Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Ja det gledes! Men det er noe antiklimaks å se vær meldingen, var meldt 15+ og sol men nå har det snudd til sludd å regn… Må kjøre over Bjorli/Lesja hvor det er meldt minus så kan bli spennende. Lover ikke sann veldig bra 402764D2-7771-4847-B4EE-FDFBCFCF837E.thumb.jpeg.ff0eb94bd0694da23aa72cb903e7a8e4.jpeg

Er nitrist 😥😥 Hvilke dager er du påmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lars S skrev:

Du kan ikke endre til lørdag da, er jo superfint vær da.

Nei, har sjekket med Øyvind som har dette og det var ikke mulig.. er 5 stykke som er påmeldt mandag, "kanon"…

men ingen mulighet for å flytte til lørdag selv om der er ledige plasser, ikke lett å bli klok på😅 driver å prøver å ordne meg plass lørdag nå, må betale for den dagen med. Ulempen er jo at jeg nå må ta meg fri 2 dager med 12T skift med 100% betaling, kvalmende dyr helg og noe bortkastet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd Øyvind driver slik.. Full forståelse for at man må ha bindende påmelding. Men så lenge der er ledige plasser lørdag, og den dagen er billigere enn mandag, så burde ikke det vere ett problem. ( Jeg har full dag mandag og )

Jeg hadde ikke betalt for lørdag når det er umulig og bytte dag, av prinsipp😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

Det er synd Øyvind driver slik.. Full forståelse for at man må ha bindende påmelding. Men så lenge der er ledige plasser lørdag, og den dagen er billigere enn mandag, så burde ikke det vere ett problem. ( Jeg har full dag mandag og )

Jeg hadde ikke betalt for lørdag når det er umulig og bytte dag, av prinsipp😅

Ja det var mine tanker og, noe tynt at det da ikke er mulig å bytte dag når der er plass.. Men det blir nok å betale lørdag og for min del, så får jeg litt ut av å ha tatt meg fri fredag/lørdags natta. Meldt 16+ å sol lørdag :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rett og slett vurdere om jeg gidder reise ned, er sure 5000kr. I dass på bane avgifter 😅 Men sparer ikke akkurat noe på og reise ned.. Håper på Sokndal ( PCN ) 19-20 mai og rett videre på Rudskogen ( v Øyvind Lie ) 21 mai om dekka holder. Så blir det nye dekk og avreise til nurburgring 29 mai for 2 fulle trackdays der på GT events 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg får rett og slett vurdere om jeg gidder reise ned, er sure 5000kr. I dass på bane avgifter 😅 Men sparer ikke akkurat noe på og reise ned.. Håper på Sokndal ( PCN ) 19-20 mai og rett videre på Rudskogen ( v Øyvind Lie ) 21 mai om dekka holder. Så blir det nye dekk og avreise til nurburgring 29 mai for 2 fulle trackdays der på GT events 😁

Jeg håper du selvsagt kommer, men er veldig forståelig om ikke. Men nå har jeg brukt såpass mye og jeg får ikke jobbe de dagene jeg har tatt fri for nå er lista bemannet opp så da får jeg bare reise. Jævla kjedelig hvert fall at det ble slik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalinger fra menigheten her på dekktrykk på F11 med 19"?

Har nå 245/40-19 foran og 275/35-19 bak. Goodyear Excellence RFT dekk. Kjørte i 2,9 bar foran og 3,2 bak men det ble raskt til 3,0 og 3,3 når temperaturen steg. Virker som det er litt mye på tom bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Har nå 245/40-19 foran og 275/35-19 bak. Goodyear Excellence RFT dekk. Kjørte i 2,9 bar foran og 3,2 bak men det ble raskt til 3,0 og 3,3 når temperaturen steg. Virker som det er litt mye på tom bil.

Hmm. Jeg skal ikke svare for F11, men jeg bruker å ha trykket en plass mellom oppgitt trykk på tom og full bil, mulig hakket mer mot full bil. Det har funket i alle år her. :) Latskap, orker ikke justere trykket opp/ned ila. sesongen etter last. Så da blir det en "allround"-løsning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, papertiger skrev:

Mener jeg hadde 2.5 og 2.9, men dette er på 20". Jeg synes dette virket bra, men ikke kjørt så langt enda. 

Jeg er enig med deg @Marius2002 har gjort samme en rekke ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, papertiger skrev:

min erfaring er at sporete norsk vei liker høyt dekktrykk, slik sirka det du har beskrevet.  nede på kontigenten derimot så kan man bruke det som står i døråpningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at jeg de siste årene har brukt 2,9 foran og 3,0 bak på F36'en med 225/40-19 + 255/35-19. Nå på tredje sesongen er det 4mm igjen og 2066mm rulleomkrets - både på framdekk og bakdekk. På millimeteren samme omkrets, målt ca på midten av dekkbanen. Michelin PS4S stjernemerket. Imponerende. Men dekktrykket ser ut til å fungere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør for ei. Noen her som driver med leasing?
Der gjelder ikke meg eller min slekt, men lovet å sjekke opp for noen som har ca. null peiling på bil. Vedkommende har idag en doning fra 2005 med 300000 på telleren, full av rust og ulyder, men etter noen verkstedbesøk så ble den, til min forbauselse, EU-godkjent i vinter. Bilen tømmes for kjølevæske, men verken jeg eller mekanikeren som så på bilen først klarte å finne lekkasjen og mekaniker konstanterte ekspansjonstank. Den ble byttet, men stadig er problemet der. Fyllte opp fullt igår, tom idag. Etter å ha googlet meg litt frem så kan det være toppakningen som er gåen når kjølevæske forsvinner fra tanken men ikke lekker under. Men jeg vet ikke, dette er utenfor mitt fagfelt og vel så det. Mekaniker er kontaktet på ny. 

Uansett, vedkommende er i en særdeles kinkig situasjon økonomisk og får ikke lån til ny bil og ikke har egenkapital til å kjøpe en ny brukt doning. Og heller ikke oppspart til uforutsette hendelser/reperasjoner, som dette. EU i vinter tok knekken på det som var.

Så spørsmålet er egentlig om leasing går an? vedkommende er avhengig av bil i jobb og ellers. Da tenker jeg en i3 el.l., tidlig modell, og omtrent 2500,- i måneden og null i innskudd(45000km/3år). Det er også betalingsanmerkninger som henger igjen fra gammelt moro som setter en stopper for mye, men klarer å betjene en elbil til 2500-3000 + strømforbruk. Det er budsjettert.

Jeg har ikke greie på dette, er vedkommende "fucked"? Eller får man til noe tror dere som vet? Lovet å sjekke opp. Er ikke særlig interessert i å være mekaniker på biler jeg ikke kan mye, ikke har jeg tid heller. :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...