Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, papertiger skrev:

Akkurat i dag skulle jeg ønske jeg hadde samme muligheten, men har kutta ut lineært TV, og kjører kun Apple TV.

Har du Mac er det jo bare å streame på "gamlemåten" og caste til AppleTV eventuelt sette HDMIen inn i laptop🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hpi skrev:

Tror Amazon Prime sender både The Grand Tour og Top Gear. Har ihvertfall sett The Grand Tour på Amazon. De har en fri måned først så koster det vel 20-30 kr i måneden etterpå mener jeg.

Prime har jeg hatt tidligere og sett The Grand Tour, så har et sovende abonnement der (anbefaler The Man In The High Castle der, utrolig spennende og interessant serie om en er litt historie- og krigsinteressert!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, papertiger skrev:

Prime har jeg hatt tidligere og sett The Grand Tour, så har et sovende abonnement der (anbefaler The Man In The High Castle der, utrolig spennende og interessant serie om en er litt historie- og krigsinteressert!).

Prime har også godt bilde, på tide at streamingtjenestene begynner å tilby skikkelig bildekvalitet,  skal en utnytte potensialet til dagens TV er det kun 4k HDR Blueray som duger.  Bytta forøvrig til nye Altibox som har Huawei Q22 dekoder og den gir faktisk merkbart bedre bilde selv på gamle innspillinger, ser ut som den oppskalerer bildet til 4K når man setter dekoder til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her har vi kun Apple TV så veksler vi litt på strømmetjenester. - Altiboxen ble levert inn da jeg syntes månedskostnaden var for høy sammenlignet med bruken men tror det er ingen tvil om at denne nok har et bedre bilde enn strømmetjenestene (vertfall enn NRK direkte 😛 )

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Som nevnt over her har vi kun Apple TV så veksler vi litt på strømmetjenester. - Altiboxen ble levert inn da jeg syntes månedskostnaden var for høy sammenlignet med bruken men tror det er ingen tvil om at denne nok har et bedre bilde enn strømmetjenestene (vertfall enn NRK direkte 😛 )

Har en 77" LG Oled som jeg KUN bruker Apple TV 4K på. Hatt samme gamle TV’en i 15 år så det var på tide med noe litt kult...  (hadde en sånn svær montser-Philips TV med noe som minnet om lyskastere i skroget.)

Synes ialle fall at bildet er fantastisk. Uansett hva jeg streamer så er det bra kvalitet. Har HBO, Dplay, Netflix, Amazon Prime, Tv2 Sumo etc. Eneste jeg ikke føler kvaliteten strekker til på er TV2 Sumo sin CMore løsning... virker som om de holder igjen på Tv2 Sumo pga. at de tjener mer på å gå via Get etc.

 Vet dog/har erfart at om Apple TV’en ikke er koblet til med Ethernet kabel, så blir det ikke alltid optimal kvalitet... 

Opplever du ofte at det er kjip kvalitet, eller er det sånn kontinuerlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt ganske bra bilde på streaming men 4k Blueray er fremdeles i en egen liga og er det eneste som rettferdiggjør dagens tv apparater.  For å sammenligne så har en 4k HDR Blueray en stream på opptil 120Mbps mens Netflix 4k har en stream på ca 15Mbps. Det går rette veien men når flere og flere får fiber inn i huset skulle jeg ønske de kunne tilby 4k stream med mindre komprimering, ihvertfall som noe man kunne valgt om man ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix 4K er vel ikke akkurat optimalt med tanke på kvalitet av bildet. De komprimerer mye ja, som vil gå ut over kvaliteten.

 

Sånn ellers ville jeg anbefalt kablet Ethernet på appletv eller andre streaming bokser. Wifi vil jo fungere men er mange faktorer som kan spille inn på hastighet og respons sammenlignet med kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de fleste andre her er det utstyret jeg bruker som ikke yter TV-sendingene rettferdighet 😂. Jeg har 1. (eller 2.?) generasjons Apple TV (sikkert 5 år gammel) og en Sony-ikke-smart-LED-TV fra 2010. Så etter hva dere skriver over her tror jeg nok det ikke skal stå på TV-sendingene. Og ja, Apple TVen er kablet rett i router.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...