Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, sveigis skrev:

Pantera ?

Stemmer 👍 Og det var en morsom men samtidig tungkjørt og mandig bil altså. Kjøpte ny hårete motor fra Ford Racing i USA, var selvsagt amerikansk kvalitet og passform så den ble videre foredlet før montasje og bruk.
Kjørt både Ferrari og Lambo fra sammenlignbar periode og pris, Pantera er definitivt mer amerikansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Tenkte det måtte være begrensa hvor mye man kan tape på en bil til 40-50k

så disse med 3liter har 6 hull i blokka?

4runner

var sikker på at dette var en forvokst 4’er

Sett den jeg også, ser ut som et bra utgangspunkt egentlig. Alle har rust i dører, forskjermer og støtfangere. Og vindusheis som ikke funker i bakluka. Men er ramme og bæring av karosseri ok er det egentlig all good.
Er ikke gratis å få godkjent offroadbil av det men billigere enn å kjøpe ferdig pakke. Og så får man gleden av å gjøre det sjøl.
Er 6er ja. Alle 125hk er det, og tåler myye boost og juling.

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg har en rekke bra sitater fra en bekjent som var Alfa mekaniker når Stelvio kom bl.a. 
De er av det morsomme/triste slaget og oppmuntrer ikke til kjøp av Italiensk.

Jeg har også en bekjent som jobber på RSA bil som her i byen selger Alfa, er noe i samme gate som din bekjent sier 😅

Jeg føler liksom de fleste bilprodusentene har tatt seg sammen og lager skikkelige biler, Korea bilene har fått skikkelig japanske kvalitet, fransk har blitt veldig bra, de fleste amerikanerene har gått over fra 1930 talls teknologi til å lage bra moderne biler (de leder jo elbilkappløpet) og Skoda er i dag gjevngode med tyskerene. Men så har du briter og italienere da, dem er seg selv like. Land Rover Jaguar produktene topper jo ikke akkurat lista over driftsikkerhet. En kollega av min far har den nye Defenderen, på ett år har den vært på verksted 18 ganger. Ser på nettet at dette er ikke ett engangstilfelle. En kollega kjøpte ny Alfa Stelvio i 2018 når den kom, to år senere orka han ikke mer verkstedbesøk og tull så den ble bytta inn i en ny XC60. Jeg var selv ute og satt på i en ny Giulia, lekker bil men motorlampen lyste og selve materialkvaliteten var langt under 3-serie nivå 😅

Men likevel så synes en del av meg at det er bra folk kjøper disse litt fargerike bilene 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har også en bekjent som jobber på RSA bil som her i byen selger Alfa, er noe i samme gate som din bekjent sier 😅

Jeg føler liksom de fleste bilprodusentene har tatt seg sammen og lager skikkelige biler, Korea bilene har fått skikkelig japanske kvalitet, fransk har blitt veldig bra, de fleste amerikanerene har gått over fra 1930 talls teknologi til å lage bra moderne biler (de leder jo elbilkappløpet) og Skoda er i dag gjevngode med tyskerene. Men så har du briter og italienere da, dem er seg selv like. Land Rover Jaguar produktene topper jo ikke akkurat lista over driftsikkerhet. En kollega av min far har den nye Defenderen, på ett år har den vært på verksted 18 ganger. Ser på nettet at dette er ikke ett engangstilfelle. En kollega kjøpte ny Alfa Stelvio i 2018 når den kom, to år senere orka han ikke mer verkstedbesøk og tull så den ble bytta inn i en ny XC60. Jeg var selv ute og satt på i en ny Giulia, lekker bil men motorlampen lyste og selve materialkvaliteten var langt under 3-serie nivå 😅

Men likevel så synes en del av meg at det er bra folk kjøper disse litt fargerike bilene 👍

Helt enig, Alfa lager jo nydelige entusiast biler med passion!

Men kvaliteten blir ikke bedre, dessverre ser den nesten ut til å bli dårligere. Synd, Alfa er en fargeklatt jeg gjerne skulle sett gjøre det bedre og sett flere av langs veiene.

Bilene blir jo mer grå og mer like, Alfa og Jag/RR og LR trengs, men å være eier av disse ønsker jeg ikke å være.

Kjørt begge deler for uker av gangen, dessverre er det noe som skjer, sist gang var det den elektroniske tankmåleren som kuttet ut på en Evouqe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående diskusjonen om Alfa så er jeg enig med dere her .😊

Jeg liker Alfa på mange måter da jeg synes de har et aggressivt utseende ,ja rett og slett knalltøffe ,men stopper her.

En av de jeg vanker endel sammen med er Alfa entusiast og kjøpte ifjor sin drømmebil Alfa en sånn som dette :

F5C053B6-DB4F-4638-B03C-491267ED5739.jpeg.40606ed7af90a62a2b9d860a97ab9617.jpeg

En rasende tøff bil med V6 ,rustfri eksos som gjør at man får frysninger når man tømmer girene .

Men herregud for noe rask 😅

Altså innvendig så har man et grisetøft klassisk interiør med masse målere ,sitter lavt osv.

Det hjelper lite at ting er tøft når deksler faller over beina når man kjører eller det begynner å ryke inni instrument ..

Kontakter til det elektriske som jeg skulle lagd bedre selv med Biltema produkter .

Men fikk beskjed om holde min kjeft godt lukket da dette var endel av å eie eldre Alfa .😅

Tenker da på de som kjøper nyere Alfa det må jo være risiko sport for lommeboken ,men godt noen gjør det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er faste i troen de som steller med Alfa og andre italienske biler. Men tar dette som en del av totalpakka å stelle med disse bilene, kvalitets mangler og tekniske utfordringer kommer ikke i veien for lidenskapen. Men en ting jeg stusser over er at i alle år så har Top Gear etablert en merkelig sannhet…man kan ikke kalle seg ordentlig bilentusiast hvis man ikke har eid en Alfa. Dette utsagnet har jeg alltid sett på som noe bullshit… Faktisk så vil jeg påstå at dette bedre kan sies om BMW, men det faller litt bort det også nå som BMW har blitt så mainstream og kompromissløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde en 159Ti Sportwagon 1.9JTD tilbake i 2012 - jeg var fast bestemt på at vi skulle ha en sånn. 159 er fremdeles en av verdens nydeligste biler i mine øyne. Men den falt gjennom på alt annet enn utseende følte jeg. Sittestilling og alt kjørerelatert. Vi stakk etterpå innom Bavaria og prøvde en E91 320d xdrive manuell - da hadde F20 akkurat komt og stod nydelig i Valencia Orange med M sport pakke i butikken. På E91’en stemte jo bare alt. Enden på visa var at vi endte opp med å bestille en F20 senere det året…:) men jeg har fremdeles lyst å eie en 159Ti bare for å kunne kjøre rundt i kunst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

Vi prøvde en 159Ti Sportwagon 1.9JTD tilbake i 2012 - jeg var fast bestemt på at vi skulle ha en sånn. 159 er fremdeles en av verdens nydeligste biler i mine øyne. Men den falt gjennom på alt annet enn utseende følte jeg. Sittestilling og alt kjørerelatert. Vi stakk etterpå innom Bavaria og prøvde en E91 320d xdrive manuell - da hadde F20 akkurat komt og stod nydelig i Valencia Orange med M sport pakke i butikken. På E91’en stemte jo bare alt. Enden på visa var at vi endte opp med å bestille en F20 senere det året…:) men jeg har fremdeles lyst å eie en 159Ti bare for å kunne kjøre rundt i kunst. 

Helt enig, en 159Ti med 3.2V6 hadde vært deilig. :) Som du sier er det et kunstverk fra en annen tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja de er faste i troen de som steller med Alfa og andre italienske biler. Men tar dette som en del av totalpakka å stelle med disse bilene, kvalitets mangler og tekniske utfordringer kommer ikke i veien for lidenskapen. Men en ting jeg stusser over er at i alle år så har Top Gear etablert en merkelig sannhet…man kan ikke kalle seg ordentlig bilentusiast hvis man ikke har eid en Alfa. Dette utsagnet har jeg alltid sett på som noe bullshit… Faktisk så vil jeg påstå at dette bedre kan sies om BMW, men det faller litt bort det også nå som BMW har blitt så mainstream og kompromissløst.

Ikke kompromissløst, men motsatt: fullt av kompromisser.  For å bruke Porsche som eksempel, så begynte de med SUV (!), diesel (!), stasjonsvogn (!), hybrid og elbil for å klare seg i forhold til både økonomiske marginer og lovverk.  Dette gjør at de kan produsere f.eks. GT2RS til hardcore Porsche-entusiaster, på samme måte som BMW kan glimte til med vakre M8 Competition.  Entusiastene får det de ønsker seg, og må overse modellene som er nødvendige for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...