RB26DETT Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 (endret) Da var tiden inne for 7 serie, har hatt 8stk 5serie de siste 5årene, (har fortsatt 2stk E61 525d, 1stk E60 520d, 1stk e39 520ia). Noen har kanskje fulgt min forrige bygge tråd, E61 530d: Denne 530d`en er nå solgt. Så nå starter "byggingen" av 730d Foreløpig modifiserings / endrings liste er som følger: -N57s 381hk + tuning + metanol ++ -8hp90 girkasse -Quaiffe diff sperre (rwd oppsett) -750i/750d/760i bremser som er 374mm kontra 348mm standard på 730d (fram bremser montert, bak bremser kommer asap) -NBT evo med touch idrive kontroller -360arround view monitor -Kafas 2 -Comfort access -Softclose -Adaptive cruise med stop&go -Nightvision -LCI front led lykter -LCI baklykter -Luft fjæring -6WB instrumenter -760i eksos stusser (dobbel eksos såklart) -Chrome delete -F10 LCI M-Sport ratt med paddel shift(2TB Sport Automat) - Keramiske innfatninger - B&O anlegg + oppgraderinger - Svart interiør (har komfort stoler i dag, men beige!) - Alcantara taktrekk Påske theme caliper lakk.... Gult er nok kanskje ikke alles "cup of tea", men prøver i første omgang, så vurderes andre farger etterhvert. 1pri framover er å finne ut av ulyden i motor, bilen blei kjøpt med noen eu mangler og ulyd i motor, til svært gunstig pris. Ulyden skal ifølge selger (som hadde hatt bilen på verksted) sannsynligvis komme fra ei dyse. Skal få lest av dyse kompensering i INPA og eventuelt teste med dyser fra min 08 520d (N47) Endret Januar 3, 2023 av RB26DETT Tony Soprano, BimmerFan!, fupsaker og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39_Cato Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 Morsomt prosjekt. Kult at noen tør og røre sjuerne også! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet April 16, 2019 Forfatter Share Skrevet April 16, 2019 Ja, det er nok litt meir begrensa aktivitet på modifiserings fronten på 7 serie enn på 3 og 5 serie osv. Det er vel litt som å banne i kirka egentlig, spesielt med gule calipere etc. Ønsker ikkje att bilen skal bli "rånete", men tøff og slik eg ønsker å ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 Så dette på Fb. ser veldig bra ut, følger med her! for så vidt nettopp kjøpt F01 selv, tilbrakt noen km. selv om den mest har stått i ro for oppgraderinger. Men fytti rakkeren for en bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 16, 2019 Share Skrevet April 16, 2019 Stilig, og mye gode (dyre) retrofits på listen her. Blir spennende å se resultatet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet April 16, 2019 Forfatter Share Skrevet April 16, 2019 Plastidippa krom listene i front ikveld. Tony Soprano reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 17, 2019 Share Skrevet April 17, 2019 Grattis med grombil som blir enda grommere😀 Fulgte med på e61 tråden din og det ble jo et flott og rått bygg det,regner med at dette blir enda verre /bedre 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet April 17, 2019 Forfatter Share Skrevet April 17, 2019 Då var dpf rør ankommet. 😄 BimmerFan!, Tony Soprano, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 18, 2019 Share Skrevet April 18, 2019 Her skal det følges med, liker at du går "all in" med bilene dine 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 18, 2019 Share Skrevet April 18, 2019 Flott bil Elsker F01 og meget spennende planer også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet April 23, 2019 Forfatter Share Skrevet April 23, 2019 Feilsøking på ulyd i motor.... 😕 Regner med feilen ligger i en ventil løfter. (Ulyden fulgte med på kjøpet, den har ifølge forrige eiger vedvart de siste 40`000-50`000km, uten tegn til forverring) Dette utelukker rådebank i min bok (eller andre feil i bunndelen) Tideligere eiger hadde vært innom 3 forskjellige verksteder, og alle mente det var enten feil med dyse, eller feil i toppen. Har testet med 1 dyse som er iorden, prøvd denne i alle 6 "hull" 😛, uten forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 Tok flyet fra Oslo til Bergen for å kjøpe denne, men han fortalte ikke om ulyden i motor på forhånd. Påsto til meg at det var DPF som lagde lyden. Virket generelt som bilen hadde gått for «lut og kaldt vann» lenge. Likevel et godt utgangspunkt for en kyndig, blir morsomt å følge med på 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet April 23, 2019 Forfatter Share Skrevet April 23, 2019 Fant feilen, 6stk. løftere på innsug side er fucked. Sannsynligvis pga. Innsugs kanaler som er kokset igjen pga. Det fantastiske EGR systemet. Dette i kombinasjon med lange oljeskift, gir oppskriften på katastrofe. BimmerFan!, Evopower og Daniel. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 Kult prosjekt! Ja EGR, DPF og swirl flaps skulle vært fjernet hos bmw fra førstegangs service spør du meg. Menmen, mekanikerne og klimahysterikerne må ha litt å jobbe med de også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RB26DETT Skrevet Mai 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2019 Da er motor blitt testet, etter å ha skiftet 12løftere på innsug side, (det var her 6stk såg heilt jævlige ut) Dette gjorde såklart nada med ulyden, den er fortsatt der... 😕 Så nå har eg bestilt ein komplett topp fra england, med kammer, løftere, vippe armer, ventiler, ventilfjærer etc. Heilt komplett, så satser på att dette gjør susen. Ny topp pakning, nye strekkbolter til toppen er også bestilt. Begynner å bli litt kostnader på denne feilen dessverre, og endel timer skruing... 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå