Gå til innhold

Tid for å tenke nye sommerdekk. Del dine erfaringer.


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Skal du gjøre mest mulig budsjett, så har Landsail LS588 gjort det veldig sterkt (relativt sett) i tester. Ellers har jeg alltid hatt gode erfaringer med Vredestein. Hadde Vorti på E60'en, og de var både støysvake, stabile og rimelig slitesterke. Holdt MYE lenger enn FK453 på samme felg/bil i hvertfall. FK510 har jeg ingen erfaring med, men scorer godt i tester.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*MrB* Takker for tips. Styrer unna disse helt rimelige dekkene. Så Landsail, Nankang, Linglong etc. utgår. 

Vredestein vurderes heller ikke da de har et mindre heldig utseende på dekksiden. Kall meg gjerne sær, men slike ting henger jeg meg opp i :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å foreslå Vredestein Ultrac Vorti bare på trass 😛 Sett vekk fra dekksiden er det et særdeles bra dekk til en ok pris.

Jeg vurderer nye dekk til Minien når jeg får hentet de nye brukte felgene mine, og da vurderer jeg også FK510 etter hva som skrives her. Ellers er jo PS4 testvinner, og scorer bra. Sjekka pris hos min lokale dekksjappe, og i 215/45-17 på Minien enda PS4 opp 25% dyrere enn FK510.

PS: Jeg har nå Kuhmo KU39 på Minien, og er kjempefornøyd med de mtp. grep og støy. De var nye da jeg kjøpte bilen, og merket at de begynte å spore veldig i høst. Ble merkbart bedre med vinterdekk i samme dimensjon. Det kan være pga. at de er litt slitte, men da har de ikke holdt mange km.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, StigJ skrev:

@*MrB* Takker for tips. Styrer unna disse helt rimelige dekkene. Så Landsail, Nankang, Linglong etc. utgår. 

Vredestein vurderes heller ikke da de har et mindre heldig utseende på dekksiden. Kall meg gjerne sær, men slike ting henger jeg meg opp i :P

 

Landsail er på et annet nivå enn de andre du nevner i samme setning. Var en grunn til at heg dro frem akkurat det merket. Navnet er nok dets største handicap. Forøvrig fristende å humre litt over dekkside-nerdingen din.  Ser ikke helt greien der, men jeg er nå en særing på andre ting, så skal ikke si noe 😊

 

Dunlop sportmaxx kan også varmt anbefales forresten. Det er kanskje det beste jeg kan huske å ha kjørt på. Holdt lenge gjorde de og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste av dekk og de beste jeg har hatt rent grep og allroundmessig har vært helt klart Pirelli PZero. De er også rå på felg. Kjørte Cinturato P7 på en E46 før og de var god og varte lenge. Nå kjører jeg Conti Premium Contact 5 på en E39 og er også imponert av de, da mest for komfort skyld. Conti er klart dyrest i alle varianter men er virkelig kvalitetsdekk. Familiebilen (konas) nyere V70 står det Pilot Sport 3 på. De er ok, har testet de på BMW før og de er sportslig og stiv men ikke bedre en PZero. Pirelli pleier også å kjøre tilbud om våren via byttdekk.no og jeg kjøpte mine til M Sport E91 for rundt 6500 kr med blandet dimensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt falken 510 på e90 og e39 touring. Begge med breie dimensjoner ( 275 )

ble helt forelsket i de mtp pris og ytelse, null støy og veldig bra dekk på regn. Har kjørt nangkang såvidt i mellomtinden og de er ekstremt dårlig på både støy å regn.

har også hankookhjul og de virker veldig like falken sine men har ikke testet de skikkelig enda

510 tåler kanskje ikke så godt aktiv kjøring ved høy varme som feks på bane etter det jeg har erfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Har hatt falken 510 på e90 og e39 touring. Begge med breie dimensjoner ( 275 )

ble helt forelsket i de mtp pris og ytelse, null støy og veldig bra dekk på regn. Har kjørt nangkang såvidt i mellomtinden og de er ekstremt dårlig på både støy å regn.

har også hankookhjul og de virker veldig like falken sine men har ikke testet de skikkelig enda

510 tåler kanskje ikke så godt aktiv kjøring ved høy varme som feks på bane etter det jeg har erfart. 

Nankang er livsfarlig på våt. Opplevd at rumpa helt uprovosert har sklidd ut i en litt feildosert rundkjøring. Motoren gikk vel nesten på tomgang.

Eneste positive er vel at de strekker seg fint. Men det skal jo ikke trådstartet ha noe av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal du gjøre mest mulig budsjett, så har Landsail LS588 gjort det veldig sterkt (relativt sett) i tester.

Jeg har kjørt med Landsail LS588 i to år, kjempefornøyd! Det var som å få en ny bil da de kom på. Var ikke nødvendig med desibelmåler for å fastslå støyreduksjon, for å si det sånn. Men det var slitte Sonar-dekk som stå på før, de er kjent for støy. Landsail LS588 oppleves gode på all slags sommerføre, sitter på som en klegg og innbyr til inspirerende kjøring. :)

Har også erfaring med Falken. Her var det noe mer støy, men de nye FK510 skal være vesentlig forbedret. FK510 har felgbeskyttelse (MFS), noe jeg savner på mine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Nankang er livsfarlig på våt. Opplevd at rumpa helt uprovosert har sklidd ut i en litt feildosert rundkjøring. Motoren gikk vel nesten på tomgang.

Eneste positive er vel at de strekker seg fint. Men det skal jo ikke trådstartet ha noe av. 

Vinterdekk planer jo mindre enn nangkang 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp mine PS71 som ligger og støver ned selvsagt! Nesten ubrukt. Jeg byttet jo for å få ned støynivå, og byttet til Falken (var det vel tror jeg?) som hadde 2dB lavere oppgitt støynivå, men merket egentlig ikke forskjell. Vi konkluderte vel i en annen tråd med at støynivået som oppgis på dekk måles etter en standard som ikke sier spesielt mye om hvordan det låter på grov norsk asfalt. :) Da får du bittelitt bredere dekk enn du hadde tenkt og, det blir bra 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Falken FK510 i fjor. 255/30 R19 bak og 225/35 R19 foran.

Jeg er meget fornøyd.Lavt støynivå og godt grep på tørr og våt asfalt.

Dekket fører vannet bra vekk ved mye vann i veibanen,det bremser og bra på vått føre.

Eneste svakhet er hvis man kjører meget aktivt over lengre tid,føler da at grepet ikke er like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...