Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært ute og trillet, fungerte tilsynelatende veldig bra dette!

Hyggelige AFR-målinger (mye rikere enn da jeg kjørte piggyback, ser ut som den forsøker å sikte seg inn mot rundt 12.3)

Stabilt turbotrykk (rundt 20psi / 1.38bar som jeg kanskje synes var litt mye, men kanskje innafor da) som også holder seg hele veien opp til og forbi 6000rpm, med piggyback dabbet det gjerne av fra 5000-5250. 

Ignition timing skal jeg ikke påberope meg å være noen ekspert på, men om jeg forstår grafene rett så forsøker den ikke å gå av tenningen heller, og det er hvertfall ingen knock detected. 

http://www.bootmod3.net/log?id=5cec372cc090c66ed89e0526

http://www.bootmod3.net/log?id=5cec372dc090c66ed89e0527

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe litt overraskende: det er visst forskjell på bensin. Det er mye mas om dette i tuningmiljøet men jeg har aldri helt trodd på det. Men jeg hadde endel trøbbel med den første piggybacken jeg kjøpte (Ventura tuning) og de mente det var dårlig bensin og at jeg burde bytte stasjon (jeg fyller alltid på den lokale Essoen).

Nå har jeg jo sendt logger til junaiten ifm betatesting av Bootmod3, og fått et par justerte maps. Gangen før siste justering ba han meg bekrefte om jeg kjørte på 98 oktan. Siste feedback nå etter at jeg hadde sendt logger på nytt med ny map var "looks fine, car pulls strong, but that octane for sure is not 98RON". Ser ut som jeg må bytte til Shell.. Litt surt å ha betalt i dyre dommer for 98 oktan som tydeligvis ikke er skikkelig suppe. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, macrorain skrev:

Noe litt overraskende: det er visst forskjell på bensin. Det er mye mas om dette i tuningmiljøet men jeg har aldri helt trodd på det. Men jeg hadde endel trøbbel med den første piggybacken jeg kjøpte (Ventura tuning) og de mente det var dårlig bensin og at jeg burde bytte stasjon (jeg fyller alltid på den lokale Essoen).

Nå har jeg jo sendt logger til junaiten ifm betatesting av Bootmod3, og fått et par justerte maps. Gangen før siste justering ba han meg bekrefte om jeg kjørte på 98 oktan. Siste feedback nå etter at jeg hadde sendt logger på nytt med ny map var "looks fine, car pulls strong, but that octane for sure is not 98RON". Ser ut som jeg må bytte til Shell.. Litt surt å ha betalt i dyre dommer for 98 oktan som tydeligvis ikke er skikkelig suppe. :( 

Har hørt det der selv. Jeg kjører bare på Shell sin. Si i fra når du har fylt og om de sier noe på kvaliteten på det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har full tank nå og skal til Bergen neste uke så da blir det litt random hvor jeg fyller, men skal få logget på nytt når jeg har fylt på den lokale Shellen og høre hva de sier om det. :)

I mellomtiden har jeg fått et nytt map tilpasset 95oktan som jeg kjører med inntil videre.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri fylt 98 oktan på noe annet enn Shell, men etter at jeg begynte med det på Minien har forbruket gått ned fra 8,0 til 7,9 l/100km, og superknockingen har gitt seg. Så den V power bensinen er ikke bare humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått nytt map tilpasset 95oktan, og gutta har reviewet logger og gitt det tomler opp. Den lader fortsatt 19-20psi (1.37bar), så det smaker fugl. :) De har nok bare dradd av tenningen litt. Har funnet et par folk som har benket B48 med 1.3bar, og de har hatt rundt 290hk, så det vil si at jeg nå har en systemeffekt på 350+hk :D 

Bootmod3 har torquelimiter funksjon som lar deg begrense dreiemomentet, så tror jeg kommer til å legge inn litt der for å dempe kulen i midrangen litt og gi en mer linjær kurve + samtidig spare girkassa litt. 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...