Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@sveigis

Artig, E34 er nok noe av det mest holdbare som BMW har bygget. Her tok de mål av Mercedes og skulle bygge en bedre bil, noe de faktisk klarte om skal man skal ta datidens bilpresse som grunnlag. Jeg ser på forumene i USA at det er ikke uvanlig at biler med M50 og M30 har gått 500 000 miles. I Norge er det rusta og ungdommen som knekker disse bilene før de rekker å bli så gamle eller gå så langt. 

Hadde BMW vært like populært å bruke som drosje som Mercedes så hadde det vært mye mer vanlig med høy km stand på BMW. Gikk mange BMW med ekstremt høy kilometerstand i Tyskland som pendler biler eller som biler for selgere som kjørte lange avstander. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, E.C. skrev:

Velkommen i klubben og gratulerer/kondolerer! Vanskelig å si hva som blir riktigst her. 😆

Hehe takk😅 Har meldt meg inn i Kränzle, Milwaukee og Hazet klubben siste halvåret😄 Dæven for en pondus og kvalitet denne Hazet 916GL har i hånda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2023 den 23.35, Fredrik 90 skrev:

Jeg skjønner at jeg må legge mer press på Bavaria, de har flatt ignorert når jeg har sagt at bilen bruker kjøleveske. Leste igjennom brevet jeg fikk en gang til nå og der står det at bilen skal inn til kontroll om den bruker kjøleveske, noe de aldri tilbød meg da jeg fortalte om dette. Han sa bare at jeg som kjører så mye langt og "blåser ut av den" på Autobahn noen ganger i året ikke hadde noe å bekymre meg for. 

Faen for noen sniker de er på verkstedmottaket på Bavaria i Arendal. Jeg ringte opp i dag og spurte hvorfor de ikke hadde bedt meg komme innom med bilen for sjekk når de har blitt opplyst om at den bruker kjøleveske. Jo da var det bare å komme med bilen så skulle de sjekke hvordan EGRen så ut. Men jeg måtte ikke tro at jeg fikk ny EGR kjøler noe fortere av den grunn… Jeg spør om ikke biler som bruker kjøleveske skal prioriteres, da fikk jeg til svar at kun biler som ikke er kjørbare får bytta kjøler med en gang. Jeg har hele veien fått beskjed om at delene er restnotert…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Faen for noen sniker de er på verkstedmottaket på Bavaria i Arendal. Jeg ringte opp i dag og spurte hvorfor de ikke hadde bedt meg komme innom med bilen for sjekk når de har blitt opplyst om at den bruker kjøleveske. Jo da var det bare å komme med bilen så skulle de sjekke hvordan EGRen så ut. Men jeg måtte ikke tro at jeg fikk ny EGR kjøler noe fortere av den grunn… Jeg spør om ikke biler som bruker kjøleveske skal prioriteres, da fikk jeg til svar at kun biler som ikke er kjørbare får bytta kjøler med en gang. Jeg har hele veien fått beskjed om at delene er restnotert…

Det er helt tullete alt sammen. Men hva skjer hvis bilen din begynner og brenne og Bavaria har sagt at det ikke haster? Hvem sin skyld er det da? Jeg ville bett de sjekke EGRen også fått det skriftlig at det ikke haster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Faen for noen sniker de er på verkstedmottaket på Bavaria i Arendal. Jeg ringte opp i dag og spurte hvorfor de ikke hadde bedt meg komme innom med bilen for sjekk når de har blitt opplyst om at den bruker kjøleveske. Jo da var det bare å komme med bilen så skulle de sjekke hvordan EGRen så ut. Men jeg måtte ikke tro at jeg fikk ny EGR kjøler noe fortere av den grunn… Jeg spør om ikke biler som bruker kjøleveske skal prioriteres, da fikk jeg til svar at kun biler som ikke er kjørbare får bytta kjøler med en gang. Jeg har hele veien fått beskjed om at delene er restnotert…

Er litt sånn jeg også har tidligere opplevd Bavaria. Jeg fikk byttet EGR på M550d uten at den bruke noen kjøleveske og da før de fleste, men dette var hos Bilia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rune-K skrev:

Det er helt tullete alt sammen. Men hva skjer hvis bilen din begynner og brenne og Bavaria har sagt at det ikke haster? Hvem sin skyld er det da? Jeg ville bett de sjekke EGRen også fått det skriftlig at det ikke haster. 

Det er det samme jeg også tenker, hva om bilen begynner å brenne? Det er derfor politiet i England nå skal gå bort fra BMW, nå har riktig nok brannene kun oppstått i N57 motorer. Jeg skal absolutt få en skriftlig rapport om tilstand på min EGR. Jeg må jo si at det er litt småguffent å tenke på at bilen kan i ytterste fall ta fyr, særlig når man har med barna i bilen og vi bruker den en del på langturer. Før året er omme så skal vi til Sverige, Oslo og Tyskland med bilen, så vi er avhengige av at den er driftsikker. 

1 time siden, ahj skrev:

Er litt sånn jeg også har tidligere opplevd Bavaria. Jeg fikk byttet EGR på M550d uten at den bruke noen kjøleveske og da før de fleste, men dette var hos Bilia. 

Jeg har hele tiden hatt er meget godt forhold til Bavaria i Arendal, men av og til så skjer det litt utskiftninger av personell og da må jeg si at måten de har håndtert dette på er skuffende. Jeg liker dårlig å bli løyet til, og det kommer jeg til å ta opp. Jeg har blitt fortalt at årsaken til at EGR bytte har drøyd ut er fordi deler er restnotert på lager, så får jeg nå høre her at folk har fått byttet samt at de bytter på biler de vurderer at det er høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilbakekalling på EGR 2 ganger. Første gang byttet de den og andre var det oppgradering av software, og da gjetter jeg på at det var noe med temperaturstyring som sto på agendaen 2. gang.
Siden den måtte inn to ganger vil jeg tro de ble etterpåklok når ikke bytte av EGR funket alene og disket opp med en "original ghettofix" i ettertid.
Bør isåfall kunne gjøres i forkant av bytte hvis det er sånn at de ikke klarer å produsere deler fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Kvasi skrev:

Jeg har hatt tilbakekalling på EGR 2 ganger. Første gang byttet de den og andre var det oppgradering av software, og da gjetter jeg på at det var noe med temperaturstyring som sto på agendaen 2. gang.
Siden den måtte inn to ganger vil jeg tro de ble etterpåklok når ikke bytte av EGR funket alene og disket opp med en "original ghettofix" i ettertid.
Bør isåfall kunne gjøres i forkant av bytte hvis det er sånn at de ikke klarer å produsere deler fort nok.

Jeg var inne i fjor å fikk oppradert softwaren i forbindelse med EGR så dette er noe de har styra fælt med tror jeg. Kunne man ikke bare blenda hele "dritten", man gjør jo dette på eldre dieselmotorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "kan" selvfølgelig blende i vei selv, men det er forståelig at en produsent ikke kan endre parametere som vil føre til at bilens godkjenning ikke lengre er gyldig mtp. utslipp.

Det er klart at det er dritkjedelig å ikke få byttet noe som skal byttes, men hvis de har begrenset med deler så går disse delene på biler der det er 100% nødvendig å bytte. Altså en bil der egr er helt kaputt og du må ha delen for at bilen skal fungere, ikke en bil der alt funker og det er 0,01% sannsynlighet for brann. Sånn er vel serviceverdenen på det aller meste om dagen, for å holde kostnader nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...