skrev: Joda, jeg er klar over at det koster å restaurere en bil. Men jeg mener at selger kan umulig forvente å få tilbake det som er lagt i restaureringen, pluss noen tusen til. Klart personen ønsker å få tilbake noe av/ alt/ mer enn det som er brukt på den, men allikavæl.. 200K.. Hadde jeg hatt råd til det, altså kjøpe en gammel BMW, og fikse den opp. Selvom jeg hadde brukt mange tusen kroner på det, så hadde jeg samtidig sett realistisk på hva jeg kunne fått for den. Jeg mener at 200K er langt over reell "verdi".. Men det er vel lett for meg å si, som er i motsatt ende, som potensiell kjøper (eller er jo ikke det nå da, men uansett) Det er vel ikke i alle tilfeller det stemmer. Er ikke alltid at sjelden = dyr/ verdifull. Men i tilfellet E36 er det vel kanskje det.. Tilogmed når det gjelder en E36 320i Jeg synes bare det er litt surt Stort sett er det slik med BMW, jeg solgte min 96mod E39 523I i 2018 i meget god teknisk stand, lite rust (selvfølgelig noen skavanker her og der men ikke på langt nær så mye som biler som legges ut i dag) og EU godkjent for 13k, i dag hadde jeg nok muligens fått 100k for samme bilen. sveigis og Saltkjelen reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden @GreenE36Cab En E36 320i er ikke akkurat sprek nei. Det er en lat rekkesekser, så slikt sett er en 318is veien å gå. Men de fantes vel ikke på cabriolet(?). Men man får den gromme lyden fra rekkesekseren og en cabriolet er kun til cruising, så ja. Skal du jage rundetider finnes det bedre alternativ enn en lat cabriolet. Jeg skjønner du er sugen på E36, men du sier selv at de som er noe å kjøpe er langt over ditt budsjett, så da foreslår vi E46 med 2,2L 170hk ettersom det enda er mulig å få tak i et ok eksemplar til en ok pris. Ikke for det, det ligger E46 320i til 300 000,- på finn, så du ser veien de bilene går også, men ja. Blir dette hovedbil? Og er du oppriktig på leting eller dagdrømmer du, slik som jeg gjør? Ron Jeremy reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) 34 minutter siden, Marius2002 skrev: Blir dette hovedbil? Og er du oppriktig på leting eller dagdrømmer du, slik som jeg gjør? Nei det hadde blitt en finværsbil. Jeg har en Mercedes A208 med manuelt gir som hovedbil, snart gått 200.000km (M111.975-motoren på denne, 193 ville hester) Jeg var oppriktig på leting etter en E36 (frem til jeg ble slått i bakken av hva de tydeligvis selges for nå).. Jeg har jo allerede hatt en, på den tiden var den iallfall realistisk. Den fargekombinasjonen også, dios mio.. Men nå er det mer sånn "Håper jeg vinner noen mill, da blir det BMW(er)". Så jeg er litt oppriktig på leting fortsatt, men trenger å vinne litt gryn først.. Jeg forstår hvorfor E46 foreslås, men de gir meg ikke noen "wow".. Da venter jeg heller til jeg vinner de gryna, og kjøper en garasje-oppbevart entusiastbil. Men jeg er veldig sær på specs, bla farge på bilen, så hadde ikke kjøpt hva som helst Endret 13 timer siden av GreenE36Cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå