Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er det noen som har kjennskap til snøfresere og som kan anbefale noe opptil kr. 20 000,-? Antar det er fresere med belter som er tingen? :) 

Honda sin er å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er det noen som har kjennskap til snøfresere og som kan anbefale noe opptil kr. 20 000,-? Antar det er fresere med belter som er tingen? :) 

Jeg kommer jo fra distriktet her nede i sør opprinnelig der det virkelig kommer snø ,og dette med hvilket merke som var best var alltid en diskusjon ,men de fleste som var fornøyde og hadde fresere som faktisk varte da var det Honda og Ariens .😊

Dette er ikke et fasitsvar da det sikkert er et hav av merker som er knall ,men vet at Honda er gode greier som og @Ampera nevner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Honda koster nok mest, men er det beste. Mulig du må opp mot 30 lapper for en slik med beltedrift.

Mulig mer :) Ser berema.no har fjernet prisene, men mente jeg leste 45000,- i høst for en grei en med belte, men usikker om det var noen mindre der med belte. Honda går og går, men man betaler deretter. Toro og Ariens skal fungere bra, men vet ikke om man får de med belter til omtrent 20000,-. Stiga får man derimot til omtrent 20000,- med belter, men de er følsom på bl.a. bensinen og man sliter nok ut et par slike på samme tid som en har en Honda, så regnestykket blir likt til slutt. Til sist kommer behov :) Jeg tror jeg ville sett etter en brukt Honda, av og til kan en gjøre gode kjøp på finn.no. Hadde ikke nølt med å kjøpe en 5-6 år gammel foran en kliss ny Stiga til omtrent samme pris. Men, behov. 

Stiga beltefres

Ariens beltefres fant likevel visst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda er bra, men latterlig overpriset.Må vel over på brukt for å få noe greit for 20k.

Hjulfres er lettere å flytte rundt på, belter er jo veldig greit hvis du har terasse å frese .

Av de 4 merkene jeg har hatt så er Ariens den som har vært mest for pengene. Har Honda nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bricks skrev:

Styr unna Stiga, verste dritten jeg har vært borti

Jepp. Nå jobber jeg ikke lengre med de og kan uttale meg, men omtrent samtlige som ble solgt kom i retur eller hadde en form for reklamasjon. Ettersom det ikke var et verksted i nærheten som ville ta på seg oppdrag, så fikk jeg godkjenning til å mekke og fikse selv. Har noen titalls Stiga-freser som jeg har demontert på samvittigheten :) Styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg tror jeg ville sett etter en brukt Honda, av og til kan en gjøre gode kjøp på finn.no. Hadde ikke nølt med å kjøpe en 5-6 år gammel foran en kliss ny Stiga til omtrent samme pris. Men, behov. 

Støttes uten tvil 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes snefresere hadde jeg nesten glemt etter mange år i Danmark. Her er det nå 9 grader og kraftig regn. Det føles vårlig, mens regnet minner mest om høst. Våren er for det meste tørr her i Danmark (spesielt april som er den tørreste måneden i hele året). Fuglene synger og gresset gror. Merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frese snø gidder jeg ikke, vi naboene innerst i veien her betaler en lokal bonde  for å ta gårdsplassene og innkjørselene våre med traktor. Det lille han ikke kommer til tar man med snøskuffa 😀 Men det kommer nok også litt an på hvor i landet, her hos oss kan man jo nesten bare la det ligge da det regner bort dagen derpå. Det er iallfall slik vinteren har vært her så langt…snø…regn…snø…regn osv. Vi hadde det fint og tørt første halvdel av Desember og så snudde det…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ampera skrev:

Honda sin er å anbefale!

3 timer siden, papertiger skrev:

Honda koster nok mest, men er det beste. Mulig du må opp mot 30 lapper for en slik med beltedrift.

3 timer siden, bricks skrev:

Honda er bra, men latterlig overpriset.Må vel over på brukt for å få noe greit for 20k.

Hjulfres er lettere å flytte rundt på, belter er jo veldig greit hvis du har terasse å frese .

Av de 4 merkene jeg har hatt så er Ariens den som har vært mest for pengene. Har Honda nå

Ser man kan finne Honda HS622 og HSS655 til nogen lunde vettuge priser (10-20k). Da er de gjerne rundt 10-14 år gamle. Er dette maskiner å satse på? Alder her bør vel ikke ha stort å si, da timeantallet på en slik maskin ikke kan være stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ser man kan finne Honda HS622 og HSS655 til nogen lunde vettuge priser (10-20k). Da er de gjerne rundt 10-14 år gamle. Er dette maskiner å satse på? Alder her bør vel ikke ha stort å si, da timeantallet på en slik maskin ikke kan være stort.

Jeg har ikke vært redd for alder! Det er ikke stor forskjell på en produsert i 2011 og 2020. Meget driftssikker motor. Jeg har en 22 år gammel Honda plenklipper, eneste som er gjort på denne er bytte plugg en gang, oljeskift har jeg byttet 3 ganger. Meget lettstartet. Lett å skaffe deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Da er de gjerne rundt 10-14 år gamle. Er dette maskiner å satse på? Alder her bør vel ikke ha stort å si, da timeantallet på en slik maskin ikke kan være stort.

Lasse :

Hadde aldri vært redd for å kjøpe litt eldre Honda fresere ,du ser jo med en gang om de er tatt vare på eller ikke .

En annen ting som kjennetegner disse ,er at de godt sammenskrudde og lite deler som henger og slenger pga vibrasjon osv .

Var inne på Finn igår for morroskyld og fant noen gode kandidater .

Men hvordan skal det gå med deg når du ikke kan retrofite/ modde noe på en fres ?

Jo kanskje det kommer verdens første fres med oppvarmet alcantra håndtak ?😅

Uansett smekk til med Honda da er du sikret .

De koster litt mer selv om de er eldre ,men det har du igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...