Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Hpi skrev:

Har alltid kost meg med gamle gruppe B rally filmer. Var mange tøffe biler som var med som f. Eks Lancia Delta Integrale og Ford RS200 men favoritten er og blir Audi Quatro S1. Den lyden gir frysninger fremdeles 😊

S1 har vært en favoritt siden jeg var fjortis, sånn ca da den faktisk kom ut.

Fuck, I'm old 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt kobbernikkel-bremserør. Jeg skal bytte bremsrøra bak på E60-en min. Såvidt jeg har skjønt må man ta med traversen for å legge røra der de går originalt. Det frister ikke så mye, så tanken er å legge de rundt eller under traversen. Noen som vet hvor langt det skal være mellom klipsene når jeg bruker kobbernikkelrør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, knut_olestad skrev:

S1 har vært en favoritt siden jeg var fjortis, sånn ca da den faktisk kom ut.

Fuck, I'm old 😂

Jeg var selv fjortis midt på 80-tallet og S1 var virkelig noe man snudde seg etter i gateversjoner også ja :)

Jeg har selv hatt 2 Audi 100 5E, både modell C2 fra tidlig 80-tall og C4 fra tidlig 90-tall. Begge med 136HK 5E motor. Opplevde disse bilene som veldig gode og kjøre og som raske og turtallsvillige. De er nok ikke raske i dagens målestokk selvsagt men alt må jo vurderes i sin egen tidsepoke. Selv disse standard gateversjonene hadde en fantastisk lyd med 5 sylindre og endel turtall :)

Men WRC med gruppe B biler er i en egen liga fremdeles synes jeg, manuell gir og 3 pedaler, litt mer "analoge" biler enn dagens WRC og derfor også mer krevende for sjåfør vil jeg tro.

 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hpi skrev:

Jeg var selv fjortis midt på 80-tallet og S1 var virkelig noe man snudde seg etter i gateversjoner også ja :)

Jeg har selv hatt 2 Audi 100 5E, både modell C2 fra tidlig 80-tall og C4 fra tidlig 90-tall. Begge med 136HK 5E motor. Opplevde disse bilene som veldig gode og kjøre og som raske og turtallsvillige. De er nok ikke raske i dagens målestokk selvsagt men alt må jo vurderes i sin egen tidsepoke. Selv disse standard gateversjonene hadde en fantastisk lyd med 5 sylindre og endel turtall :)

Men WRC med gruppe B biler er i en egen liga fremdeles synes jeg, manuell gir og 3 pedaler, litt mer "analoge" biler enn dagens WRC og derfor også mer krevende for sjåfør vil jeg tro.

 

 

Jeg hadde en 1986 100 Turbo Quattro, morsom bil, men solgte da klutsjen røk. 

Angrer litt enda 🤦

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bil innpå her men nå har båtsessongen begynt her nede! Første gang jeg er så tidlig ute! Forsovet nybåt kjøp også da jeg solgte Wellcraften i fjor! 3fot syken eller hva dem kaller det. 

Bare gode tider i vente nå Med M5’n på veien å båten på sjøen

9490A365-7A3A-4C48-8F2D-C9AA0CE70859.thumb.jpeg.043b6f9230ed592903647c7174f76be9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en Cobra 35 @liffi? Jeg sliter med å se forskjell på 28 fotern og 35 fotern på avstand og på bilder. 35 er jo en veldig sjelden båt, laget ikke mange av de før hele båtindustrien her på Sørlandet fikk seg en trøkk i slutten av 80 åra.

Vi dro av presenningen her om dagen, i år skal jeg fjerne alt gammelt bunnstoff og pusse opp drevet til slik det var nytt. En båt gjør deg aldri arbeidsledig...

422325E0-CBFE-4D42-93CB-49E63974916E.thumb.jpeg.981674077fcfa58b2d38ce0473c7059f.jpeg

...men man får belønning på dager som dette 😍

BC54EC40-09DE-42F0-ACEB-5589BCAA4B0D.thumb.jpeg.4bdf454572051789fbe35466887cdd77.jpeg

61F53C41-75B2-4EF9-94C3-3E1AF1DBD44F.thumb.jpeg.e9bda5f212faef9710c4b95bd4d53d3f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 fot ja :) ser fort forskjell på rompa å høyden generelt på dem! Ja er ikke laget mange av disse så sjeldent syn nå om dagen på sjøen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, liffi skrev:

35 fot ja :) ser fort forskjell på rompa å høyden generelt på dem! Ja er ikke laget mange av disse så sjeldent syn nå om dagen på sjøen. 

Så kult at det er en 35 da 👍 Foreldrene mine kjente han som konstruerte og produserte Cobra båtene. Han var visst en skikkelig 80 talls jappe, han hadde Sørlandets eneste Ferrari. En knall gul 328, denne husker jeg fordi han hadde den til langt inn på 2000 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det åpenbart er endel båtfolk her så kan jeg kanskje stille et rart spørsmål. Kan en glassfiberbåt trutne?

Saken er den at vi har en bowrider på hytta og den tar inn vann de første 14 dagene vi har den ute. Vi kan pumpe ut en 15-20 liter daglig også blir den tett. Jeg har lett overalt etter en lekkasje men kan ikke finne noenting. Har også fylt opp dobbeltbunnen mens den står på hengeren og det kom ikke noenting ut igjen. Alle sier jeg skal sjekke ventilene for selvlensingen men der kommer det ingenting. Noen forslag? Det er sjøvann som kommer inn da det smaker salt. Båten er en AMT 185 BR som vi er veldig fornøyd med bortsett fra denne pussigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: ja jørt om han fyren 😎 artig skrue han!

Rune: nei det gjør dem vell ikke?! Hørtes nå veldig spessielt ut. Prøvd og fylle den før sjøsetting eller etter ? Sånn vann inntak er utrolig kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...