Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.blocket.se/annons/goteborg/bmw_m3_dct_euro_6_431hk_nybes_nyservad/98940823

Noen som kan dobbelsjekke avgifter på denne for meg? 

Om man pruter den ned til 680 så er man vel nedi 630 norske. 

Stemmer vel med 1580kg og 194 co2? 

Er vel lite fallgruver på og hente bil fra Sverige som har ny EU-kontroll og fra forhandler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du på avgiftene først og så begynner å ta sikte på pruting? Bilen koster 500kSEK og kronekursen er 1.1 SEK per 1 NOK. Så det er litt vanskelig å skjønne hvordan du regner her. Det mest ryddige er å starte med en forventet pris i NOK og deretter dra det gjennom kalkulatoren.

Utslipp og vekt pleier jeg å sjekke her:

https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

https://www.blocket.se/annons/goteborg/bmw_m3_dct_euro_6_431hk_nybes_nyservad/98940823

Noen som kan dobbelsjekke avgifter på denne for meg? 

Om man pruter den ned til 680 så er man vel nedi 630 norske. 

Stemmer vel med 1580kg og 194 co2? 

Er vel lite fallgruver på og hente bil fra Sverige som har ny EU-kontroll og fra forhandler 

Du må betale vektavgift og moms på beløpet, samt på utslipp. Så hadde den kommet på 630' hadde det vært en no-brainer. ;) 771k koster den. :) 

D3A0204C-D234-4C45-9AB9-AC1D07D30360.png

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

@fupsaker Innkjøpspris i norske kroner er ikke 499 ;)

Nei, den er vel 10% høyere. Men for enkelthets skyld gjorde jeg det slik for å symbolisere. Om du får fratrekk for svensk så stiller saken seg uansett ganske annerledes, men klarte ikke lese det i annonsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Skulebollen skrev:

@fupsaker Innkjøpspris i norske kroner er ikke 499 ;)

Den bilen du linker til har ikke fradrag for Svensk MVA.

Det ligger kun 18 biler av M3 med fradrag av Svensk MVA på Byt bil av totalt 92 annonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som dine ord @Fredrik blir en realitet kjappere en jeg hadde trodd. Nå er selvsagt dette en fille ting med tanke på hva som skjer i Ukraina. 

 

https://e24.no/privatoekonomi/i/KzRdly/27-kroner-literen-for-diesel-aldri-sett-noe-tilsvarende?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ampera skrev:

Den bilen du linker til har ikke fradrag for Svensk MVA.

Det ligger kun 18 biler av M3 med fradrag av Svensk MVA på Byt bil av totalt 92 annonser.

Riktig, og derfor er det en tommelfinger regel å krysse av i søke filteret for å få opp biler med avdragbar moms. Er egen knapp for dette hos Bytbil.se og Mobile.de, mens hos Blocket.se står eks moms prisen i parentes under bilprisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt på bærtur🙈🙈 

480000 sek er 430000 nok. Ifølge google... 

Dvs. At bilen koster meg 430.000 nok. Derfor skal det betales mva på 430.000 nok. Og avgift legger man til 430.000+ 25% 

 

Ja, jeg tar høyde for at jeg klarer prute 20.000 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er jeg helt på bærtur🙈🙈 

480000 sek er 430000 nok. Ifølge google... 

Dvs. At bilen koster meg 430.000 nok. Derfor skal det betales mva på 430.000 nok. Og avgift legger man til 430.000+ 25% 

 

Ja, jeg tar høyde for at jeg klarer prute 20.000 sek.

Da er det jo klart regnestykket er annerledes, vi har nok surret litt. I så fall: kjør på for 630k, burde jo være fullt mulig å bli kvitt den til samme pris. Nydelig spec. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Skulebollen skrev:

Er jeg helt på bærtur🙈🙈 

480000 sek er 430000 nok. Ifølge google... 

Dvs. At bilen koster meg 430.000 nok. Derfor skal det betales mva på 430.000 nok. Og avgift legger man til 430.000+ 25% 

 

Ja, jeg tar høyde for at jeg klarer prute 20.000 sek.

Pruter du bilen ned til 480 000,- SEK, er dette omtrent 445 000,- NOK jf. dagens vekslingskurs. M3 har Co2-utslipp på 204g/km, så med disse dataene i betraktning, blir bilen ferdig på norske skilt for rett i underkant av 705 000,- NOK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Pruter du bilen ned til 480 000,- SEK, er dette omtrent 445 000,- NOK jf. dagens vekslingskurs. M3 har Co2-utslipp på 204g/km, så med disse dataene i betraktning, blir bilen ferdig på norske skilt for rett i underkant av 705 000,- NOK. 

Da spørs det nok om en 2015 M3 er noe å satse på å importere. I følge bytbil som @Ampera kom med var alle M3'er av generasjon G80, dessverre. Da er det mer nærliggende å se til Tyskland o.l.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, fupsaker skrev:

Da spørs det nok om en 2015 M3 er noe å satse på å importere. I følge bytbil som @Ampera kom med var alle M3'er av generasjon G80, dessverre. Da er det mer nærliggende å se til Tyskland o.l.  

Men det er jo mest på nyere biler den momsen lønner seg å slippe, kan jo fortsatt være gunstig å importere en 2015 modell. Bruksfradraget er blant annet vesentlig større jo eldre bilen er. Akkurat F80 M3 er nok en sånn bil det ikke lønner seg å hente inn, litt fordi prisene står forholdsvis høyt i Sverige. Også i Norge så er det jo ikke akkurat manko på F80/82 biler, merkelig nok holder de prisen veldig godt her til lands også. Men herrejesus for ett tempo disse bilene vrakes i…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...