Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en 535d, 2008 modell som jeg fikk trimmet ferdig i dag. Jeg fjernet dpf og satte dit en downpipe. Etterpå dro jeg til V-Tech i Stockholm og fikk remappet med et trinn 2 tuningkit der de kodet bort dpf-funksjonen. Jeg må bare si at jeg ble skikkelig forbløffet over den kraftige effektøkningen. Nå går bilen som en rakett og jeg er kjempefornøyd. De tok likegodt og kodet vekk egr-funksjonen med det samme. Jeg har planer å fjerne egr-ventilen og kjøpe et blokkeringssett på ebay i nær framtid. Jeg har sett filmklipp på youtube der remappede 535d og 335d uten dpf og egr har fått målt effekter over 400 hester- over drivhjulene

Endret av oab-1966
Skrevet

Er det ikke ulovlig å fjerne dpf? Du risikerer vel også bot og krav om etterbetaling av høyere årsavgift om det blir oppdaget. Sammen med fjerning av EGR blir bilen din en spreder av betydelig mer avgasser og giftige partikler, men det bekymrer kanskje ikke deg.

Skrevet

S4 og 911 er vel heller ingen typiske miljø-kompiser?

Fjerning av DPF fører ikke til økt forurensing - lokalt, ja - men ikke totalt sett. Miljøet bryr seg lite om hvor du forurenser; om det skjer i en 911 eller tunet bmw, på E6 eller i Karl Johan...

Fjerning av EGR derimot, fører vel til økt utslipp. Men ikke noe å snakke om i forhold til bensinbiler...

Skrevet

Høres kult ut dette, M57/N57 motorene er utrolig elastiske og timmevillige med de rette grepene. Har du noen tall på hvor mye effekt du har fått ut? Har selv tunet min F10 530d, ble anbefalt å gå litt lenger med downpipe og dpf delete. Men det holder for meg slik den er nå ;) 

Hva bilen slipper ut av eksosrøret etter en slik "behandling" er vel det siste jeg hadde brydd meg om. Latterlig at folk skal begynne å snakke om miljø, ren og skjær misunnelse....

Skrevet
  På 26.8.2016 den 10.15, humpfy skrev:

S4 og 911 er vel heller ingen typiske miljø-kompiser?

Fjerning av DPF fører ikke til økt forurensing - lokalt, ja - men ikke totalt sett. Miljøet bryr seg lite om hvor du forurenser; om det skjer i en 911 eller tunet bmw, på E6 eller i Karl Johan...

Fjerning av EGR derimot, fører vel til økt utslipp. Men ikke noe å snakke om i forhold til bensinbiler...

Expand  

"I forhold til bensinbiler?"

Tror du skal sitte og lese litt mer. Diesel er miljø-monster.

Skrevet
  På 26.8.2016 den 10.15, humpfy skrev:

S4 og 911 er vel heller ingen typiske miljø-kompiser?

Fjerning av DPF fører ikke til økt forurensing - lokalt, ja - men ikke totalt sett. Miljøet bryr seg lite om hvor du forurenser; om det skjer i en 911 eller tunet bmw, på E6 eller i Karl Johan...

Fjerning av EGR derimot, fører vel til økt utslipp. Men ikke noe å snakke om i forhold til bensinbiler...

Expand  

Håper for din del du var ironisk her...

Skrevet

ignorer trollene, det er bare varm luft.

Effekt er jo gøy, men hva tenker du om resten av drivverket, har du hensyntatt slikt, kassa ikke minst?

Har en kollega som har skremt opp en 525d (F10) til ca 300hk, dieselpumpa gikk nå i sommer. Ikke misforstå - effekt er morsomt, men kanskje bli litt risky og dyrt hvis man pusher for mye? Uansett, disse motorene er fristene å justere litt.

Skrevet
  På 26.8.2016 den 18.36, CrZyWiz skrev:

Håper for din del du var ironisk her...

Expand  

Både ja og nei. Selvfølgelig "er det noe å snakke om" - i klima-øyemed! Flåsete.

Men...: En dieselbil har da såvidt meg bekjent lavere CO2-utslipp. Men ja, de slipper ut mer nitrogenoksid og partikler. CO2-utslipp har derimot en verre langvarig effekt på klimaet kontra NOx, ergo ... kort fortalt regnes vel fremdeles dieselbiler som mer klimavennlige enn tilsvarende bensinbil? Sett fra et globalt perspektiv, ikke lokalt i Oslo-gryta en kald vinterdag. 

Min forståelse kort fortalt. Belær meg gjerne, mens jeg ser på Montebello camping!

Skrevet
  På 26.8.2016 den 19.11, humpfy skrev:

Men...: En dieselbil har da såvidt meg bekjent lavere CO2-utslipp. Men ja, de slipper ut mer nitrogenoksid og partikler.

Expand  

Ikke nødvendigvis. Hvis du sammenligner nyere dieselbiler (turbo) med gamle bensinbiler, ja. Men nye bensinbiler med turbo har lignende NOx-problematikk som diesel-turbo. Jeg leste dette i en tysk test i år, som jeg dessverre ikke finner linken til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...