Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Sovnet tidlig i går kveld pga. influensa (woho) våknet brått 3 i natt med en uggen følelse om at venstresiden vant kommunevalget, tenkte at jeg kunne sjekke når jeg egentlig skulle stå opp (litt før 8) så jeg prøvde å legge meg til åsove igjen, men det gikk ikke... sjekket NRK.no. Og hva finner jeg???? 😡 

For de som ikke bor i sentrum blir Oslo et rent helvete. Den langsiktige planen min blir å flytte. 

Jeg fatter ikke at folk virkelig ønsker å ha et slikt styre i Oslo. Det gjør meg redd for hva som kan skje på landsbasis ved neste stortingsvalg.

Jeg synes det gikk strålende jeg. Nest største parti i særp og 5 representanter er flott. Jeg hadde regnet med 3 og håpet på 4 så 5 er veldig bra. Med litt fornuft fra andre partier så kanskje vi blir kvitt Viken også.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg synes det gikk strålende jeg. Nest største parti i særp og 5 representanter er flott. Jeg hadde regnet med 3 og håpet på 4 så 5 er veldig bra. Med litt fornuft fra andre partier så kanskje vi blir kvitt Viken også.

Hvilket parti var på nest største? Her er Oslo oversikten: 

A192A954-306E-4F02-93F3-CEBD98AC3BAB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Sovnet tidlig i går kveld pga. influensa (woho) våknet brått 3 i natt med en uggen følelse om at venstresiden vant kommunevalget, tenkte at jeg kunne sjekke når jeg egentlig skulle stå opp (litt før 8) så jeg prøvde å legge meg til åsove igjen, men det gikk ikke... sjekket NRK.no. Og hva finner jeg???? 😡 

For de som ikke bor i sentrum blir Oslo et rent helvete. Den langsiktige planen min blir å flytte. 

Jeg fatter ikke at folk virkelig ønsker å ha et slikt styre i Oslo. Det gjør meg redd for hva som kan skje på landsbasis ved neste stortingsvalg.

Ja dette valget var en krise. Som jeg sa til madammen i går, det er synd å si det men Oslo kan vi bare glemme. Vi har alltid vært glade i hovedstaden, ofte tatt turer ditt for å slappe av og kose oss i en storby. Men de senere årene så har alt blitt så vanskelig, umulig å ta seg frem, umulig å parkere og hver gang så får vi en helsikkes regning i posten noen uker senere med bompasseringer. Samme på jobb, alt av kursing og seminarer legges nå til andre byer i Sør-Norge. 

Her i Arendal beholder dessverre AP makten, eneste gleden her er at MDG er på 2 prosent bare. For meg er det viktigst at SV og MDG får minst mulig makt. Så med AP ved roret så er det bare å stålsette seg for høyere eiendoms skatt, en ny bypakke med bompenger og ta i mot flere psykisk ustabile flyktninger som skal bosettes vegg i vegg med barnehager. Jeg lurer virkelig på hvor folk ha huet når de går å stemmer, de kan da umulig ha satt seg inn i hva partiene står for.

3 timer siden, awt skrev:

Om dere synes det er mye rart på bilgrupper på Facebook anbefaler jeg å ta en titt innpå bobilgruppene. 20K 60-70-åringer der alle vet best slår det aller meste. Maken til oppførsel der skal man lete (veldig) lenge etter.

For ikke å snakke om Facebook gruppa "Båtfolk på Facebook". Her er det en evinnelig syting om hekkbølger, folk som kjører med fendere ute og misunnelse på de med stor båt. Folk med seilbåt synes folk med motorbåt er idioter, folk med motorbåt hater folk med seilbåt (eller klut båt som de kaller dem). Har du trebåt er du en taper, har du plastbåt så forurenser du fjorden. Og kajak padlere, det må du ikke en gang nevne der...sjøens syklister 😂

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For ikke å snakke om Facebook gruppa "Båtfolk på Facebook"......

Ja fy.. 😂 mye bra humor innpå den gruppa. Husker jeg fikk pepper der engang da jeg hadde en Wellcraft Nova ll med 2xV8 på Raka rør. At jeg kunne være så egoistisk og forstyrre idyllen på sjøen osv osv.. joda, skjønner det er litt bråk men uansett :o å for ikke snakka om vannscootere og folk som kjører fort på sjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel her :

Her har vi altså en som viser stolt hvordan vannet ser ut etter rens innvendig av bil ,greit nok:

AB6D6934-5BFB-4DF3-9B39-A0CDF85540EC.thumb.png.ee09680bab5b7fb14fff315aec527157.png

Så ser dere svaret :

E88F2BB2-9022-43C9-896F-BE7EC386D3DD.thumb.png.52ba832b4e9bbec736211e0fdcd78eb8.png

Altså et av svarene .

En vanlig dag på Bilpleie Norge .

Nei nå skal jeg ta et valg ,ut av faens gruppen !

Sånn da var det gjort ,og kjenner at jeg slipper all frustrasjon derifra .👍👍

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Et godt eksempel her :

Her har vi altså en som viser stolt hvordan vannet ser ut etter rens innvendig av bil ,greit nok:

AB6D6934-5BFB-4DF3-9B39-A0CDF85540EC.thumb.png.ee09680bab5b7fb14fff315aec527157.png

Så ser dere svaret :

E88F2BB2-9022-43C9-896F-BE7EC386D3DD.thumb.png.52ba832b4e9bbec736211e0fdcd78eb8.png

Altså et av svarene .

En vanlig dag på Bilpleie Norge .

Nei nå skal jeg ta et valg ,ut av faens gruppen !

Sånn da var det gjort ,og kjenner at jeg slipper all frustrasjon derifra .👍👍

 

Helt enig. Er alt for mye av den shitkastingen på slike sider på Facebook. Dessverre for min egen del klarer jeg ikke helt å bry meg om det, jeg burde gjort det mer slik at jeg kan melde meg ut. Men face brukes neste nå kun for å vite når folk har bursdager, men selv da glemmer jeg å gratulere🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hvilket parti var på nest største? Her er Oslo oversikten: 

Nå bor jeg i Sarpsborg og da er det resultatet her som er viktig for meg. Men jeg synes jo det var hyggelig at SP greide og få inn en representant i Oslo også.

Oslo er tapt for privatbilistene for mange år siden, det er bare og innse og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

Men face brukes neste nå kun for å vite når folk har bursdager, men selv da glemmer jeg å gratulere🤣

Av prinsipp gratulerer jeg ikke folk med dagen på Facebook. 😛 Selv ikke nærmeste familie. Samtidig har jeg også fjernet min egen fødselsdag, så jeg slipper masse meningsløse gratulasjoner av folk en gjerne ikke har særlig kontakt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, awt skrev:

Av prinsipp gratulerer jeg ikke folk med dagen på Facebook. 😛 Selv ikke nærmeste familie. Samtidig har jeg også fjernet min egen fødselsdag, så jeg slipper masse meningsløse gratulasjoner av folk en gjerne ikke har særlig kontakt med.

Helt enig, synes det der med gratulasjoner på Facebook er ett jækla mas. Når jeg har bursdag så får man gratulasjoner fra folk jeg jobba med for 10 år siden, fra kolleger av fattern osv... Hvorfor skal man det? Jeg gidder jo ikke å gratulere igjen, kjenner de ikke. De jeg føler for å gratulere på bursdagen dems sender jeg en SMS eller helst ringer til, men da er det jo bare nærmeste familie og venner det er snakk om. Madammen bare "Har du husket å gratulere pappaen din med dagen på face". Hvorfor i helsikken skal jeg det, vi skal jo bort dit i selskap kl 17 liksom. Kan si det da etterfulgt av ett solid håndtrykk og en god klem 😂

Jeg vurderer ofte å bare droppe Facebook, men så er det noen grupper jeg er med i som jeg liker å følge med på da..

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dette facebook maset. Jeg kuttet ut en stund jeg også men merker det at nesten alt av bil salg å deler osv er på facebook og jeg liker nå å handle litt deler 🤷🏼‍♂️

Hater å gå glipp av et bra kupp men nå i det siste så føler jeg det samme igjen. Dette facebook maset.. sånn facebook var før var bra! Kun venner, statuser og bilder av ymse og ikke disse gruppene, reklame og bare dritt.. 

nei kanskje man skulle meldt seg ut igen fra disse sosiale medier, Ser alle på busser, båter, restauranter osv så sitter folk og trykker på tlf. Mange går også med hue nedi tlf på gata 🤷🏼‍♂️ Sykt. Jeg bruker bevist ikke tlf når jeg er ute, eller tar no offentlig transport osv. Litt fint og bare kjede seg litt å titte på hva som skjer rundt deg en på en skjerm mener nå jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Av prinsipp gratulerer jeg ikke folk med dagen på Facebook. 😛 Selv ikke nærmeste familie. Samtidig har jeg også fjernet min egen fødselsdag, så jeg slipper masse meningsløse gratulasjoner av folk en gjerne ikke har særlig kontakt med.

Burde jo gjør det jeg også. Men det er alltid morsomt å gratulere venner med en litt vell flaut bilde som personen egentlig ikke ønkser skal komme "offentlig". 😂 Ellers en det er det lite aktivitet, samme med snap osv.

Det som er synd er at mange av mine venner ikke klarer å legge fra seg telefonen når man er på besøk eller finner på noe. Ender alltid med at man sitter på hver sin telefon og er "sosial".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, liffi said:

Enig med dette facebook maset. Jeg kuttet ut en stund jeg også men merker det at nesten alt av bil salg å deler osv er på facebook og jeg liker nå å handle litt deler 🤷🏼‍♂️

Hater å gå glipp av et bra kupp men nå i det siste så føler jeg det samme igjen. Dette facebook maset.. sånn facebook var før var bra! Kun venner, statuser og bilder av ymse og ikke disse gruppene, reklame og bare dritt.. 

nei kanskje man skulle meldt seg ut igen fra disse sosiale medier, Ser alle på busser, båter, restauranter osv så sitter folk og trykker på tlf. Mange går også med hue nedi tlf på gata 🤷🏼‍♂️ Sykt. Jeg bruker bevist ikke tlf når jeg er ute, eller tar no offentlig transport osv. Litt fint og bare kjede seg litt å titte på hva som skjer rundt deg en på en skjerm mener nå jeg. 

Jeg droppet instagram og facebook samtidig, merket på meg selv at jeg brukte for mye tid på å bla gjennom hele tiden. Det er en tidstyv ut av ville helvete. Telefonen er nå vesentlig mindre masete, og det kan gå lang tid mellom hver gang jeg drar den opp av lomma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...