awt Skrevet Tirsdag kl. 14:47 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:47 Neste morgen var det ut å kikke. Jeg husker aldri hva alle disse løpene heter, men var noe old timer VLN et eller annet. Vingekonkurranse på modellbilbensinstasjonen. Kineser. Ettersom vi egentlig ikke skulle hit kvelden før hadde vi først booket hotell fra dagen etter (tror ikke det ga mening?). Uansett, resten av helgen ble på Dorint med utsikt til banen. Enda mer løp, minnet meg mest om Flåklypa Grand Prix-biler. En kikk i pit. Var også 1M-treff her denne helgen. Aner ikke hvor mange de var, men må ha vært rundt 100. 992 935. Første gang jeg ser en slik. Lars89, mslello, StigJ og 7 andre reagerte på dette 10
awt Skrevet Tirsdag kl. 14:49 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:49 Denne så liksom litt kjent ut. M5 Pro Max. Heldige med været var vi også. Amerikaner på villspor. Enda en kineser. Rally-Bond. Zafira A OPC. 👹 Jeg har egentlig aldri hatt den der "en gang skal jeg eie en M-bil"-tankegangen, men akkurat en F81 hadde jeg ikke takket nei til. ...men denne står likevel høyere på lista for min del. 😍 En raritet. Var to av disse der av alle ting. Moderne biler. Umoderne biler. GtiGtr, Ampera, StigJ og 9 andre reagerte på dette 12
awt Skrevet Tirsdag kl. 14:51 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:51 Neste dag skulle 1M-gjengen ta en runde rundt banen. Det varte og rakk. Rett fra TOCA Touring Car Championship på PS1. Dette må være noe av det tøffeste jeg har sett noengang. Håper film og lyd virker. 1f87794b-2039-4b81-807c-5ef86e9bf234.mp4 Tøff stjernebil. Og plutselig er vi godt oppi Tyskland på vei hjem. Startet fra ringen rundt 05:30 på morgenen. Kjørte direkte til Hirtshals med et eneste stopp (pluss et bensinstopp rett før Hirtshals for å slippe å fylle tanken med en gang i Norge). Deretter Fjord FSTR til Kristiansand. ...og om noen skulle lure er det faktisk jernbaneferjekai i Kristiansand. 🤓 Deretter strake veien hjem, og 17 timer og 1322km senere var jeg på plass i garasjen. Tilbake til hverdagen, en småstylet Lada. Er langt mellom disse nå. Få vekk tyske fluer. ...og påfyll av litt 98 som forberedning til vinterlagring. Weltzin, StigJ, Marius2002 og 12 andre reagerte på dette 14 1
awt Skrevet i går, 11:18 Forfatter Skrevet i går, 11:18 Så var det plutselig oktober. Vi hadde forskjellige planer og ideer for høstferien, men været satte litt stopper, så det endte opp med hjemme-ferie, samt en "snartur" over fjorden på meg og eldstedatteren. Etter et par-tre-ti timer på vingene var vi i byen som aldri sover. Bodde noe utenfor sentrum, i Newark og ble fasinert over togstasjonen her Woody PT-cruiser Manhattan sett fra Jersey-siden. Mektig syn. Taubane til Roosevelt Island i nydelig vær. Dette er en del av subway-systemet. ...og enda mer offentlig transport, denne gang sjøveien. Visste dere at de en gang hadde togferjer i New York? Ikke det? Neivel, men nå vet dere. Snublet mer eller mindre over et norsk arrangement. Denne baljen hadde seilt fra Stavanger for å markere at det var 200 år siden de folk begynte å utvandre fra Norge. Den er forøvrig tilbake i Stavanger nå. Fisk, lefser, vafler og ost som smaksprøver. Mye bunader og norske flagg. Astrid S på scenen. Altså så norskt man kan få det. 😛 Kronprisen var også på plass. Ellers gikk dagen ut på å være turist rett og slett. På kvelden ble det topptur, med heis. Og dagen etter ble det Kina-tur. Mange av disse parkeringsanleggene i NYC. Må være tungvindt. Kan man ikke bygge i bredden, bygger man i høyden. Denne veien har spilt sin rolle for lenge siden, og det er såvidt den henger sammen. Stor diskusjon på hva som skal gjøres, men ingenting er enkelt å bygge et sted som dette. Et tilfeldig bilde jeg tok. Noen uker etter så jeg tilfeldigvis dette Top Gear-klippet; Jeremy, Richard and James Race Through New York | Top Gear Classic Og dro litt kjensel på stedet. 😛 En stor brite. En stor amerikaner. Disse ser man aldri lengre. En stor tysker. Enda en stor amerikaner. Den største amerikaneren. Hudson Yards. Den høyeste bygningen var den vi hadde topptur i. eivi91, StigJ, GtiGtr og 9 andre reagerte på dette 12
awt Skrevet i går, 11:37 Forfatter Skrevet i går, 11:37 Det ble plutselig november. Opel Insiginia med med Style 351. 🫠 Fant en tvilling. Fant en raring. ...og frant frem vinterhjul. Dette synet møtte meg når jeg skulle bytte, og jeg klarer ikke helt å skjønne hva som har skjedd. Det er likt på innsiden på begge hjul bak, dekkene er helt jevnt slitt ellers, med ca. 4,5mm mønsterdybde igjen. Uansett så trengs det nye dekk til sommeren, og all håp om å klare en sesong til på dette settet gikk i vasken. Litt usikker på om jeg skal kjøpe en "enklere" ferdig pakke med fire like hjul eller om jeg skal koste på nye dekk til disse felgene. Ferjebilde med vinger på taket. ...og fjellbilde der jeg var glad for at jeg hadde byttet hjul. Etterhvert ble det litt mildere, og Z4-en fikk påfyll. ...og en vask. Det samme fikk garasjen. Så var det tid for å gå i hi. ...og dett var dett, så får vi se når neste oppdatering blir. 😛 fupsaker, StigJ, mslello og 10 andre reagerte på dette 13
Eystein Ose Skrevet i går, 11:53 Skrevet i går, 11:53 Synes det er artig å se hvor lavterskel det er for dere å reise over dammen til USA. Her har vi snakket i flere år at vi må ta en tur over, men for noen som ikke har vert der før virker det så stort og umulig å få kryssa alt av lista. Vil liksom se både Key West og Santa Monica, men på samme tur blir det fort tidkrevende og kostbart, så ender vi opp med å bestille en tur til Granca i stedet.. Meget bra reisebrev fra europatur også! Saltkjelen reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet i går, 12:14 Skrevet i går, 12:14 Artig reisebrev. Har vært i NY to ganger selv, tilbrakte 10 dager der i 2011, og 12 dager i 2017. Men skulle gjerne sett mer av USA, det er et fascinerende land. 😁
mr.pingu Skrevet i går, 12:15 Skrevet i går, 12:15 Herlig oppdatering med masse bilder Glemte bort tiden i lunsjen…
Weltzin Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Du vet du er litt hjemmekjær når du sitter på bimmers, ser på bilder fra New York og oppdager en dame i Etnebunad. 😆 fupsaker reagerte på dette 1
laffe Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Flotte reisebrev. Liker fokuset på jernbaneferjer - gammel infrastruktur er spennende
awt Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden På 10.12.2025 den 12.53, Eystein Ose skrev: Synes det er artig å se hvor lavterskel det er for dere å reise over dammen til USA. Her har vi snakket i flere år at vi må ta en tur over, men for noen som ikke har vert der før virker det så stort og umulig å få kryssa alt av lista. Vil liksom se både Key West og Santa Monica, men på samme tur blir det fort tidkrevende og kostbart, så ender vi opp med å bestille en tur til Granca i stedet.. Meget bra reisebrev fra europatur også! Det har kanskje blitt litt for lavterskel her. 😛 Skal til Florida igjen i februar. 🤫 Å krysse alt på listen er "umulig" på en tur. Det blir litt som å ta en Europa-tur der man skal besøke Hellas, London og Island på en og samme tur. Det er mye bedre å ta flere mindre turer, slik at man får bearbeidet inntrykkene litt innimellom også. Videre er landet såpass stort, at det er helt forskjellige klima rundt om. Key West er mest egnet vinterstid, mens det er altfor varmt om sommeren. Santa Monica er heller kaldt på vinter, og bør helst besøkes på sommeren/tidlig høst. New York kan også være ganske varmt på sommeren, og er fint å besøke på vår og høst, osv. fupsaker reagerte på dette 1
awt Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 23 timer siden, eivi91 skrev: Artig reisebrev. Har vært i NY to ganger selv, tilbrakte 10 dager der i 2011, og 12 dager i 2017. Men skulle gjerne sett mer av USA, det er et fascinerende land. 😁 Ja, det er fasinerende på godt og vondt. Kunne selv tenkt meg litt mer lengre bilturer, gjerne i området rundt Colorado og Utah, men det er rett og slett litt tungvindt med tre barn på slep. Da er det mye enklere å leie en villa i Florida der alle får sitt eget rom og man kan lage egen mat. ...men en gang osv. 😛
awt Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 23 timer siden, mr.pingu skrev: Herlig oppdatering med masse bilder Glemte bort tiden i lunsjen… Takk. 16 timer siden, Weltzin skrev: Du vet du er litt hjemmekjær når du sitter på bimmers, ser på bilder fra New York og oppdager en dame i Etnebunad. 😆 Haha, ikke verst. 😛 Ser det ble lite bunader på bildene, men det var jo mer norskt her enn på 17. mai her hjemme. 15 timer siden, laffe skrev: Flotte reisebrev. Liker fokuset på jernbaneferjer - gammel infrastruktur er spennende Godt jeg ikke er alene. Ja, det finnes mye glemt rundt om som var helt avgjørende for at samfunnet skulle fungere. Litt gøy å finne ting som har stått stille siden det var i bruk, samtidig er det også gøy å se de tingene som er pusset opp. laffe reagerte på dette 1
Eystein Ose Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Ser det blir en pm til deg når vi en vakker dag bestemmer oss for å reise dit! Synes og at du kan skrive litt mer om nye vognen og modsa du har gjort hittil😃 Endret 1 time siden av Eystein Ose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå