Saltkjelen Skrevet Mars 12 Skrevet Mars 12 Herlig reisebrev, som vanlig! Skjønner godt at dere trives over dammen og at dere reiser dit flere ganger.
laffe Skrevet Mars 12 Skrevet Mars 12 Nydelig reisebrev som vanlig - fint avbrekk i arbeidshverdagen dette
awt Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 20 timer siden, Ampera skrev: Flott, herlige bilder. Bilder er bedre enn mye tekst. Godt å høre. 17 timer siden, Ingvaldsen skrev: møtte faktisk en slik i oslo's gater for et par år siden, men det var modellen før og var muligens den eneste i norge når jeg sjekket den gangen. Jeg måtte nesten sjekke siden du skrev det. Ser det har vært registrert tre stk. her til lands, men to av de er avskiltet, og dermed muligens eksportert(?) Edit: jeg har faktisk spottet en av disse kom jeg på. 😛 Bildet er tatt 19. mai 23, bilen ble avregistrert 2. juni rett etterpå. 17 timer siden, ///M-ini95 skrev: Atlas bygger på MQB platformen som blant deles med Golf. Nøkkelord: Tverrstilt motor, Haldex firehjulstrekk, ikke luftfjæring etc... Touareg er mer "upmarket" og slekter mer til biler som Q7/Q8, Cayenne, Bentley, osv... Ah, da gir det hele litt mer mening, kan vel muligens sammenlignes mer med en oppblåst Tiguan da (som forøvrig også selges der borte).
awt Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 16 timer siden, sveigis skrev: Som vanlig du leverer 😊 Knall reisebrev og ikke minst må jo være herlig å kunne oppleve dette. Stedene er en ting ,men misunner deg bilene og det du får se og like mye 😊 Tusen takk. Som nevnt før er det jeg liker best det "vanlige", altså det som er "slik som på film" som ungene så fint omtaler det som. Parker og flotte ting er greit nok det, men for min del er det gøy å bare ta inn det som er rundt seg. 16 timer siden, Snagg30 skrev: Herlig lesestoff Takk. 4 timer siden, Eystein Ose skrev: Helt topp! Godt å høre. 4 timer siden, Saltkjelen skrev: Herlig reisebrev, som vanlig! Skjønner godt at dere trives over dammen og at dere reiser dit flere ganger. Ja, man kan jo si mye om politikken og alt det der, men av og til er det faktisk greit å ha litt skylapper på og bare ta det for det det er. 3 timer siden, laffe skrev: Nydelig reisebrev som vanlig - fint avbrekk i arbeidshverdagen dette Takk. laffe reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Mars 12 Skrevet Mars 12 (endret) 24 minutter siden, awt skrev: Jeg måtte nesten sjekke siden du skrev det. Ser det har vært registrert tre stk. her til lands, men to av de er avskiltet, og dermed muligens eksportert(?) den blå jeg så den gangen hadde vanlige hvite skilter, men den er(var) registrert på denne adressen : C/o Usas Ambassade Postboks 4075 Amb, 0244 Oslo nr2 finner du ikke eier opplysninger om så sikkert ambassaderelatert nr3 er registrert å går i stavanger med 1 eier som har et mer amerikansk navn, muligens forretningsmann ? Endret Mars 12 av Ingvaldsen
awt Skrevet Mars 12 Forfatter Skrevet Mars 12 Det er en del US spec-biler i Stavangerområdet, sett både US Passat og Kia Telluride som begge er litt på den sære skalaen når det kommer til import. Er nok amerikanere som flytter hit, eller nordmenn som flytter hjem igjen fra statene som tar med seg bilene etter en eller annen oljerelatert jobb er ferdig eller dukker opp. I det siste har det jo også dukket opp en del Ukrainske US-biler i i Norge, men de finner man stort sett igjen på Copart og slike sider. 😛 Ingvaldsen reagerte på dette 1
awt Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Ser det faktisk er et halvt år siden (minus to dager) sist jeg skrev her, så det er vel kanskje på tide med litt blogging. Ikke de store tingene har skjedd, så jeg kan heller skylde på det. Jeg måtte gå gjennom bildene mine siden sist innlegg, så jeg fortsetter rett og slett fra der jeg slapp. Desember Oppdaget plutselig at ene lyktespylerdekselet manglet på X4-en. Jeg aner ikke når, hvordan eller hvorfor, men regner med det har løsnet og blåst av, og ikke at noen faktisk har knabbet det. Så det ble julevask med hull på ene siden. Og garasjejulevask. Og av en eller annen grunn kjørte jeg Z4-en ut av garasjen også Jeg aner ikke hvorfor, men jeg har ihvertfall dokumentert at det skjedde 😛 På vei til fjells i romjulen. Her var det til og med snø. Januar ...og 2026 møtte oss med enda mer snø. Fint om ikke annet. Vel hjemme igjen, og hverdagen i det nye året var i gang. Speidergruppen som noen av barna går/har gått i har et opplegg med å samle inn juletrær for noen kroner og brenne de på bål. Å kjøre rundt med tilhenger og samle juletrær er mer en dugnad i min ånd enn å drive å selge lodd og fjas, så jeg pleier å melde meg her. Så var det denne saken. Jeg skrev litt om dette her (link) og her (link), men i bunn og grunn fikk jeg ikke angel eyesene i LCI-lyktene til å fungere. Jeg var igrunn nær ved å gi opp, og siden bilen skulle på EU-kontroll til våren måtte jeg enten få dette i orden eller montere de gamle lyktene tilbake. Jeg prøvde alt som kunne prøves av koding, og etter at jeg testet FRM nr. 3, som kom fra nettopp en Z4 LCI konkluderte jeg med at problemet måtte ligge et annet sted. Burde kanskje konkludert før, men det er lett å si etterpå. Elektronikkmodulene til angel eyesene kjøpte jeg fra Kina, men med riktige delenummer og alt det der. Disse modulene benyttes av mange bilmerker, og når jeg begynte å undersøke nærmere fant jeg ut det er forskjellige varianter her. De generelle fra Kina er like uansett, men den som hører til en Ford har litt andre nummer enn en til en BMW. Jeg kjøpte derfor en brukt original modul Bytte modul går fort, og pluselig lyste de som bare det. 😮 Litt irritert over meg selv over alle timene jeg har brukt på dette, samt glad for at det endelig virker. Hadde bare bestilt en modul tilfelle dette ikke virket, så en til andre siden ble bestilt med en gang. Så til noe helt annet. Jeg liker ikke å kjøre med skiboks. De er stygge, unødvendige og bråker. Å kjøre med tom skiboks gjør jeg derfor ikke rett og slett. Vel, ingen regel uten unntak, og det gikk som det måtte gå. Hadde det litt for travelt, og skulle bare en snartur til Stavanger og jobb. Jeg kom frem med et badekar på taket. 😵💫 Det blåste litt, men ikke noe ekstremt, men på vei over en bro merket jeg noen lyder som ikke var av den rette sorten, og jeg forstod fort hva som var i ferd med å skje. Jeg klarte knapt å tenke, og plutselig lå halve skiboksen i veien bak meg. Jeg stoppet på første lomme, og siden bilen bak meg bare fortsatte regner jeg med han ikke ble truffet. Jeg snudde og prøvde å ta opp igjen restene, men det kunne jeg glemme, så det måtte jeg bare legge til siden. Resten av skiboksen havnet i en container utenfor en uskyldig bedrift når jeg kom frem. 😛 Fant ingen merker på bilen der og da, har sett noe smått litt senere, men det er såpass lite at det får heller være. Skiboksen kostet heller ikke mange kronene, så det er ikke noe å plage forsikingen med. Allerede samme kveld var jeg innom flnn.no og så om jeg fant en ny, da jeg egentlig trenkte den, og der fant jeg en helt lik (men Thule, ikke Volvo som den forrige) på Bømlo, så da ble det en snartur dit. Greit å kunne bruke samme fester i garasjen og slikt. Etterhvert dukket også lyktespylerdekselet opp fra Kina. Ferdig lakkert og alt til ca. 200,-. Lurer på hva totalpris hadde blitt om jeg skulle kjøp et fra BMW (selges kun som par) og fått dette lakkert. Før. Etter. Fargen er 99%, så fornøyd der. En Lechtensteiner på ferjen, ikke hverdagssyn i Norge i januar. Så til noe jeg aldri gjør. Buss. X4-en skulle på service, og siden jeg er en del i Stavanger valgte jeg å ta det der. Innhentet tilbud fra Bavaria/Hedin i både Stavanger og Haugesund, Meca (som jeg bruker til EU-kontroll som regel) og Moe Auto. Hedin Haugesund var dyrest, Meca nest dyrest, deretter Hedin Stavanger og til slutt Moe. Var såpass forskjell mellom Hedin og Moe at jeg gikk for sistnevnte. Meca på sin side ble jeg bare irritert over. Ba om pristilbud som inneholdt det som minimum måtte gjøres for at motor- og drivverksforsikring skulle gjelde, og fikk et tilbnud som inneholdt vindusviskere, batteribytte i nøkkel og annet fjas. Stod i godt selskap når jeg skulle hente. Tok også en hjulstilling i samme slengen, første gang jeg har gjort på denne bilen. Denne stod forøvrig inne hos forhandleren Moe Auto deler lokale med. Ikke at det er så spesielt i seg selv, men en kollega av en kamerat endte opp med å kjøpe denne og hadde den på service på Østlandet denne uken. Mekanikeren hadde den ute for en testtur, og det endte opp med å bli en kjedelig dag på jobb (link). Og vi avslutter med en Pioner i ZZ-skilt verden. Evt. bare en som har handlet bil i Lakselv eller hvor enn det er. papertiger, Saltkjelen og fupsaker reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Kjekt å se deg på bloggeren igjen, Anfinn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå