Gå til innhold

Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***


Anbefalte innlegg

På 20.12.2020 den 11.57, macrorain skrev:

Bilen vurderes nå solgt, grunnet litt andre behov og en sakte og motvillig aksept av at vi vel egentlig trenger en litt mer praktisk bil..

Jeg har hørt at 330e Touring er en veldig praktisk bil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har hørt at 330e Touring er en veldig praktisk bil 👍

Jepp, men det blir nok for dyrt dessverre. Trolig ender jeg opp i noe annet enn BMW. Jeg pleier å bytte på, annenhver bil er fornuftig. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Jepp, men det blir nok for dyrt dessverre. Trolig ender jeg opp i noe annet enn BMW. Jeg pleier å bytte på, annenhver bil er fornuftig. 😛 

Hehe, høres veldig kjedelig ut 😅 Lykke til med salg, ny eier får en lekker F30 her 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • macrorain changed the title to Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***

Da er godbilen solgt til en gøyal gammel type som kjøpte den til seg selv i sekstiårsdag, med trim og det hele. :D

 

Så hva det ble i steden? Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si disse fire ordene i rekkefølge, men Jeg Har Kjøpt Kia.

Fant plutselig ut at det fantes en ganske kul og litt spesiell Kia som faktisk oppfylte både sportslig, fin og ganske praktisk bil. De BMW og Audiingeniørene de har stjålet de siste årene har tydeligvis fått til et og annet. :)

Så det ble en Kia Proceed GT, som er en slags shooting brake-greie. "Bare" 204 hk bensin, men den veier ikke mer enn rundt 1350kg, så det funker ikke så verst. :) Kjenner at den er litt lettere enn 3-serien også, som jo var ekstra tung pga hybrid.

Til tross for vesentlig mer plass bak så er den er ikke stort større, eller engang høyere enn 3-serien, og skal jeg si det selv synes jeg den er veldig linjelekker! God å kjøre er den også. En anmelder sa at hvis du kjøper denne så kan du stikke ned på puben og si at du har kjøpt deg en Kia som har kjøreegenskaper som en BMW og ser ut som en Porsche Panamera bakfra. Ingen kommer til å tro deg, men det er sant. 😛  

Så da blir det vel en pause fra bimmers. Dette var min tredje BMW, så er vel ikke helt umulig at jeg dukker opp igjen på et tidspunkt. :D 

 

IMG-3818.jpg

IMG-3819.jpg

IMG-3820.jpg

IMG-3822.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer med salg og ny bil! Du må for all del ikke ta pause fra bimmers fordi du ikke har BMW. Bimmers er for alle som har, skal kjøpe eller har interesse for BMW :) Tøff Kia!

Hehe, jeg kommer nok til å følge med litt! Takk!

 

41 minutter siden, fupsaker skrev:

Kondolerer med salg og gratulerer med kjøp. Det er vel kanskje pr dags dato den fineste Kiaen på markedet. Så vil tro du blir fornøyd, selv om det er noe helt annet enn bakhjulsdrevet moro. :)

Ja, tror jeg kan lære meg å leve med dette. Helt det samme som bakhjulsdrevet bil blir det selvsagt aldri, men veldig fornøyd med at jeg klarte å snuse opp denne istedenfor en eller annen kjedelig og vanlig stasjonsvogn. :)

 

1 time siden, ogee1 skrev:

Den var faktisk ganske tøff!

Ja, de har lykkes med designet her. Så en artig dansk anmeldelse også av en som mente Kia hadde store baller som laget en såpass nisjebil som trolig neppe hadde livets rett fra et økonomisk perspektiv, og også ganske kompromissløs med hensyn til konseptet. Bakruta er f.eks totalt ubrukelig, men til gjengjeld ser den sjukt bra ut bakfra. Den er mindre praktisk enn stasjonsvognsutgaven men koster mer. Han mente det var en langfinger til de etablerte merkene, at Kia lager en bil som dette bare for å vise at de kan lage fete biler. Kia Stinger er jo ganske tøff også, så det begynner å skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Walkabout skrev:

Det var en lekker erstatter! Chrome-delete her, så er det en enda tøffere sak :) Legg gjerne ut flere bilder og erfaringer underveis!

 

Ikke kom med sånne forslag, tanken nå var å bare ha en bil, ikke modde masse! Jeg har nok idéer selv om ikke du skal komme med de og! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må hvertfall si den kjører overraskende godt så langt. Men etter å ha lest denne quoten er det kanskje ikke så rart: "designed in Frankfurt, manufactured in Slovakia and tested at a little-known circuit called the Nürburgring(..) the project was overseen by Albert Biermann – formerly head of BMW M"  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg en artikkel hvor det står at KIA håper at jeg skal trimme bilen. 😍😇😅

"

Kia is hoping its new $30K ProCeed GT will lure tuners and modifiers to help lift its image up from the bargain basement to builders of desirable drivers cars.

While rumours circulate that Kia Motors Europe is working on a high-performance Ceed and ProCeed small car flagships with considerably more power and torque than the new GT’s 150kW and 265Nm, the existing 1.6-litre T-GDI turbo direct-injection engine can be tweaked considerably above the current outputs.

A Kia spokesman said the twin-scroll turbocharger’s standard 1.5-bar boost pressure can be safely raised to well beyond the 2.2-bar mark, raising performance to 180kW and 320Nm.

The company believes such an “A-Spec” development could be achieved with minimum changes to suspension and steering systems because the ProCeed GT has already undergone a series of revisions to suit Australian driver tastes.

These include firmer springs, revised dampers and unique mapping for the motor-driven electric rack-and-pinion steering system, while the standard braking system – consisting of 300mm x 28mm discs up front and 262mm x 10mm discs out back – has already been subjected to 480 laps of the Nurburgring Nordschleife in Germany.

Kia says it is going down the driver-oriented path after years of dull econoboxes to move the company’s image on from cheap and cheerful to something that will someday engender passion and desirability.

“The ProCeed GT is a window to our future,” said Kia Australia marketing manager Steve Watt.
“While incrementally it will only contribute to a limited number of sales, its potential as an attention grabber and a brand builder is much more important.

“The GT is all about emotionally desirable cars that are fun to drive, and this won’t be the only one.”

 

Dette er jo spennende takter fra KIA. Skulle ønske de hadde laget den med bakhjulstrekk, da hadde den vært helt rå!

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Leeeenge siden oppdatering her, ikke så rart siden jeg ikke lenger har BMW. Men kan jo røpe at min stakkars Kia nå både har fått seg småhissig burblemap (som praktisk nok bare er aktivt i sportmodus), og er trimmet hos Flissundet opp fra 204 til ca 250hk. :)

Trekk på forhjulene er noe dritt når man har litt effekt, men utover det er jeg veldig fornøyd med bilen fortsatt. 🥰 

Fortsatt ikke umulig at det blir BMW igjen etterhvert, men får holde på Kiaen litt til! 

image.thumb.png.744b727244c966db770037d629674256.png

image.thumb.png.fff62c9caca57f862a96dfce17621052.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...