Ingvaldsen Skrevet September 13, 2021 Share Skrevet September 13, 2021 1 time siden, thbrekke skrev: Skal jeg gjøre. Ikke noe lys om lavt oljetrykk nå hvertfall, men kan være greit å dobbelsjekke at bryteren er tilkoblet. Hvor er denne lokalisert? på toppen av oljefilterhus, mitt under innsuget. det finns tilfeller av at folk tror m67 har i grenseland lavt oljetrykk på tomgang og derfor kobler de ut bryter for å slippe å se på oljelampa flimre.... sannheten er jo at alle m67 er berørt av mottrykksventil for underspyling av stempler som går i oppløsning. derfor har det også vært mangel på filterhus en stund, men heldigvis var det produsert opp nye når jeg skulle ha ett. thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet September 14, 2021 Forfatter Share Skrevet September 14, 2021 Kjapp vask av F11 idag👍 fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Oktober 27, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2021 (endret) Da gikk 740en gjennom EU kontroll relativt greit. Kun en slakk pitmann arm, noen dårlige bremseslanger foran samt dritt i beltelåsen høyre bak🤯 Nå skal den straks til lagring. Står på F11en sine hjul for øyeblikket, da dekka på rondellene er for små. #fitment😂 Endret Oktober 27, 2021 av thbrekke Otis og Blinklys reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2021 Rolig på bilfronten for tiden. E38 er satt bort for lengst. Samme gjelder forsåvidt F11 også, syter med å bruke den i saltsuppa her vest. Handlet meg et sett felger til E38 litt spontant. Fikk de billig, grunnet en liten sprekk i bakfelg. Helt innafor dekk på de også. Felgen med sprekk er nå sendt til sveis, så satser på det går i boks! Bilde fra annonse. Dette er (dessverre) kopi. Men tror det kan bli fint på 7'eren😊 fupsaker, sveigis, viggo E34 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 20, 2022 Share Skrevet Januar 20, 2022 Flott E38, gøy med 740d! Spent på å se hjulene på bil. thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mars 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2022 Tatt ut av dvale, sikkert tegn at det går mot vår👌 fupsaker, Blinklys, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Mai 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2022 papertiger, Blinklys, mslello og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 17, 2022 Forfatter Share Skrevet August 17, 2022 (endret) Fikk tatt et oljeskift på differ og fordelingskasse idag. Hatt det på planen en stund, men ikke fått motet meg opp før idag. Vil si det var på tide med et bytte! Bilen har pr idag rullet litt over 128k km Mye demontering av deksler for å komme til fordelingskasse og differnsial fremme. Bak var greit, men synd BMW ikke har laget plugg til å tappe oljen av... Differnsial fremme såg slik ut: Fordelingskasse ny vs. gammel: Oljer, ble brukt Castrol på bakaksel. Ellers må jeg si det var en fin pris på oljen til diff fremme, og kun i 0,5l flasker😅 Uansett, godt for samvittigheten å ha nye oljer på plass. Nå gjenstår olje og filterbytte på automatkasse, her venter jeg på ny bunnpanne fra Koed. Bilen har også rullet 9k km siden sist oljeskift på motor, så tar det i samme slengen. Endret August 17, 2022 av thbrekke Bensin og Blinklys reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet August 17, 2022 Share Skrevet August 17, 2022 Fint stell du driver med! Godt å se oljeskift på fordelings kasse, her burde bmw vært litt mere service vennlige. De er vel dyre å skifte. Lekker med sølv E38! Absolutt blitt en favoritt med åra for meg den der thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 17, 2022 Forfatter Share Skrevet August 17, 2022 Ja, dette er ting som er greit å få gjort! Alltid hatt veldig sansen for E38 selv. Lekkert design fra BMW. Kunne godt tenkt meg at min var mørk blå eller svart, men sølv har sine fordeler det også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet August 20, 2022 Forfatter Share Skrevet August 20, 2022 (endret) Da var siste rest av oljer byttet. Begynte med olje og filterskift på motor. Kjører intervaller på rundt 10k km. Nå var den rullet 9k. Ble olje fra Koed, Febi LL04, 5w30. Videre så tappet jeg av automatkasse, her var olja grønn/svart. Nytt filter og bunnpanne fra ZF montert, med nye bolter og fylleplugg. Trukket til med moment og mønster etter montasjevedlegg. Fylte så på olje til det rant ut av påfyllingen, startet bilen og kjørte gjennom gir. Målte så temperatur til den var mellom 30 og 50 grader og etterfylte på nytt til det rant ut. Gammel bunnpanne. Var litt belegg på magnetene. Ny olje som ble fylt på Nå bør den være klar for en del nye kilometre👌👍 Endret August 20, 2022 av thbrekke Blinklys, ///M-ini95 og Bensin reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet November 25, 2022 Forfatter Share Skrevet November 25, 2022 Lite som skjer på bilfronten. E38 satt bort til vinterlagring. Ellers byttet ut min trofaste Ford Focus med en 2006 E91 320d. Lite ekstrautstyr, men med en farge som har vokst på meg, tiefgruen metallic. Langt fra noen strøken bil, men virker til å være bra teknisk. Kun rullet 235000 ved kjøp. EU ok i 2 år😊 sveigis, papertiger og Vegard_ reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 25, 2022 Share Skrevet November 25, 2022 Gratulerer med ny brukis . Så fin ut denne bilen her . 320 d er en kjekk sak 😊😊 thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet November 27, 2022 Forfatter Share Skrevet November 27, 2022 Takker, bilen er helt topp til sitt forbruk. Min første BMW med 4er... Uansett et steg opp fra Ford Focus😅 Vedlagt utstyrsliste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet April 17, 2023 Share Skrevet April 17, 2023 E38 på alpina hjul Flott bilpark generelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå