Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kona derimot...der er det bare å få brukt penger på så mye som mulig fordi det er jo så billig 🤣

Hehe, jeg kjøpte denne i julegave til kona nå:

https://www.kitchn.no/kjokken/kjokkenapparater/airfryer/obh-nordica-easy-fryer-3-i-1-steam-svart/
Tror og håper det var et kupp, men ser jo at jeg betalte fjorårets pris ifølge Tek.no-testen. Samma farsken. Uansett ønsker begge den så da kan jeg unnskylde mitt kjøp som en julegave :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eystein Ose skrev:

Noen som har komt over noen gode Black Week tilbud da? Her ble det H&R Coilovers til E36 fra GS 

Hadde det på min gamle m3, var meget godt og kjøre, men sto i bunn og var på grensen til lavt nok da, vet det dog finnes flere HogR typer. Men kan vere greit og ha i bakhodet om du skal dure rundt med Ørstastuk😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skulebollen skrev:

Hadde det på min gamle m3, var meget godt og kjøre, men sto i bunn og var på grensen til lavt nok da, vet det dog finnes flere HogR typer. Men kan vere greit og ha i bakhodet om du skal dure rundt med Ørstastuk😬

Planen var egentlig å kjøpe Supersport Black evo til denne, siden jeg på sikt sikler på komplett M3 understell + S54😅 Men med 20% på GS ble HR bare noen hundrelapper dyrere.

Litt spent på høyden ja, men denne blir nok ikke like lav som de tidligere e36ene jeg har hatt. Denne bilen skal brukes. E30en derimot skal bli lav (men der jukser jeg jo med airlift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitecore HC65 v2 synes jeg var en fin hodelykt.

Jeg likte at den var litt tykkere fremover i stedenfor til siden. Jeg bruker den for det meste på skruing og lys når jeg er ute å holder på. Men jeg har ikke brukt den til løping eller sykling, bare så det er sagt. For det virker å være veldig populært for tiden. Og jeg gjør ikke populære ting.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4663163&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA6vaqBhCbARIsACF9M6kBxy3V1zSDIMVulP-mdV4-KW6qCi4SBLqhVjakovNq25917iav-iYaAgFREALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Nitecore HC65 v2 synes jeg var en fin hodelykt.

Jeg likte at den var litt tykkere fremover i stedenfor til siden. Jeg bruker den for det meste på skruing og lys når jeg er ute å holder på. Men jeg har ikke brukt den til løping eller sykling, bare så det er sagt. For det virker å være veldig populært for tiden. Og jeg gjør ikke populære ting.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4663163&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA6vaqBhCbARIsACF9M6kBxy3V1zSDIMVulP-mdV4-KW6qCi4SBLqhVjakovNq25917iav-iYaAgFREALw_wcB

😂Dette er tiltenkt fattern på 63 og han gjør heller ikke sånne ting. Bilskruing og snekring som blir hoved formålet. Kravet hans var oppladbar, også syns han det var jævlig ålreit at den brukte lik lader som mobilen hans, altså microB da han bruker doro klapp telefon :P USB C har jeg fluss av ladere av, og det er jo også en "mobillader" 

 

Takk for tips, tenker jeg bestiller en :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo legge til at HC65 v2 har USB-C lading og har rimelig bra spredning, noe som var absolutte krav for meg. Bruker lampen stort sett på nivå3, nest lavest, og det skal da holde i ca 6,5 timer før lading.

Nå har jeg kjøpt meg ganske mange 18650 batteri i tillegg, så strøm har jeg nok av. Har en egen nitecore multilader også. Fiffig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2023 den 20.25, Marius2002 skrev:

Fra elektrisk og fossilt til julestemning. Noen som har formening om hvilket pinnekjøtt en skal kjøpe i år? 🤔

Kjøpte Nordfjord(REMA 1000), da den kom godt ut i test og var grei i pris. Skal ta en test nå førstkommende søndag.

DN test av Pinnekjøtt 2023

IMG_2643.thumb.jpeg.34a96e64c7c844aea09b5f2200ed8704.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tennbrikket skrev:

Noen som har «peiling» på hodelykter og som kan anbefale en til rundt 1000kr +/- moms? Har null peiling, og tenker det burde være noen bra tilbud på det nå?

Jeg har Scangrip sin til polering, skruing, bilvask i mørket samt dill rundt huset som ikke var videre godt opplyst. Den er helt magisk å bruke med god spredning slik at man ikke blir blendet selv av for konsentrert lyskjegle hvis man skal gå nært noe. Men tror ikke den er særlig til å ut å traske i skogen med for å finne elg etc. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt over bilbransjen noen ganger, de blir ikke helt enige med seg selv..

Tesla kåres til beste bilkjøp. Og du får jo litt bil for pengene..

https://www.tv2.no/broom/karet-til-arets-beste-bilkjop-i-norge/16242769/

Men overskriften sier kvalitet til uslåelig pris.. Det kan tydeligvis diskuteres..

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/eJpvol/tesla-model-3-paa-jumboplass-i-tysk-eu-kontroll

Nå har sikkert Highland utgaven blitt bedre da. Og BMW kom jo ikke så veldig imponerende ut på de litt eldre bilene dessverre..

Ser ut som Tesla har litt å gå på når det gjelder teknologi også faktisk..

https://www.bilnorge.no/artikler-med-video-forbrukertips-ford/tesla-svikter-pa-forerovervakning/4073067

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De topp5-listene der var litt ymse.
TM3 og ID.3 over i4 40e, hæ?
1. det er ikke mulig
2. hvorfor er ikke i4 under mellomstore familiebiler?

Ser på hele topp10-listen så er Taycan under "store familiebiler" ilag med iX. Den skulle vært flyttet ned til mellomstore. Konklusjonen må være skrevet på et tidlig julebord hvor denne artikkelen er det man kaller faglig innhold.
i4 får trekk for instrumenteringen, men det gjør ikke Tesla eller VAG??
i4 får trekk for utvendige dørhåndtak, men det gjør ikke Tesla??
Samtidig klager de på NCAP på i4, det gjelder ikke de ombord, så bilen er trygg å bruke. NCAP klassifiserer dessuten i4 som "large family car", ADAC klassifiserer i4 som "mellomstor" så noen må være fullstendig ute å kjøre. :lol:
 

Synes dørhåndtakene på i4 er skikkelig god. 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bry seg om disse kåringene? Er jo helt irrelevant, disse kåringene som skal kåre årets bil kommer jo alltid frem til en vinner som ikke er noe å ha. Tilbake i gamledager så kunne de treffe bra på biler som var bra og innovative, men i dag er det bare ert gjesp hele greia…akkurat som bilene som deltar. 

Årets bil 2023 er for meg M3 Touring…enkelt og greit. Og må det på død og liv være elektrisk så må det bli Ford F150 Lightning 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men hvorfor bry seg om disse kåringene? Er jo helt irrelevant, disse kåringene som skal kåre årets bil kommer jo alltid frem til en vinner som ikke er noe å ha. Tilbake i gamledager så kunne de treffe bra på biler som var bra og innovative, men i dag er det bare ert gjesp hele greia…akkurat som bilene som deltar. 

Årets bil 2023 er for meg M3 Touring…enkelt og greit. Og må det på død og liv være elektrisk så må det bli Ford F150 Lightning 👍

Joda, jeg tror ikke vi er uenige :) Men en kan(og burde) likevel stille spørsmål rundt dagens journalistikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

Jeg har Scangrip sin til polering, skruing, bilvask i mørket samt dill rundt huset som ikke var videre godt opplyst. Den er helt magisk å bruke med god spredning slik at man ikke blir blendet selv av for konsentrert lyskjegle hvis man skal gå nært noe. Men tror ikke den er særlig til å ut å traske i skogen med for å finne elg etc. :P

Jeg misliker at det kanskje er et ikke utbyttbart batteri. Ellers ser den bra ut for skruing/nærhetsjobb. 

Den kan godt være bedre enn hc65 v2. For den sprer ikke supergodt, men godt nok, mener jeg. Men det er vanskelig med hodelykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...