Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, papertiger skrev:

Siden dette forumet er tilsvarende bra kvinneguiden så spør jeg her.

Noen som har gode/dårlige erfaringer med elektroniske dørlåser? Installasjon, brukervennlighet, smarte funksjoner som appstyring osv.

Sikter meg inn på:

Yale Doorman L3 (svindyr sammenlignet med de under?)

Yale Doorman V2N

ID Lock 150

EasyAccess (Touch?)

Låsen vil stå montert i en dør eksponert for vær og vind på Sør-Vestlandet. Det betyr saltholdig og generelt utrivelig miljø helt på vestkysten. Den bør derfor tåle litt. Verdt å nevne at vi har slik sikkerhetslås som også kan låses fra innsiden og ta ut innvendig nøkkel. Har forstått at det kan skape problemer for hybridløsninger som Dana Lock etc.

ID Lock 150 fås nå til rundt 3 lapper på tilbud.

Har Yale V2n hjemme og har ikke noe å utsette på den. Hatt den snart i 3 år. Kjempe fornøyd. Bare husk å bytte batterier i dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg modellbetegnelser, men hadde en fra Yale der jeg bodde i noen år, fungerte som bare det. Meget behagelig å slippe nøkkel. 

Har Easy Access på den ene døra nå. Liker den mindre enn Yale, var et skikkelig prosjekt å resette koden fra tidligere eiere, måtte demontere alt sammen. Jeg foretrekker også å trykke ned håndtaket for å kjenne at det er låst, men på EA så åpner det opp døra (fra innsiden) uansett om den er låst eller ikke. Den har dog en skjerm/deksel for knappene og en nødnøkkel, så kanskje best med noe slikt som skal stå i uvær. Batterier hos meg varte i 6-9 mnd, det med lite bruk. Dævva uten noe forvarsel og det synes jeg er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, fupsaker said:

Her i Østfold går det flere BMW'er og Mercedeser. senest en C250 CDI 4matic, betjenten kjørte i motorsykkeljakke. 😛 

 

Han stoppet meg i fjor :lol: 

De har også en brun G31 530d, en grå F11 530d, en svart F31 330d samt en svart 10 år gammel VW Passat.  Livvakttjenesten til politiet bruker fortsatt eldre E70 X5, så greit å være litt obs på de også. 

Kan også se ut som de har begynt å bruke en del sivile Volvo V90 Cross Country i Asker/Bærum/Drammen.  

I Oslo har jeg sett lite til de nye Explorerne, går for det meste i Vito og X5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har gode/dårlige erfaringer med elektroniske dørlåser? Installasjon, brukervennlighet, smarte funksjoner som appstyring osv.

Mitt beste råd er at du gjør en grundig refleksjon over behovet for smartstyring, implikasjonen av om du lar valgene dine styres av ønsket om komfort og å "følge med i tiden", og om konsekvensene er verdt det for deg selv, dine nærmeste og for samfunnet.

Kort og godt: Vær en som bidrar til å styre samfunnsutviklingen, ikke en etterdilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod Easy Access i huset her, og synes den fungerer strålende. Usikker på hvor gammel den var, men var en plastdings inni som røk i høst, noe som gjorde at håndtaket ikke "spratt opp" (all annen funksjonalitet var fortsatt ok). Uansett, valgte å kjøpe en ny Easy Access da dette var litt irriterende.

Har ikke benyttet noen smartfunksjoner på denne, så de kjenner jeg lite til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, papertiger skrev:

Siden dette forumet er tilsvarende bra kvinneguiden så spør jeg her.

Noen som har gode/dårlige erfaringer med elektroniske dørlåser? Installasjon, brukervennlighet, smarte funksjoner som appstyring osv.

Sikter meg inn på:

Yale Doorman L3 (svindyr sammenlignet med de under?)

Yale Doorman V2N

ID Lock 150

EasyAccess (Touch?)

Hadde EasyAccess dørhåndtak på min forrige bolig, som ble byttet ut med en Yale Doorman V2N etter et par års bruk.  Mye tull med EasyAccess, ble først byttet på garanti med en ny enhet før overgang til Yale - like mye tull og knot med den nye også. Kjører Yale Doorman L3 hjemme nå, men dette er rett og slett fordi jeg synes den ser penere ut enn V2N. Kan ikke si jeg merker stor forskjell på V2N og L3 - foruten at sistnevnte har integrert ringeklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fupsaker skrev:

Har L3 selv etter å ha hatt V2N i forrige bolig. Betalte 4700 for L3 på tilbud hos Coop i fjor. Estetisk penere, integrert wifi og smart hub/Yale Connect som medfølger på L3 Connect i alle fall. Som kom i tillegg på V2N. :) 

Gode tips å ta med seg her .

Skal ta et røsk i huset nå og tenkte og oppgradere med sånn type dørlås som det nevnes her .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2023 den 8.51, Emilsen skrev:

 

I går er jeg nesten helt sikker på at jeg så en mørk G26 sivil politibil. Ble nesten lettere sjokkert da jeg først tenkte at det var en i4, men mest sannsynlig er det vel en 420d eller lignenede? Politiet har vel ikke begynt med elbiler enda? 

Jeg tror ikke det du så var så galt likevel?

https://www.finansavisen.no/motor/2023/02/03/7982736/avslort-norsk-politi-tester-elektrisk-monster?internal_source=sistenytt

Skal bli spennende å se utfallet av denne testen. Får håpe de får en ordentlig lang biljakt så de kan se hvordan dette vil gå… Snodig at de i det hele tatt vurderer en bil som kun går 225 km/t…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg tror ikke det du så var så galt likevel?

https://www.finansavisen.no/motor/2023/02/03/7982736/avslort-norsk-politi-tester-elektrisk-monster?internal_source=sistenytt

Skal bli spennende å se utfallet av denne testen. Får håpe de får en ordentlig lang biljakt så de kan se hvordan dette vil gå… Snodig at de i det hele tatt vurderer en bil som kun går 225 km/t…

De har sikkert fått opphevet den sperren, så den går i 260! Og så har kanskje politiet en annen versjon enn de vanlige, døde får? Kun spekulativt, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, fupsaker skrev:

De har sikkert fått opphevet den sperren, så den går i 260! Og så har kanskje politiet en annen versjon enn de vanlige, døde får? Kun spekulativt, selvfølgelig!

I følge en i Politiet jeg snakket med så er det kun gamle rykter at politet kjører rundt i trimma biler som går mye fortere enn alle andre. Dette er stort sett ett rykte som oppsto i USA hvor politibilene kom med såkalte Police Package med en større motor enn de vanlige bilene. 

For å få en i4 opp i 260 km/t, eller i det hele tatt noe mer enn 225 km/t så må det mest sannsynlig gjøres store forandringer i bilens grunn konstruksjon. Tenker da på ting som kjøling, motorer og batteri. Det er en grunn til at BMW har satt toppfarten så lavt. 

Det er dessverre ett voldsomt kappløp om å elektrifisere så mye som mulig i Norge om dagen. Vi oppfører oss som nyfrelste, og ender opp med en dårligere løsning enn før…ref de elektriske gravemaskinene som lader i 16 timer for å kunne jobbe i to timer 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått en Heimgard Smart Lock installert som del av alarmpakke fra Safey. Hvordan den står seg kvalitetsmessig mot Yale vet jeg ikke, men den kan overstyres med nødnøkkel. Det er det ikke alle slike låser som kan. Fint å kunne låse opp og igjen med mobilen fra hvor som helst i verden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...