Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig for noen å svare ja eller nei når de skal selge bildeler? Jeg spør f.eks "har du den kabelbunten der?" og hører aldri noe... Vil de ikke selge greier eller?! Kanskje det bare gjelder E39, men likevel, nesten så lite svar å få at jeg skratter meg ihjel 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være de føler at de ikke får igjen nok kroner i forhold til arbeidet med å demontere, men et svar bør man gi uansett. 

Det ryddigste er kanskje å demontere selv?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snagg30 skrev:

Ikke faen! Men vil de si at dette kan poleres? Tipper det er rimeligere en å kjøpe nytt cluster. Er det mulig å polere Pianolakk lister og?

😆

Jeg har ikke gjort det selv men mener jeg så en på dcn.no som hadde gjort det. Er jo plast og det kan jo i teorien poleres. 

Jeg polerte opp lister i en G21 for litt siden. Null problem det. Men. Måtte finne det aller fineste jeg hadde av både polish og puter for at det skulle bli ok resultat. 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Lars89 said:

Kan være de føler at de ikke får igjen nok kroner i forhold til arbeidet med å demontere, men et svar bør man gi uansett. 

Det ryddigste er kanskje å demontere selv?

 

På de delebilene som står nærmest har jeg tenkt å tilby å demontere, men de svarer ikke i det hele tatt. Har bare spurt om enkle deler som en plugg med noen cm kabel fra rattstammen (2 plastpaneler å løsne + klippe kabel) eller interiør lister f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen guruer på bilvask her? Etter første vasken hjemme i år med full håbdvask har jeg fått noe seigt som henger igjen i lakken

første vask ble gjort i skyggen med mild blanding av nerta blue diamond, håndvask med phnøytral chemicalguys såpe, carpro hydro2 på vår bil og etterfulgt av tørk med håndkle

i riktig lys er lakken full av små flekker, gnir jeg fingeren over så klarer jeg bare å gnu det utover såvidt. 
 
kjører jeg litt så fester støvet seg overalt og framhever flekkene tydelig, det er værst bak og under ruter på resten av bilen.

har nå prøvd 2 håndvasker i ettertid, men uten bruk av hydro2

den siste som jeg tok idag så skummet jeg først med litt kraftig nerta blanding, etterfulgt av nytt strøk med nerta der jeg håndvasket med skommet med vaskehanske. Gnudde litt ekstra i håp om at det var nerta såpe som hang igjen og med teorien om at likt løser likt, men etter å ha tørket over bilen er den like ille.

hva gjør jeg videre ? Snart så jeg gir opp bilpleie å setter alt slik vekk til fagfolk


legger ved noen bilder, vanskelig å se kanskje men

71EA430F-F842-4E46-8F83-87AF3AC74E77.thumb.jpeg.b13795d3d487c89aa0518a84875e54fb.jpegF1C22E0C-F26B-4A86-B833-055276D62F71.thumb.jpeg.6313c330719d35fefed4a49fcbcd0fe6.jpeg8A488C79-28F4-4EA5-A8C7-11FB10A25930.thumb.jpeg.e9fbe094f0fc4a89346732a9a00366e3.jpeg1FFCE538-72EE-45D6-A933-A5F95AA35207.thumb.jpeg.adf4a190e2826a015a12b70b37213288.jpeg

 

Har også fått nok av diverse glassrens!

har prøvd forskjellige typer middel, forskhellige typer kluter og papir, men ender alltid opp med skjolder/et belegg som man ser tydelig i sola..

per idag prøver jeg med tuga glassrens, vanlig mikrofiber og klut tiltenkt glass. Men eneste måten å nesten få vekk skjoldene er å gnu veldig hardt med tørr glassfille, men ruta er fortsatt ikke noe glatt etterpå.

prøvd med både brukte og eskenye filler

ved rett lys så ser man også til noe av det som sitter i lakken, som heller ikke går bort ved glassrens.

hva gjør jeg galt ?

CAB06FFA-4D5C-4F56-8D87-B77E35DE356B.thumb.jpeg.2d6a93e073d4f9f302e1b9fbaf62adda.jpeg72418115-4182-4210-933F-C66D78297A1E.thumb.jpeg.155709f7452c935ed140af832f8fac08.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vegard_ Du er ikke alene om slike opplevelser. Jeg har hatt min del folk som ikke svarer og noen som slutter å svare samtidig som de legger ut nye ting eller legger ut eksisterende ting på nytt. Noen folk er komplett håpløse på slikt. 

@Ingvaldsen: seigt og klissete? Kjør en runde Prickbort eller annen avfetting etterfulgt av skum og spyling og deretter håndvask. Når det gjelder glass så har jeg sluttet å bruke noen produkter der, pleier alltid å bli dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort, Koch Chemie Teerwäsche A, Carpro Tar-X eller annen petrokjemisk avfetting burde ta dette ja.

Jeg er superfornøyd med Koch Chemie Speed Glass Cleaner. Har også prøvd diverse kluter og lofritt papir (blått fra Tork)til ruter men aldri vært fornøyd. Så jeg bruker kluter av kreppstoff. Det er egentlig gammelt sengetøy som er klippet opp :lol: Men dette er det aller beste og som får raskest perfekt resultat.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en lignende opplevelse på e61en jeg hadde @Ingvaldsen.

Grælete og jækli etter diverse vask og wetcoat.

Etter en runde med Prickbort og sterk Surfex fikk jeg det rent igjen .

Konkluderte med at feilbruk av wetcoat var årsaken min .

Nå har jeg null peil på hvordan blandingsforhold  av wetcoaten din var,men vet at andre og har fått lignende opplevelser med bruk av denne type beskyttelse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte faktisk prickport på begge sider og bakenden av bilen forrige vask, men da hadde jeg på skum over der igjen uten å spyle av prickborten først...

skal jeg berøre bilen med noe som helst når jeg har på prickbort eller skal jeg bare la det henge litt før avspyling ? 

 

må rette opp i det jeg skrev tidligere, jeg bruker ikke blue diamond men nerta skywe

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

brukte faktisk prickport på begge sider og bakenden av bilen forrige vask, men da hadde jeg på skum over der igjen uten å spyle av prickborten først...

skal jeg berøre bilen med noe som helst når jeg har på prickbort eller skal jeg bare la det henge litt før avspyling ? 

Ok ,da begynner jeg og gå tom for tips her altså ,men normalt sett så skal jo denne bare sprøytes på og la virke ,for å så spyles av .

Jeg skal nå være dønn ærlig og dette strider mot alles detailerfolk her men..Jeg har faktisk sprøytet Prickbort på bil latt virke og så brukt svamp eller hanske for å få ting rent ,da snakker vi om bil som er «ren» uten møkk og dritt .

Av og til må man bare være brutal for å få ting på stell .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Ok ,da begynner jeg og gå tom for tips her altså ,men normalt sett så skal jo denne bare sprøytes på og la virke ,for å så spyles av .

Jeg skal nå være dønn ærlig og dette strider mot alles detailerfolk her men..Jeg har faktisk sprøytet Prickbort på bil latt virke og så brukt svamp eller hanske for å få ting rent ,da snakker vi om bil som er «ren» uten møkk og dritt .

Av og til må man bare være brutal for å få ting på stell .

 

spørs om det ikke blir en ny håndvask idag, men livsfarlig å begynne med prickport i sola :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...