tennbrikket Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 2 minutter siden, ahj skrev: Alt kan prutes på sier fattern. Spesielt om de er sørlendinger, bare å sette en CB på bordet så er prisen halvvert med en gang. Eller kanskje enda lavere @Fredrik 90? 👀 Akkurat på bygda så er det mye special price for you my friend ute og går. Hvert fall i den bransjen. Listepris gjelder kun for de uvitende. Hadde blitt flådd skulle jeg ha kjøpt alt jeg har gjort så langt til listepris. ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 (endret) 28 minutter siden, tennbrikket skrev: Akkurat på bygda så er det mye special price for you my friend ute og går. Hvert fall i den bransjen. Listepris gjelder kun for de uvitende. Hadde blitt flådd skulle jeg ha kjøpt alt jeg har gjort så langt til listepris. Det stemmer, men det gjelder å "kjenne noen" uansett hva man skal handle. Alt fra bildeler til trelast. Dessverre eller heldigvis, alt etter som. Det er ikke av ingen grunn at veilledende priser blir omtalt som villedende priser. Men igjen, hva er sunn DG(dekningsgrad i %, hva man faktisk tjener på produktet etter innkjøpspris er trekt ifra) på det jevne? Ugrei balansegang der, varierer fra produkt til produkt. En skal jo tjene nok til å drifte et selskap med alt det fører med, men igjen må prisen være lav nok til å ikke skremme kunder Endret Februar 16, 2022 av Marius2002 tennbrikket, Ron Jeremy og Pekka reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 Noen butikker viker ikke et par prosent en gang, mens andre har nesten 40% avslag som standard. Ofte ganske håpløst å kjøpe noe i en bransje man ikke kjenner uten å bli flådd. Veldig glad i tjenester som prisjakt og prisguiden. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 Morsomt å finne ut at radiatoren jeg tok fra delebilen lekker mer enn den som satt i 😢 den nye Mahle radiatoren kommer ikke før midten av neste uke... Jaja får stå parkert litt til da. Pekka, Marius2002 og Blinklys reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 3 timer siden, Marius2002 skrev: Tja, og i det vi kunne puste lettet ut over at materialprisene endelig går nedover så må vi nok dessverre trekke pusten igjen, for de går opp i april igjen 🙃 Flotte nyheter (ironi). Blir jo hyggelig det når byggekost (uten grunnarbeider og tomt) nå fint passerer 5 MNOK for et hus på 200-250kvm. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 2 minutter siden, Saltkjelen skrev: Flotte nyheter (ironi). Blir jo hyggelig det når byggekost (uten grunnarbeider og tomt) nå fint passerer 5 MNOK for et hus på 200-250kvm. Håper personlig å ikke overstige 2m nok med grunnarbeid, tomt og hus. Dog kun 130 kvadrat, en flate, lite vinkler. Blir dog spennende siden prisene skal opp, IKEA har økt prisene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 @tennbrikket Det er virkelig ikke ille. Bare tomtebelastningen her blir fort på 4-5 MNOK. Vi oppjusterte nyboligprisene i et prosjekt jeg selger med 500-800 000 per bolig som følge av økte materialpriser, så det er dessverre forbrukerne (nok engang) som blir skadelidende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 2 timer siden, ahj skrev: Alt kan prutes på sier fattern. Spesielt om de er sørlendinger, bare å sette en CB på bordet så er prisen halvvert med en gang. Eller kanskje enda lavere @Fredrik 90? 👀 Det er hvertfall feil ,en CB er oppvaskvann ,men sett frem en Ændals så ,snåkkå mi 😎😎😊😊. ahj, papertiger, Pekka og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 @Saltkjelen kan jo ikke skryte på meg Holmenkollen utsikt, kun ett mål men veldig fine solforhold. Ga 38k ink papirarbeid. Tomt eid av kommunen på boligfelt fra midten av 80 tallet. Prisen var den samme ish på 80 tallet kun justert iht inflasjon. Heldigvis bare ett «grustak» så graving og planering var veldig greit. For ca 600k så hadde jeg vann, strøm, fiber, plate på mark, reisverk m takstoler, isolasjon rundt huset og drenering. Grunnmur, reisverk og montering av takstoler var egeninnsats. Hadde ikke veldig mange krav, men gode solforhold, fiber og asfalt var de jeg vektla mest. Saltkjelen og Pekka reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blinklys Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 13 minutter siden, sveigis skrev: Det er hvertfall feil ,en CB er oppvaskvann ,men sett frem en Ændals så ,snåkkå mi 😎😎😊😊. Jeg har aldri skjønt fascinasjonen folk har for øl.. Nei gi meg heller ei god flaske whiskey eller evt.. vodka, så er jeg glad Ikke når det gjelder pruting men når det gjelder hva man kan drikke sveigis og ahj reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 Har en bekjent som lånte bort kontoen sin hos en byggevareforretning. Jeg ble relativt sjokkert når prisen på en pakke med skruer gikk fra 299 til 70kr 😅 Var svært god rabatt på det meste. Kn ha noe med at kontoen sto på på faren til kona som var / er en av direktørene i selskapet 🙈 Pekka reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 2 hours ago, Vegard_ said: Morsomt å finne ut at radiatoren jeg tok fra delebilen lekker mer enn den som satt i 😢 den nye Mahle radiatoren kommer ikke før midten av neste uke... Jaja får stå parkert litt til da. Ser nå at radiatoren jeg bestilte er for en automatisk bil, men den ble godkjent av eurodel når jeg huket av på kompabilitetsjekk. Er det noen forskjell eller passer de faktisk om hverandre? Min bil er manuell. https://www.eurodel.no/catalog/product/view/id/1031192/s/radiator-mahle-original-cr-295-000p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 (endret) Har fått en ny cravings for tiden… https://www.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_760_i_544hk_v12_biturbo_taklucka_headup_soft_close/98328741 Noen som vet hvordan motorene i disse er, alt fra BMW fra denne tiden i denne størrelsen har jeg inntrykket av er dårlige greier. Men herregud for en bil, stort pluss at det ikke er en Li utgave også. Har kikka litt på S600 fra samme periode, muligens ett tryggere kjøp? Endret Februar 16, 2022 av Fredrik 90 fupsaker, sveigis, Blinklys og 3 andre reagerte på dette 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 28 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Har fått en ny cravings for tiden… https://www.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_760_i_544hk_v12_biturbo_taklucka_headup_soft_close/98328741 Noen som vet hvordan motorene i disse er, alt fra BMW fra denne tiden i denne størrelsen har jeg inntrykket av er dårlige greier. Men herregud for en bil, stort pluss at det ikke er en Li utgave også. Har kikka litt på S600 fra samme periode, muligens ett tryggere kjøp? Skjønner godt at en sånn frister for herregud for en bil 😊 Men som du sier så er det vel mye å være varsom på angående disse. Vet ikke hvorfor jeg føler det ,men sitter igjen med at nyere Merce S klasse er en bedre bil kvalitetsmessig men er den finere? Uansett du er jo pokker meg ikke redd for å satse så har du lyst på en sånn ,så skal du gjøre det 😎😎😊😊,skamrå . Fredrik 90, Blinklys og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 16, 2022 Share Skrevet Februar 16, 2022 https://www.elbil24.no/nyttig/na-gjor-endringer-i-eu-kontrollen/75386149 Det at man nå kan ha 50% rust på skivene bak fant jeg i kontrollinstruksen, men har noen funnet det med motorlampe? Jeg ser ikke det. Ref: Quote Dersom du fortsatt har en gammel fossilbil i garasjen, bør du samtidig være klar over en annen endring som trer i kraft 1. mars: Hvis motorlampen lyser på bensinbiler som var førstegangsregistrert i 2002 eller tidligere, skal det ikke lenger anføres som type 2-feil (større feil/mangel som vil føre til at Statens vegvesen ikke kan godkjenne kjøretøyet). For dieselbiler gjelder dette fra 2007 eller tidligere. I alle fall ikke i klartekst og med de datoene som de refererer til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå