awt Skrevet Mars 28 Forfatter Skrevet Mars 28 På 24.3.2025 den 17.55, Saltkjelen skrev: God post og artig lesing, som vanlig! LCI-lykter på Z4 gjør seg. Ja, må bare få de til å virke. 😛 På 25.3.2025 den 13.24, mslello skrev: Artig lesing! Får ikke mindre lyst på Z4 😎 Artige biler, men tror aldri jeg kommer til å anbefale ståltak-cab til noen. 🙃 På 25.3.2025 den 13.53, mr.pingu skrev: Imponerende arbeid og ikke minst god dokumentering av prosessen Var gøy å lese Takk for den. På 25.3.2025 den 14.14, Reef89 skrev: Godt jobbet Takk. På 26.3.2025 den 13.05, Emilsen skrev: Er du fornøyd med verktøyvogna fra Jula? Ser ut som mye for pengene. Avhenger så klart av kvalitet på både vogn og verktøy Ja, jeg er jo det, men det må jo bemerkes at jeg ikke driver så veldig store mekaniske jobber, så er begrenset hvor mye juling det får. Syntes store torx glapp litt lett ut av bolten når jeg skulle stramme til takpanelet, men Bahco-torxene mine var heller ikke noe bedre der (av de som ikke er knekt), så tror utformingen av bolten var medvirkende årsak her. Ellers synes jeg at fordelingen av innhold er veldig bra, og det er lite jeg savner. Jeg har supplert litt med torx skrujern (er skrujern for bits med, men synes de er så klumpete), litt overganger mellom 1/4", 3/8" og 1/2", Unbrako-nøkler og andre "kjekt å ha"-ting. ...og selvfølgelig disse elektriske skrallene mine. De kan virkelig anbefales. Er ekstra matte med til denne skuffen om man vil skjære ut plass til flere ting. fupsaker, sveigis og mslello reagerte på dette 3
awt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Tiden flyr, livet flyr, og plutselig har det gått et lite år. Jeg gjør det derfor enkelt, går gjennom bilder som omhandler bil på telefonen og tar det derfra. 😛 Første bilde er i april. I april var jeg også på Autopia i Stavanger. Det ble ikke så mange bildene her, da det rett og slett ikke var så mye spennende. Altfor mye fokus på nye rare Kina-merker etter min mening. Hjul- og oljebytte. ...på altfor skitten bil. I tillegg hadde jeg en liten jobb her. Jeg klarte å klakke speilet i en av søylene utenfor garasjen. 🫢 Heldigvis kun den svarte plasten rundt som fikk gjennomgå. Så da passet det å fikse dette også, disse har vært sprukket i mange år, og jeg har hatt erstatningen liggende så lenge, at de hadde nok gått i 2. klasse nå om de var barn. De ble kjøpt inn for at de var sorte, men etterhvert som de andre sprakk, var det jo greit at jeg hadde de liggende. En hvit og en sort. Begge ble byttet om noen skulle lure. En tilfeldig parkering når vi skulle gå tur. Bare synd jeg ikke hadde e61 lengre. Otis, laffe, mslello og 2 andre reagerte på dette 5
awt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Det ble fort mai, og her på en vårmønstring i Haugesund. Det går langt mellom de gangene man treffer på denne stilen for tiden. Jeg kunne faktisk tenkt meg en slik. Riktignok uten hybrid. ...og en liten gul sak jeg ramlet over på Klepp. Kristi himmelfarts-helgen ble det ut på tur. Første stopp var litt utenfor Moi ...og her var det faktisk en gammel togtunell. Jeg fascineres av gammelt samferdsel, ganske stilig å ramle over slikt. Turen gikk så til Evje. Enda mer gammelt ræl. Nedlagt togstasjon på Setesdalbanen. Byglandsfjord statsjon, endestasjonen i sin tid. fupsaker, laffe, Reef89 og 2 andre reagerte på dette 5
awt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Det ble juni, og jeg fikk et idiotisk innfall. Vognen til venstre ble byttet i den til høyre. ...så da ble det litt jobbing der før ferien kunne starte. Montering av baupropell. Lithium-batteri. Økning av totalvekt fra 2200kg til 2500kg. ...og diverse andre ting jeg ikke skal plage dere med. Vi kom oss etterhvert avgårde. ...og endte opp på Øland etter en tur innom Ullared. På veien hjem igjen ble det stopp i Malmø, med utsikt over Øresund. ...og her fant jeg også noe gammelt ræl. Nemlig nedlagt jernbaneferjekai. Merkelig nok delte ingen andre denne entusiasmen. Kom forøvrig fra oppholde i Malmø med både liv og hjul i behold. Koenigsegg hadde laget et lite "showroom" utenfor fabrikken, så svingte innom på veien oppover. Ikke veldig spennende, men greit nok. Nederlender på tur. Og resultatet etter årets ferie. Reef89, laffe, Saltkjelen og 4 andre reagerte på dette 7
awt Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Plutselig ble det august, og vi hadde begge bilene til fjells, noe vi veldig sjeldent gjør. Gammel (nederlandsk?) brannbil på vei mot Odda. Traff også en bil fra Tunisia rett etter. Grunnen til to biler til fjells var at jeg skulle til Stavanger søndags kveld. Tok derfor en omvei i finværet. Her parkert ved gamleveien over Dyrskartunellen på E134. Oppi fjellet er er faktisk en av norges eldste veituneller av alle ting. bygget i 18-blomkål eller noe slikt. Har kjørt forbi her mange ganger uten å vite om dens eksistens. Nydelig vær over haukeli, med temperaturer godt over 20-tallet. Svinger av mot Hovden. ...og fortsetter nedover Setesdalen. ...og kjører Suleskard ned mot Jæren. Første gang jeg har kjørt denne veien. Flott vær, lite trafikk og generelt en vellykket tur. En Daweoo Espero jeg traff på. En av få, om ikke eneste på norske skilt. Disse var det veldig mange av på slutten av 90-tallet her jeg bor, når er alle vekke og glemt. Min lokale Opel-forhandler hadde 60-års jubileum tidligere i høst, og hadde funnet frem litt forskjellig. Opel Vectra GTS gått 31000km. Vectra B, gått 49000km. Hatt en eier, for å så blitt kjøpt tilbake av forhandleren i nyere tid. Mitt første år med lappen var i en slik. Corsa B. Eid av hun som kjøpte den ny, nå gått 48950km. Er i "daglig" bruk. Omega B, en eier, kjørt 29000km. Astra coupé (eller "Opel Bertone" som eierne sier), 41000km. Opel Commodore Voyager. Finnes kun som 1981-modell, og kun laget i 3500 eksemplarer. 1978 Ascona. Hatt en eier frem til i dag, kjørt 68000km. Var også et lite Amcartreff i "bygden" samtidig, men det regnet vekk dessverre. sandersander, fupsaker, KireS og 6 andre reagerte på dette 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå