Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Vegard_: hadde kjørt på med Prickbort og deretter skum/såpe for å skylle av med vann etterpå. Lanolin er som du selv er inne på et oljeprodukt og da trenger det et upolart organisk løsemiddel. Prickbort skal løse opp i dette og med skum så lager du en emulsjon med PB slik at vannet kan ta det hele vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, E.C. said:

@Vegard_: hadde kjørt på med Prickbort og deretter skum/såpe for å skylle av med vann etterpå. Lanolin er som du selv er inne på et oljeprodukt og da trenger det et upolart organisk løsemiddel. Prickbort skal løse opp i dette og med skum så lager du en emulsjon med PB slik at vannet kan ta det hele vekk.

Takk! Da prøver jeg prickbort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2022 den 14.20, Otis skrev:

Jeg kan si at dette stativet fungerer helt fint for min del. Det tåler 2 voksne terrengsykler og 2 barns terrengsykler. Dette er dog vanlige terrengsykler, ikke EL eller DH sykler. Så de veier nok bare maks 12 kg hver.

Det ligner veldig på Thule sine modeller, men er nok ikke like "feinschmecker" som Thule sin. Men til den prisen og gjør at jeg slipper å ha noe på taket, så er det veldig greit. Nå kjøpte jeg det også på tilbud i fjor, til ca 2k mener jeg.

Her kan man også låse hver sykkel fast i stativet og stativet fast i bilen. Sitter godt fast og man kan stramme opp festet til tilhengerkula om det er behov for det.

Hepp! Litt endring i planene, jeg kjøper ikke rallsykler, men satser på å bruke elsykkelen. Har kjøpt inn Thor Hushovd sykkelvogn. Jeg må ha nytt stativ for elsyklene veier 21 og 24 kilo. Ser dette på jula koster nå 1990,-. Og maks belastning er 60kg. Det er jo da innafor, MEN i bruksanvisningen står det max 15kg pr sykkel. Vet du/noen om det er bare satt pga. 60/4=15 eller om selve sykkelholderen ikke tåler mer? Det blir jo ikke aktuelt med mer enn de to elsyklene + kanskje en barnesykkel etterhvert. Er innafor da. Har sykkelstativ til tak som jeg skal hive den eldste ungen sin sykkel oppå. :) Får eventuelt svippe innom å høre, men frykter de vet like lite som jeg 🤷🏼‍♂️

009DEA4B-0068-4F5B-8FAA-2BB0BB9353CE.thumb.jpeg.957c74bea4d17ac5baaa8bc363965762.jpeg

Edit: ca. samme pris og beregnet for elsykkel, tror det blir dette :) https://bikeshop.no/pro-user/amberii/pro-user-amber-ii-sykkelstativ-2-sykler-7-13-pins-plugg-15-kg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Hepp! Litt endring i planene, jeg kjøper ikke rallsykler, men satser på å bruke elsykkelen. Har kjøpt inn Thor Hushovd sykkelvogn. Jeg må ha nytt stativ for elsyklene veier 21 og 24 kilo. Ser dette på jula koster nå 1990,-. Og maks belastning er 60kg. Det er jo da innafor, MEN i bruksanvisningen står det max 15kg pr sykkel. Vet du/noen om det er bare satt pga. 60/4=15 eller om selve sykkelholderen ikke tåler mer? Det blir jo ikke aktuelt med mer enn de to elsyklene + kanskje en barnesykkel etterhvert. Er innafor da. Har sykkelstativ til tak som jeg skal hive den eldste ungen sin sykkel oppå. :) Får eventuelt svippe innom å høre, men frykter de vet like lite som jeg 🤷🏼‍♂️

009DEA4B-0068-4F5B-8FAA-2BB0BB9353CE.thumb.jpeg.957c74bea4d17ac5baaa8bc363965762.jpeg

Edit: ca. samme pris og beregnet for elsykkel, tror det blir dette :) https://bikeshop.no/pro-user/amberii/pro-user-amber-ii-sykkelstativ-2-sykler-7-13-pins-plugg-15-kg

Jeg et ikke bekymret for å belaste det mer enn 60 kg. Det virker å være solid nok. Med våre 4 sykler så er vi nok kanskje på ca 45kg eller så. Barnesyklene er jeg usikker på vekta på, men verken min eller fruen sin sykkel er spesielle mht vekt. De er heller ikke dyre.

Men det festet du fant høres jo bra ut uansett, så saken er løst virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Jeg et ikke bekymret for å belaste det mer enn 60 kg. Det virker å være solid nok. Med våre 4 sykler så er vi nok kanskje på ca 45kg eller så. Barnesyklene er jeg usikker på vekta på, men verken min eller fruen sin sykkel er spesielle mht vekt. De er heller ikke dyre.

Men det festet du fant høres jo bra ut uansett, så saken er løst virker det som.

Ja. :) Jeg skal ikke overskride totalt 60kg,  men tenkte om siden det var 4 plasser á 15kg, om det da var mulig å pushe ut 20-25kg fra 1 plass og kun bruke 2 av de(50kg max. samlet). Og om den ene plassen og feste taklet dette eller om 15kg var max pr. plass og fare for at syklene flytter på seg/løsner om vekten pr. sykkel øker. Om du skjønner. :) For det blir jo litt krefter i sving/brå nedbremsing. :) 

Takk for svar!

Edit: Fikk vel svaret fra Thule, som jeg fryktet. Men jeg er uansett trygg på den jeg skal ha :) 

B8D44E52-107C-4D0A-B8D3-43DE5B2D9BF0.thumb.jpeg.d400ee04ab85f3d2e97e6bbde5ce83d5.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg skal rengjør clusteret? Det er jo ikke vanlig skjerm, så under vask så blir det så vanvittig skjoldete. Dette kommer svært godt frem i direkte sollys, legger ved et eldre bilde for å illustrere. 

4E20CE6C-945E-4053-B721-AD77653F330E.thumb.jpeg.87b6a25abc2f84725e509e69268d8b43.jpeg

Også er det noen her inne som vet om en salmaker i Ålesund / Møre og Romsdal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Polere med vanlig mikrofiberklut?

Det ble noe bedre men ligger fortsatt en film over. Skal tro om skjermene er som en tv skjerm, for den er ikke lik infotaiment skjermen

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30Vær selektiv med mikrofiberen. Noen kan ripe plasten. Jeg pleier å bruke litt glassrens og en myk klut av krepp/crepe stoff. Rett og slett gammelt sengetøy som er laget om til bilpleieglasskluter :lol: De slår alt og alle typer jeg har prøvd av dyre mikrofiberkluter og annet som er laget for glass.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2022 den 20.31, Snagg30 skrev:

Er det noen som har noen tips på hvordan jeg skal rengjør clusteret? Det er jo ikke vanlig skjerm, så under vask så blir det så vanvittig skjoldete. Dette kommer svært godt frem i direkte sollys, legger ved et eldre bilde for å illustrere. 

Ville vært forsiktig med vanlig mikrofiber, iallfall på F1X blir disse veldig fort ripete. Jeg bruker riktignok mikrofiber til å gå veldig lett over med vann ved behov, men så pusser jeg det av med pusseklut (til briller) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere alle. Det ble mye bedre, berørte forsiktig med myk mikrofiber klut også pusseklut som er ment for briller. Men jeg frykter at forrige eier har brukt et eller annet som ikke er så bra for skjermen, for på venstre siden av clusteret så ligger det ei hinne som overhode ikke går vekk. 

D335BD80-D1D3-4DE6-BB14-1B1A02D4E267.thumb.jpeg.09f45542e9576122a50119d211bb3ecd.jpeg4DCC5275-C26C-441A-B4DC-898C3D35CDC0.thumb.jpeg.f04d7e24f4a6ae97726d5308454399c7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...