Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det viktigste er at Amcar etterhvert begynner å få en god del medlemmer i ryggen, noe som veier tungt når de skal stå på barrikadene for oss bil entusiaster. 

Det var vel den viktigste grunnen til at BMWccn ble støttemedlem. Og siden det ikke kostet stort for klubben så var det greit. Det er nok ikke så mange fordeler som medlemmene får ut av det som de ikke får gjennom LMK medlemskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daniel. skrev:

Vittig, sett en del Amcar folk som mislikte dette og nå vurderer å si opp sitt medlemskap :lol:

Ja det er den bittelille andelen amcar folk som gir dårlig rykte til alle de andre. De få som liker å kjøre sort rullemalt Caprice Stasjonsvogn med forskjellige hjul i hvert hjørne. Ellers så synes jeg amcar miljøet består av veldig ordentlige og inkluderende folk. Ikke glem at BMW entusiastene i større grad har nyere biler som de bruker hele året, der amcar folk gjerne har en flott veteran eller Camaro til sommer bruk. Overraskende mange av dem kjører tysk bil til daglig, derfor tror jeg ikke dette er så dumt.

Utskudd finnes i alle bilmiljøer, du har de guttungene i BMW miljøet også. De som er høye på seg selv og kjører istykker senka E30. Jeg er BMW entusiast som også synes det er uhyre morsomt med amerikanske biler. Mangfold er fint 👍

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Det var vel den viktigste grunnen til at BMWccn ble støttemedlem. Og siden det ikke kostet stort for klubben så var det greit. Det er nok ikke så mange fordeler som medlemmene får ut av det som de ikke får gjennom LMK medlemskapet.

Fordelene skal jeg ærlig talt si at jeg driter litt i. Hadde ikke mye glede av dem da jeg var betalende medlem i BMWccn (samme gjelder for amcar medlemskap). Det viktigste er å sikre fremtiden for oss med bilhobby. Det er jeg villig til å betale litt for 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Da har endelig BMW Car Club Norway knyttet seg til Amcar organisasjonen. Med dette så støtter BMWccn opp under den organisasjonen i Norge som taler høyest for oss bilentusiaster og retten vår til å utøve vår hobby og lidenskap. Bare som en liten påminner så er det Amcar som gjennom sitt politiske arbeid og lobby virksomhet har gitt oss fordeler som 30 års reglen for veteran, bortfall av verdiavgiften på 90 tallet, bortfallet av hk avgiften nå nylig og masse andre fordeler som gjør det litt enkelte å drive med bil i Norge. Jeg er allerede medlem i Amcar men har ikke vært medlem i BMWccn de siste årene. Har sagt at hvis BMWccn og Amcar tilslutter hverandre så skal jeg være medlem hos begge, hvilket jeg tenkte å bli nå 😀

Vært lenge på tanken om å melde meg inn i Amcar, det gjorde jeg nå 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant :) Dette må sjekkes opp i. Se hva dem klarer å lage til mot sommeren. Kan et kombotreff være aktuelt? Selv er jeg bmw mann med en like stor facinasjon av amcar, da spesielt Ford US, Med dattermerkene Mercury, Lincoln osv. Biler jeg mener alltid har hatt et par hakk mer særpreg enn tilsvarende modeller fra GM. Bortsett fra duellen Mustang/Corvette. Der vinner Corvette i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Interresant :) Dette må sjekkes opp i. Se hva dem klarer å lage til mot sommeren. Kan et kombotreff være aktuelt? Selv er jeg bmw mann med en like stor facinasjon av amcar, da spesielt Ford US, Med dattermerkene Mercury, Lincoln osv. Biler jeg mener alltid har hatt et par hakk mer særpreg enn tilsvarende modeller fra GM. Bortsett fra duellen Mustang/Corvette. Der vinner Corvette i mine øyne.

Du har jo dette treffet. http://lmk.no/informasjon/nyheter/vis/?T=MOTORKONVOIEN 2019&ID=13211

Ellers så har det vel aldri vært noen duell mellom Mustang og Corvette.  Det var jo litt mellom T-bird og Corvette på 50 tallet men det var vel Camaro som var den direkte konkurrenten til Mustang.

Jeg har litt sansen for noen av de amerikanske bilene, særlig endel Mopar fra 50 tallet synes jeg kan være fine.  Amcar miljøet i Norge har jeg mindre sansen for. Faren min stilte et jorde hjemme på gården til disposisjon for diverse klubber til og arrangere treff på slutten av 80 tallet. Det var MC, boble og amcar i noen år. Det var artig det men alle sa jo at MC folkene ville det bare bli bråk med, sannheten var jo at de var det aldri noe tull med, amcar derimot... Jeg synes også skylappene er mye større hos amcar folkene. Husker jeg prøvede og forklare de engang at den ultimate luksusbilen i USA på 80 tallet ikke var made in USA men heller en MB eller BMW. Det ville de rett og slett ikke høre på.

Jeg har heller aldri skjønt hvorfor en vanlig Mustang kan kalles sjelden bare fordi den har en litt spesiell utstyrsvariasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Du har jo dette treffet. http://lmk.no/informasjon/nyheter/vis/?T=MOTORKONVOIEN 2019&ID=13211

Ellers så har det vel aldri vært noen duell mellom Mustang og Corvette.  Det var jo litt mellom T-bird og Corvette på 50 tallet men det var vel Camaro som var den direkte konkurrenten til Mustang.

Stemmer det. Jeg har hatt en egen duell mellom de to, da de koster ca det samme. Camaro ville jeg hatt mye før en mustang (60 tallet), men corvetten er en bedre kjøremaskin uansett, fra C5 hvertfall. Drømmen er likevel en C4 da jeg er svak for 80 tallet uansett merke. T bird var vel mer en cruisebil enn en sportsbil, men ser at det var den mer naturlige sammenligningen. 90 talls camaroen hadde jeg på gran turismo 1 og den fikk jeg senere alltid sansen for. De var billige lenge men er nå på vei opp i pris.

Deler med deg ikke helt forståelsen for prisene på spesielle mustanger. Selv en shelby går ikke spesielt bra etter dagens standard. Men... det gjør ikke en e30 m3 heller. Finnes det egentlig en bil som er tregere enn e30 m3 som har fått like mye legendestatus og rykte for å gå fort? Det er grunnen til at jeg ikke skal ha en slik e30. Heller en e34 m5 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så finnes det få biler som er raskere rundt banen på div treff enn nettopp noen lett modifisere e30 m3.... Det er en latterlig kapabel plattform (dessverre). Jeg synes også prisene på gammel e30 m3 er ute av kontroll, men så blekner det liksom litt i forhold til gammel Porsche, eller styla boble om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Deler med deg ikke helt forståelsen for prisene på spesielle mustanger. Selv en shelby går ikke spesielt bra etter dagens standard. Men... det gjør ikke en e30 m3 heller. Finnes det egentlig en bil som er tregere enn e30 m3 som har fått like mye legendestatus og rykte for å gå fort? Det er grunnen til at jeg ikke skal ha en slik e30. Heller en e34 m5 :)

Shelby kan jeg forstå at er spesielt men da kun de første årsmodellene da de var mer eller mindre håndbygd. Det jeg har mere problem med er at man kan påstå at av 2 i utgangspunktet like biler så er den ene mye sjeldnere da den har manuell mens den andre har en vanlig automat. Husker jeg så på et slikt hjernedødt bilprogram engang og da var det en cab som var levert med manuell gear og AC. Det var vist en utrolig sjelden bil, jeg vil vel si at det var en vanlig Mustang cab med en litt uvanlig utstyrskombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har beltestoler i bilen, hvordan gjør dere når barnet har headset til TV/nettbrett/integrert skjerm?

Jeg synes datteren vår ikke sitter helt godt i sete vi har i dag når hun bruker headset. Vi har ikke beltestol enda men driver å titter en del på ny stol om dagen, da hun snart skal over på beltestol.

Har sett på Recaro Monza Nova 2 som har integrert lyd i hodestøtten, men leser også at den ikke fikk topp resultat i front kollisjon hos forbrukerrådets test. Så er litt skeptisk til kvaliteten. Lyd i hodestøtte er ikke absolutt krav men virker som barnet sitter mer korrekt uten headset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse testene av barneseter er "interessante" for å si det mildt, og krever ganske grundig gjennomgang for å forstå noe som helst av. Recaro Monza har fått dårlig score da den ble testet med "magepute" mot andre fullverdige grp 1 stoler. Det er en helt annen situasjon når vi snakker om den som en beltestol / grp2 og oppover, som dere skal bruke den som.

Har brukt dette i lang tid, og satte meg godt inn i de forskjellige alternativene før jeg kjøpte. Man ser en del detaljer som er veldig fint ift stabilitet i side spesielt på denne. Jeg kommer til å kjøpe samme stol til neste mann som også straks skal over i grp 2. Jeg ville også unngått løst headset, og heller fokusert på en stol som støtter best mulig ved sidekrefter. Og i Monza har du jo integrert lyd om du ønsker at barnet skal ha tilgang til egen lyd uten å resten av bilen må høre på det samme.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Noen andre som sliter med å få mbile24.no til å fungere?
Man får søkt opp biler men man får ikke opp annosen når man klikker på den. Vært sånn i flere uker.

Ja siden har problemer og ser ikke ut til at de som styrer siden gidder å fikse den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...