Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Helt enig :) Det er fint å kunne ha flere tanker samtidig og ikke låse seg helt. :) 

Av og til så kjenner jeg på det at Gud hvor lei jeg kan bli av å se enkelte bygg fra enkelte Bmwer ..

Det er jo stortsett det samme hele tiden .

Har det siste året sett mer på andre merker og hva enkelte bygger og får til ,og jaggu morro å se .

Jeg forguder jo gamle Cossier feks ,kjære min skaper hvor tøffe og mannevonde de og kan bli .

Men summen av alt ,så er det jo Bmw for min del alt handler om😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallfall veldig glad for at jeg har åpnet meg opp for flere bilmerker, før var jeg veldig fastlåst på at BMW er det eneste som duger. Det er godt å utvide horisonten litt, finnes jo så mye forskjellige biler der ute som jeg har lyst til å prøve 😀

Men det kommer alltid til å være BMW som interesserer meg mest, mer komplett bilmerke skal man lete langt etter 👍 Jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å velge noe annet merke som "hovedbil", kjører gjerne andre merker på si men hovedbilen må bli BMW slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men det kommer alltid til å være BMW som interesserer meg mest, mer komplett bilmerke skal man lete langt etter 👍

Akkurat det samme her 😊

Dette merket har alt man kan ønske seg både lykke og frustrasjon 😅

Neida vi er vel 100% enige om at noe annet ikke kommer her i gården som hovedbil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Må være trassig å ha skrudd på den hele vinteren og være klar for å ut å jakte BMWer….også blir han grisekjørt av en X5 med takboks 😂

Vel det samme kan jo sies om stort sett samtlige gamle biler kontra moderne el-biler. Jeg tror for de fleste av oss som liker gamle biler så har det ikke egentlig så mye å si, selv om det selvsagt alltid er morsomt å skryte på seg prestasjoner på vegne av egen bil. 

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang å være fan av andre merker enn BMW, jeg nevner i fleng noen av dem. Starter med japanske merker og gjør en myk overgang til et amerikansk

• Toyota

MR2 SW20, Celica AT200/ST202

• Honda

NSX, S2000

• Mazda

RX7 FD R1 ('93)

• Chevrolet

Corvette C4

---

Kan starte med å snakke om de første på lista først. Nemlig Toyota, som er et veldig bra merke og jeg regner med det blir mer Toyota etterhvert. Gode biler

MR2 SW20 altså 2. gen MR2 var som folk antakeligvis vet nå, min første bil. Skal ikke si mer om disse annet enn at jeg liker dem veldig godt, både motoren rett bak ryggen, bakhjulstrekken og vippelyktene

Celica AT200/ST202, altså de to versjonene som ikke er cabriolet, og som ikke har firehjulstrekk. Mao har de forhjulstrekk, noe som jeg syntes passet overraskende bra og jeg har hatt to stk AT200, med 7A-FE motoren med 116hk. Selvom det ikke er all verdens med kraft og den slet i litt bratte bakker så er dette biler jeg godt kan ha i garasjen. Artig å kjøre og skiller seg ut på parkeringsplassen

Honda NSX, her er det egentlig veldig mye å snakke om men la oss ta hovedtrekkene så ikke innlegget blir altfor langt.. Fra '91-'96 kom de med NA1 motoren, med manuelt gir het den C30A3 og var på 3.0L. Fra '95 kom de også med targa-tak (er vel egentlig ikke T-tak men de heter NSX-T?), og fra '97 ble de med manuelt gir alle levert med NA2 motoren eller C32B2 på 3.2L. Man kunne fremdeles spesialbestille coupe som da vanligvis ble levert med sort tak. Fra '02 gikk de bort fra vippelykter så jeg liker egentlig best de fra '91-'01, som også gikk gjennom tre hjuldesign, det ene fra '91-'93, så et nytt fra '94-'96. Fra '97-'01 ble de levert med samme hjul som fra '94-'96 men med en annen finish. Fra '91-'96 ble de også levert med sorte hjulmuttere men fra '97-'05 var det blanke muttere som gjaldt. Honda NSX er en veldig flott bilmodell. Acura NSX også, så det er sagt

Honda S2000 mener jeg at jeg oppdaget jeg ved en tilfeldighet når jeg hadde sett min første Honda NSX i 2010 tror jeg det var og ikke ante hva det var.. Søkte på noe slikt som Honda Sports car (jada), også dukket S2000 også opp. Disse kalles AP1 (I Europa kalles de AP1 facelift etter 2004, mens i resten av verden kalles de AP2 tror jeg fra '04-'09/'10). Tidlige S2000 ble levert i fargen Monte Carlo Blue som jeg synes er en veldig sprek farge. De ble også levert i Japan i minst fire såkalte Premium Colors tror jeg det var, som inkluderte Lime Green, (New?) Imola Orange, Monza Red og Platinum White Pearl. Disse fargene ble også spesialbestilt noen steder i Europa så de eksisterer.. Veldig artige biler

Mazda RX7 FD ja.. Dette er jo gode gamle japanske biler.. For en stund siden oppdaget jeg at de i USA fikk disse levert nye også, og i '93 var det en farge som het Competition Yellow og har fargekoden J9. Disse ble det laget 350stk av, med "koden" R1.. og jeg kunne gjerne hatt minst én av disse. R1 kjennetegnes eller skilles fra "vanlig" RX7 på bla "cloth" interiør, ikke takluke, "strut brace" og naturligvis fargen, J9, selvom de ble levert i flere farger. Med 13B-REW motoren (mener jeg den het), så tror jeg de skal være artige å kjøre. Har aldri kjørt en RX7 heller, men det er artige biler

Chevrolet Corvette C4.. Jeg vet de fleste liker andre generasjoner bedre, men for meg er altså C4 en av favorittene. De ser bra ut, har bra motor og ble levert som cabriolet også, som er et pluss. ZR1 ble levert kun som coupe. Jeg foretrekker de fra '93-'96 mener jeg, '93-modellen pga 40th-versjonen som ser veldig bra ut, men fra '94 fikk de nye seter som egentlig både ser bedre ut og skal være mer behagelige.. Det er så mye å si om disse også, men fra '93-'95 hadde de altså LT1 motoren, men ZR1 som ble produsert fra '91-'95 hadde LT5 motoren. I '96 hadde de med manuelt gir LT4-motoren. Jeg kjøpte nesten en '95 Polo Green convertible med beige interiør og manuelt gir en gang men  noe kom i veien så det ble ikke noe men uansett en dag håper jeg å ha minst én Corvette C4 også

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@GreenE36Cab

En av mine absolutte drømmebiler er også S2000. Som entusiast/hobbybil står den ekstremt høyt på lista mi. Husker jeg falt for den allerede når den ble lansert, da var jeg vel knappe 10 år og tegnet mye biler ut fra bilder i blader. Den ble et av mine favorittprosjekter på tegnefronten. 
 

C4 ja. Min far kjøpte en slik 86 modell tilbake i 2016, akkurat da den ble veteran. Coupé med Z51 opsjon og full pakke, manuell utgave med overdrive. Import fra USA. Den har en skjørtepakke og hekkvinge som jeg aldri har sett før, har prøvd å Google litt men finner lite av det - ser ut som det var et firma som spesialiserte seg på disse og som du kunne få nesten som en OEM-Option. Virker som effektanlegg med fire enderør, bråker noe helt drøyt. Kjører helt atypisk amerikansk, det sitter noe helt vanvittig i svingene, og girkassa er så tettsteget at jeg trodde først ikke at jeg faktisk hadde bytta gir. 
 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, papertiger skrev:

 

En av mine absolutte drømmebiler er også S2000. Som entusiast/hobbybil står den ekstremt høyt på lista mi. Husker jeg falt for den allerede når den ble lansert, da var jeg vel knappe 10 år og tegnet mye biler ut fra bilder i blader. Den ble et av mine favorittprosjekter på tegnefronten. 

Kult at det er flere som liker S2000 :D

Ja altså det er jo veldig spesielle biler påen måte, særlig om de har en uvanlig farge og mange av dem er nok entusiast-eid. Jeg leste på et engelsk forum at de fleste av dem nok har sett litt "tail action" men bare de er tatt vare påtrenger det ikke være negativt at noen har sladdet litt med dem..

De ble vel lansert i år 2000 (Trodde alltid det var derfor de het S2000, men det handler visst om motorvolum på 2.0L.. Så der ble jeg litt lettere overrasket), også holdt de det gående til '09 eller '10 da de gav ut iallfall én SE, Ultimate Edition tror jeg den het

Å tegne S2000 ja, det kan jeg tenke meg var litt artig.. Selv er jeg ikkeså god til å tegne men slik som Chip Foose som tegner biler ut fra hukommelsen er jo artig.. Er det slik du også gjør nå?

 

45 minutter siden, papertiger skrev:

C4 ja. Min far kjøpte en slik 86 modell tilbake i 2016, akkurat da den ble veteran. Coupé med Z51 opsjon og full pakke, manuell utgave med overdrive. Import fra USA.

Alle Corvette C4 er jo egentlig fine biler da, men de tidlige ser ofte litt med firekantede og "kunstige" ut både innvendig mtp interiør og utvendig mtp karosseri men de tidlige har nå disse ikoniske fire runde baklyktene da som senere ble mer firekantede før de ble ovale (?) på C5..

Men den faren din kjøpte virker absolutt å være en artig bil.. Som en liten fun fact, ifølge internett ble 36.5% av '86 Corvettene levert med Z51 option. Men manuelt gir må man ha, jeg har aldri engang vurdert en med automat.. Du kan gjerne poste bilde av bilen :)

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2022 den 11.16, Ingvaldsen skrev:

Effektøkning er uinteressant i en slik bil, men hadde jeg fått hilux/4runner chassie med 6’er hadde jo vært perfekt.

Toppeffekt er passe uinterressant ja, NM på lavt turtall er derimot kjekt å ha. Må bare evt passe på at veiva/veivlager på 4ern har sine begrensninger der. Har en tendens til å vri seg horisontalt i blokka når det blir for tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kvasi skrev:

Ser den har sugemotor så såå bra går den vel neppe ift mesteparten av nyere biler fra både BMW og andre.

Nei det er sant,men er nok frisk med 16 v topp og svære gassere dvs sikkert en kul bil å ratte i for den som liker det .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Nei det er sant,men er nok frisk med 16 v topp og svære gassere dvs sikkert en kul bil å ratte i for den som liker det .😊

 

Hårfin balanse på hva som er best av store gassere og mindre med andre dyser på sugemotorer ift boring vs slaglengde og hvilken kam man har, og utveksling... Vil påstå at over 90% av garasjetrimmere "driter seg ut" der og kjekker seg i biler som burdte gå bedre pr krone de har brukt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kvasi skrev:

Vil påstå at over 90% av garasjetrimmere "driter seg ut" der og kjekker seg i biler som burdte gå bedre pr krone de har brukt

Hvor mange garasjetrimmere som driter seg ut prosentvis skal ikke jeg uttale meg om,men er sant det du sier her .

Har kjørt endel sånne klassiske biler med gammal trim som jeg kaller det ,og mange av det går skuffende dårlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...