Gå til innhold

Min F01 730d Byggetråd, NBT EVO, B&O ++


 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, HakonLimseth skrev:

Her var det mye snadder! Alt dette på en gang, og jeg som har mer enn nok med kun to av gangen 😆👍

Det er viktig å ikkje bli arbeidsledig... Har nok prosjekter til å holde ut livet trur eg.

 

Kveldens prosjekt:

IMG_20230107_175151.thumb.jpg.d0f3e7c1b1e98f8cb59acad72b34bd13.jpg

 

IMG_20230107_205934.thumb.jpg.df705331936445089a4bae4e91570078.jpg

Foliere krom på baklukå/baklyktene.

Skal ta alle vindus listene til uka.

Fangere, og blinklys må vente, har for smal folie til å ta de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Litt mer eksprimentering med G11 luft dempere. 
Demonterte denne test demperen eg fekk tak i.

Toppen av demperen er ett luftkammer, dette er fort stort for demper tårn i F01.
Har prata med ein kompis som er rå på sveising (han har xx antall sveise sertifikat), så han skal kappe ut deler av "vorta" på toppen,
og sveise det sammen igjen etterpå. Kjøper overhalingsett fra kina, så da følger det med ny topp, som skal sveises i.
Flytter nippelen til lufta til en annen plass. Etter sveising, skal det trykktestes, med trykk langt over det skal som skal brukes, setter på manometer og legges i vannbad, for å se etter bobler. Kjører trykk på i ei uke, og holder det tett, er det bare å montere igjen. :)

Alternativet blir RollsRoyce Ghost oppsett, men det er litt styr og veldig dyrt. Må ha nye nedre bærearmer, nytt dynamic drive stab stag +++, og alt koster $$$$$ til RR. 😛

IMG_20230115_200536.thumb.jpg.ac03176faa717923f086697c58bc40e2.jpgIMG_20230115_200541.thumb.jpg.aba6579c8a5bed132ebdd03a50681e45.jpg

 

Ny kina luftpute overhalingsett:
H401eac7718334eaa880a82a17944d8740.jpg_960x960.jpg

Endret av RB26DETT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
2 timer siden, Otis skrev:

Ble det OEM eller Kina kopi?

Kina kopi, planen er å bygge om til F10 bakbremser på sikt, men det er uansett uaktuelt for meg å svi av 12k på OEM hos gs, når eg får tak i fra Kina for 1500 kr :)

 

Vil heller bruke penger der det betyr noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RB26DETT skrev:

Kina kopi, planen er å bygge om til F10 bakbremser på sikt, men det er uansett uaktuelt for meg å svi av 12k på OEM hos gs, når eg får tak i fra Kina for 1500 kr :)

 

Vil heller bruke penger der det betyr noe :)

Hvor kjøpte du? Må ha ny til E70’en min🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Beklager at det går lang tid mellom oppdateringene her... :)
Har litt for mye prosjekter parallelt. :)

Nå har eg fått montert Fiberoptisk Apple Carplay & Android Auto modul;
PXL_20230918_215939357.thumb.jpg.139024beef5b16a9e11ff8683cad39b8.jpg

 

PXL_20230918_220058934.thumb.jpg.ca64f605784461b5a9b93e99dff89236.jpg

 

Er nok eindel i "menigheten" som ikkje er veldig glad i disse bastard løsningene,
Men eg syns disse funker heilt fantastisk bra.
Lyd kvaliteten er bedre, spesielt med Tidal Flac musikk.
(Telefonen bruker wifi + bluetooth data overføring til modul, altså ikkje A2DP som har klare begrensninger lydmessig)
Fra modulen går det på fiberoptisk overføring, til i mitt tilfelle Logic7 forsterker.

I tilleg har modulen screen mirroring, tale styring +++.
Eg kan for eks. sei; "hey google, spill metallica", så kommer Spotify rett opp på skjermen og musikken starter.
(integrert med org. mic i bilen, mot modul) Eller "hey google, naviger til Oslo", så kommer google maps opp på skjermen.

Om eg lurer på åpningstid på Biltema Bryne, så får eg opp svaret på høytaler, + google maps med avstand og kjøretid fra der eg er nå.

Videre har eg fått montert TPMS system fra LCI.
Dvs. kun ein modul montert bak bakfanger, Canbus high/low og strøm.
+ 4 ventiler med innebygd sensor da, thats it. Ingen antenner og drit i hjulbuene, slik som de første TPMS systemene hadde.

 

IMG_20240202_184354.thumb.jpg.fe3d06c7894d231c2d31c5d7f94ad5c8.jpg

IMG_20240208_204646.thumb.jpg.b1d2980172112aaa0f696c087dd0ee6d.jpg

Fantastisk kjekt å ha, når dama bruker bilen og ikkje merker at det null luft i 22" felgene.
(Merker forsåvidt lite til det sjøl, da 305/25-22 dekka har veldig stive dekksider)

 

Ellers;

B&O:
Startet med B&O anlegg montering.
Har montert Dashbord høytaleren og diskanter i front dører.
Venter på plugger til B&O forsterkeren, når denne er på plass, så skal alt av høytalere kobles opp.
Lys og gitter til høytalere kommer på sikt.

NBT:
Test montert, her må eg inn med nyere CAS4+ modul, nyere ICM modul, nyere ZGW modul.
Så vil NBT komme på plass.

Comfort Access:
Pga. montering av nyere CAS4+ modul, så blir det modul med CA, altså comfort access.
Det blir da montering av antenner etc. for å få dette på plass.

LCI Speil:
Montert, med M look kåper. (bilder kommer)
Nye speil har da blinklys innebygd, så dette skal routes om fra FRM modulen.
Gamle blinklys i skjermer, erstattes med lister fra LCI.
Nye speil har også Blind Spot warning, så her har eg bestilt to stk. sensorer som skal monteres bak bakfangeren.

SZL:
Da sleperingen på rattstamme modulen min er for gammel for paddelshift,
så blir denne erstattet av ein litt nyere type.

SVT:
Pga. oppgraderingen av ICM modul, så må eg ettermontere SVT modul, for å ta seg av styringen av Servotronic ventilen i tannstanga.

Elektronisk rullegardin bakrute:
Ny alcantara hattehylle med elektronisk rullegardin montert,
ny bryter fører dør montert. Skal nå legge opp 2 ledninger til motoren i gardina, til JBBF.
Da er denne også operativ.

360 Aroud view:
Modul montert, kabler og kamera bestilt til speil og front fanger.

Så listen over retrofits vokser stadig.
Kommer til å skje mye utover våren.
Skal også skifte gløderele til motor, til ny type gløderele som vanligvis står skrudd fast på innsuget.
Siden motorstyringen nå er bygd om til LCI, så får eg feilkoder fra gløde rele/modul.

Ellers er eg igang med ett lite sideprosjekt; F20 116d -> 125d med M-performance bremser, 320hk ish, 8HP70 girkasse etc. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/31/2023 at 4:35 PM, RB26DETT said:

Kina kopi, planen er å bygge om til F10 bakbremser på sikt, men det er uansett uaktuelt for meg å svi av 12k på OEM hos gs, når eg får tak i fra Kina for 1500 kr :)

 

Vil heller bruke penger der det betyr noe :)

først kudo’s til alt ettermontering og modifikasjoner. Morsomt å lese.
 

Trodde jeg var nesten eneste som har begått seg på CA ettermontering men godt å se du har greid det og + enda mer!
 

 

Hvordan er kvaliteten av BO eller snakka du om bremser?

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel an å overføre lossless fra mobil via blåtann om man har bt 5.0 og opp og du kjører aptX HD codec, har det bl.a. på en FiiO dac/forsterker til ørepropper, men det er nok ikke mange "Kina-skjermer" til bil som pleier å stille med høykvalitet bt-brikker. Uansett båndbredde så er det jo alltid best å beholde signalet digitalt fram til siste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...