Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

Hver gang jeg kjører i3 blir jeg overrasket over hvor elendig den er. Nekter og tru Egolf er like dårlig på støy og seter🙈 Føler meg nesten litt snytt av Bimmers, som har fått oss til og kjøpe i3😅

Hehe, ja man skal ikke alltid høre på andre uten å teste ut selv….iallfall ikke her på Bimmers. Det er noen biler som i følge Bimmers er verdens beste, det er bla i3, F11 og E70…det er liksom opplest og vedtatt 😂 Er liksom ikke noe annet som duger 😅 Vi er en liten men aktivt gjeng her som klarer å hause oss opp over noen få modeller vi liker, også lager vi vår egen fasit på at dette er "the shit" 😅Har selv kjørt flere i3 og jeg synes det er greit nok, men absolutt ikke noe å skrive hjem om….men ett greit fremkomstmiddel. Kvaliteten er kjip dog, kanskje noe av det kjipeste jeg har opplevd i en nyere BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^oiii… jeg..klarer..ikke..la..være..

Man må for det første ta i3 for det den er. Det er en billig bybil, som er morsom å kjøre og har krutt 0-80, som den er tiltenkt. Den har en svingradius andre kan se langt etter, samtidig kan man se på produksjonen av i3 kontra konkurrentene. En annen ting er vekt, i3 er lett og den er bygget i karbon, magnesium og aluminium(rustfri bil). Interiøret er mye resirkulert og det har ALDRI vært meningen at i3 skal fremstå som et flaggskip med ekte ku og annet. Tar man bilen for det den er så er den fantastisk. Man kan gjerne si man får mer vanlig bil i en e-Golf, men man får mer moro i en i3. i3 skal være billig og morsomt fremkomstmiddel. Der er den 10/10, iallefall i S og for min rumpe og mening. F11 og E70, tja, er det så rart? Vi kan føye til F01, E46, E36, E10, E30, E34, E32, E38, F30, G20, G30, F34, F36, G26, E90, E60, E31 og mange mange fler på den listen. Man må ta en bil for det den er, det året den kom ut og begynne å sammenligne. Litt som de i kommentarfelt som "min Avensis bensin fra 2004 kostet meg 30000,- i 2010 og har den enda, billigere bilhold finner man ikke, så stapp elbildritten enplass", sant, det er jo en påstand som sikkert stemmer at den er billig, men om man starter å sammenligne så er det helt bak mål, ingenting henger på greip. Det samme med modellene over og mange flere. Sant? Hvem sammenligner E31 mot en A4 Allroad? Bare for å ta noe like fjernt.

Men i3, nevn én direkte konkurrent som er bedre. Leaf, e-Golf, Honda e, I-On, 2008 er bare å stryke, Honda e er kanskje teknologisk bedre, altså en iPhone på hjul, men på alt annet er i3 bedre, og BMW har alltid hatt kjøreegenskapene i fokus. Ja, selv på F45 som er forhjulsdreven. :) 
 

Jeg sier ikke at alt BMW gjør er perfekt, langt derifra, men konkurrentene gjør det sjeldent bedre. Og har de noe bedre på enkelte punkter så henter ofte BMW det inn igjen på andre punkter :)

 

God helg, da blir det inn i ei elv å fiske laks (drikke øl og se på at andre fisker) i helga. :D 🍻

 

Edit:

i3 har god plass til barnesete også :)

727AB037-57E3-433C-A4DE-FE305F3653FC.thumb.jpeg.e225aca746c71ef8eed530d501e57f93.jpegEDB979AE-AE15-405B-870E-3133C83436DD.thumb.jpeg.a1a3cccf761d06913fd0ac944dd4ec5b.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt i3 60Ah, i3S 120Ah og i3S 94Ah - det er milevis forskjell mellom pre-LCI og LCI og ikke minst vanlig mot S eller biler med sportspakke. Først og fremst må man ta bilen for det det er - det er en liten og nett bil som er konstruert for å kjøre i byen. Forventer man at bilen har dype sportsseter og kjøreegenskaper som en Porsche 911 GT3, ja, da har man handlet feil bil. Dog er det få biler i samme klasse som i3 som matcher denne - gi meg gjerne eksempler på biler som har skinntrukket dashbord, eikelister, karbon, bakhjulstrekk etc. i samme segment. Ellers er jeg stadig forundret over behovet for å forklare at senk, bredere sporvidde og bredere dekk gjør underverker med kjøreegenskapene. 

Med all respekt å melde @Skulebollen, virker det som at du har kjøpt en innstegsmodell og hadde en forventning om at dette var top notch? Vi har en i3 94Ah som en firmabil (med det jeg omtaler som firmabilspec), og dette er sørgelige greier sett mot en FC i3S.


@Fredrik 90 - jeg tror ingen, absolutt ingen har hevdet noe i nærheten av det du sier her, men det er nå i alle fall god underholdning det du kommer med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:


@Fredrik 90 - jeg tror ingen, absolutt ingen har hevdet noe i nærheten av det du sier her, men det er nå i alle fall god underholdning det du kommer med.

 

 

Å joda, vi er en liten sneversynt gjeng her på Bimmers.no 😂 Meg inkludert selvsagt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer faktisk i3 på sikt til tross for at det er noe av det styggeste som går på veien (subjektivt), så er jo det en genial pendlebil for fruen som kun ser på bil som et  framkomstmiddel, billig også. Hun har ca 17-18km pr vei til jobb. Men kommer til å gå for en billigst mulig, som gjerne betyr høy km og dårlig utstyrt, da det blir en bil som vil få svært lite kjærlighet.

Korleis er det med antatt levetid på disse batteripakkene og får man motor og havariforsikring på lik linje med fossilbil, eksempelvis 10 år 200 000km? Isåfall er det endel å spare kontra å bruke f31'n, i driftskostnader.

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det én bil jeg ikke ville vært bekymret for hva gjelder driftskostnader, er det en i3. Delene er forholdsvis billige (dels med unntak av dekk) og det er lite som kan gå galt. En bekjent har en 2017 i3 94Ah som har gått 230kkm, og denne har det vært svært få feil med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002

MX-30 er en konkurrent til i3. Koster 279k med Bose anlegg og artig interiør ny - den er overlegen i3 på komfort og veien imo. Grei bagasje, kvalitetsinntrykket var veldig bra. Om man skal ha noe som går 20/15mil sommer/vinter som gjør bruksområdet utrolig lite da. 
 

Brace! 

Endret av Hallgrim86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes @Saltkjelen forklart godt her så har ikke så mye å komme med. Men som nevnt er det svært store forskjeller på i3 og i3s, det er kjøreegenskaper som skiller seg veldig fra hverandre. Jeg hatet vår første generasjon i3, en av de kjipeste bilene jeg har eid og en bil som samboer og hatet å kjøre pga sporing, men med i3s er dette nå snudd opp ned.
 

@Skulebollen vi opplever ganske mye knirk fra dørene i den vi har kjøpt nå, det tar litt tid før det setter seg men det er uakseptabel mye. Synd du sitter igjen med negativ opplevelse av bilen, om du/dere skal til Ålesund i nærmeste fremtid så er dere hjertelig velkommen til å plukke opp vår i3s og låne den en dag. 
 

Kjenner meg heller ikke igjen i han lenger oppe her med sine påstander. Jeg har rattet rundt i mye bra fra BMW og i3s er virkelig i mine øyne en drit bra bil, om man tar den for hva den er og setter forventningene utifra prisen på bilen. Kan ikke skjønne hvilke andre biler som skal vær bedre i dette segmentet.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Hallgrim86 Mazda CX30 liker jeg, artig at denne blir nevnt. Med dører lik i3 og lavere pris så skulle man tenke at det må være knallbra kjøp. Og det er det nok, men…

Denne svarer deg bedre enn jeg kan:

https://autoev.co.uk/new-mazda-mx-30-vs-used-bmw-i3s/

:) 

Jeg er nok enig i den helhetsvurderingen altså. For ikke å snakke om hvor innovativ den var og er og hvor god kvalitet de har. Ikke kjørt i3S - kun de andre. Kompisen min selger MX-30, og jeg tok en tur da biler ble vurdert. 
 

Jeg tenkte fuck it, la oss prøve - så jeg får en nå 25. sept som skal gå 68km om dagen. Det er utradisjonelt valg og direkte blasfemi her inne vil jeg tro, men jeg lever fint med vurderingen. Mazdaen var rar og god, og perfekt til køen jeg står i. Den er billig, stille og god å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Hallgrim86 stilig! :) Er veldig interessert i å høre hva du synes etter du har fått den :) Et godt valg blant mye !

Haha, det var på impuls. Jeg visste ikke noe om modellen og har aldri eid elller vurdert Mazda. Noen stor smell blir det nok ikke, den gjør det den skal - hadde over en helg. 
E8DA7A46-E9DD-4B58-B19B-5FF73D8F93AD.thumb.jpeg.0003329461235018a167e28837470ba6.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid likt Mazda. Ikke pga at alle er så fine å se på, men pga at når man setter seg bak rattet kjennes alt så riktig og kjent ut. Litt på samme måte som BMW, selv om bilen er fra 70tallet eller ny kjenner man at det er de samme folkene som har lagd den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg har hatt i3 60Ah, i3S 120Ah og i3S 94Ah - det er milevis forskjell mellom pre-LCI og LCI og ikke minst vanlig mot S eller biler med sportspakke. Først og fremst må man ta bilen for det det er - det er en liten og nett bil som er konstruert for å kjøre i byen. Forventer man at bilen har dype sportsseter og kjøreegenskaper som en Porsche 911 GT3, ja, da har man handlet feil bil. Dog er det få biler i samme klasse som i3 som matcher denne - gi meg gjerne eksempler på biler som har skinntrukket dashbord, eikelister, karbon, bakhjulstrekk etc. i samme segment. Ellers er jeg stadig forundret over behovet for å forklare at senk, bredere sporvidde og bredere dekk gjør underverker med kjøreegenskapene. 

Med all respekt å melde @Skulebollen, virker det som at du har kjøpt en innstegsmodell og hadde en forventning om at dette var top notch? Vi har en i3 94Ah som en firmabil (med det jeg omtaler som firmabilspec), og dette er sørgelige greier sett mot en FC i3S.


@Fredrik 90 - jeg tror ingen, absolutt ingen har hevdet noe i nærheten av det du sier her, men det er nå i alle fall god underholdning det du kommer med.

 

 

Med all respekt og melde @saltkjelen. 

Er det mindre støy i en FC? Er setene bedre i en FC? 

Jeg forventer IKKE at stolene og kjøreegenskaper er som en GT3. 

Jeg ønsket en bil med 300km rekkevidde til under 250k. Fant ut at I3 var tingen.. men gud bedre hvor skuffet jeg er, muligens p.g.a all skryten den høster.

 

Jeg skrev også, for at du skulle slippe spydigheten med og forklare hvor jævla viktig senk og spacere var, at jeg vet spacere forbedrer egenskapene og dette skal kjøpes. Jeg synes dog det er ekstremt dårlig av Bmw og fortsette og produsere en bil som kjører SÅ ekstremt dårlig, og som ved spacere kjører fantastisk, uten og utbedre. Jeg har en 19mod 120ah. Innen den tid burde vel Bmw ha klart og slenge på noen litt bredere hjul? 

Jeg hadde konkrete spørsmål ang. Navi og seter. Og dette har jeg fortsatt ikke fått svar på. Er det forskjell på seter/innstillinger på I3 med og uten FC

 

Jeg vil også påpeke at jeg ba om tips til en pendlebil som skal gå nesten 200km for dag. Og mesteparten her kunne skryte i3 oppi skyene og anbefale den på det sterkeste. Tro det eller ei men støy er faktisk ett krav da...

 

Er faktisk også litt enig med f90, det er ikke måte på hvor i3 og e70 skrytes oppi skyene.. 

Men det er nå greit nok, syns forøvrig selv at f11 er en nydelig bil på alle områder 😁

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...