tennbrikket Skrevet Oktober 21, 2019 Share Skrevet Oktober 21, 2019 Akkurat nå, Daniel. skrev: Er litt usikker på hva jeg skal velge av tectyl og fluid film. Ganske sikker på at det må sandblåses først, i hvertfall hvis jeg skal ha tectyl, og da koster det vel mange tusen kr.. Jeg har kun erfaring med tectyl, men etter 5 år har det holdt mye salt unna. Hvis det må sandblåses, så flyr nok timene ganske så fort, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2019 9 minutter siden, tennbrikket skrev: Jeg har kun erfaring med tectyl, men etter 5 år har det holdt mye salt unna. Hvis det må sandblåses, så flyr nok timene ganske så fort, ja. Jeg har ikke erfaring med noen av delene. Vet bare at begge delene er et helvetes griseri 🤣 Fluid film KAN vel sprøytes på uten å måtte sandblåse først? Men det sies at hvis man har det på, så kan bilen aldri tectyleres igjen eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 21, 2019 Share Skrevet Oktober 21, 2019 Jeg fikk nylig behandla bilen med Fluid film, jeg har ingen formening om hva som er best men det de sa til meg var at man uansett ikke fikk sandblåst inni hulrom og falser etc hvor det gjerne trengtes mest når bilen er blitt noen år. Løsemiddelbasert antirustmidler fungerer ikke noe særlig oppå rust, det blir gjerne ei smørje av antirustmiddel og vann inni hulrom som f,eks dører. Flud film stopper rust fordi den fortrenger fuktigheten og oksygen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 22, 2019 Share Skrevet Oktober 22, 2019 Fordelen med Fluidfilm er jo at enn trenger ikke så voldsom forbehandling . Den sprøyter du bare rett på overalt og resten går av seg selv . Men er en skikkelig møkkajobb å skru på biler som er behandlet med dette . Det tørker jo ikke inn ligger bare der som ei fuktig seig guffe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 22, 2019 Share Skrevet Oktober 22, 2019 @hsd har vell sikkert et innspill når det kommer til understellsbehandling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 23, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2019 På 21.10.2019 den 22.59, Hpi skrev: Jeg fikk nylig behandla bilen med Fluid film, jeg har ingen formening om hva som er best men det de sa til meg var at man uansett ikke fikk sandblåst inni hulrom og falser etc hvor det gjerne trengtes mest når bilen er blitt noen år. Løsemiddelbasert antirustmidler fungerer ikke noe særlig oppå rust, det blir gjerne ei smørje av antirustmiddel og vann inni hulrom som f,eks dører. Flud film stopper rust fordi den fortrenger fuktigheten og oksygen. Nei jeg kan tenke meg at det er en del steder som ikke kan kommes til på noen måte. Er det jeg og har lest, det med fortrenging av fuktighet osv, men syns jeg ser folk som sier det er tull og, så man blir jo aldri klok på dette 🤣 Sånn rent økonomisk så tror jeg fluid film hadde vært lurest for min del. Men burde nesten tatt den på en gratis rustsjekk å fått meninger fra folk som kan det. 19 timer siden, sveigis skrev: Fordelen med Fluidfilm er jo at enn trenger ikke så voldsom forbehandling . Den sprøyter du bare rett på overalt og resten går av seg selv . Men er en skikkelig møkkajobb å skru på biler som er behandlet med dette . Det tørker jo ikke inn ligger bare der som ei fuktig seig guffe . Ja, er litt derfor jeg heller mot fluid film. Sant, men av det jeg har erfart så er ikke det noe mindre møkkajobb å skru på ting som er dekket i en smørje av tectyl 11 timer siden, Ingvaldsen skrev: @hsd har vell sikkert et innspill når det kommer til understellsbehandling.. Så han hadde skrevet en lang avhandling om at fluid film ikke var noe Men der var jo f.eks Werther uenig. Så fluid film vs tectyl er vel en av mange uendelige diskusjoner som ingen blir enig i haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 1, 2019 Forfatter Share Skrevet November 1, 2019 Handlet meg noen brukte 350M felger som jeg skal bruke som vinterhjul. Ikke helt strøkne, så får se om jeg får fikset litt på de før de skal på, eller om jeg skal bare la det være for denne vinteren. Ellers så ser det ut som fjør høyre bak kanskje har knekt, så må bestille det og. Mathiseen, Saltkjelen, ///M-ini95 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 7, 2019 Forfatter Share Skrevet November 7, 2019 Da var vinterhjul kommet på. Som nevnt over så er det Style 350M fra F10/11, fire stykk framfelger (18x8 ET30). Monterte 12mm spacer bak for å få de litt lengre ut. Jeg syns i hvertfall det ser bra ut, om man ser bort ifra at felgene har kantkjøringer og lakkskader.. Kommer nok til å få de lakkert før neste vinter igjen.. Marius2002, StigJ, ///M-ini95 og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 7, 2019 Share Skrevet November 7, 2019 disse ser jo bra ut alle dager i året Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 8, 2019 Share Skrevet November 8, 2019 Passet fint Daniel disse felgene 😀 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 8, 2019 Share Skrevet November 8, 2019 Må si som de andre at dette var meget kledelig! Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet November 8, 2019 Share Skrevet November 8, 2019 Pent! 👍 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 9, 2019 Share Skrevet November 9, 2019 Veldig bra! Vurderte sterkt dette designet som vinterfelger til F36’en, men endte opp på 400M. Angrer litt, for de ser unektelig svært bra ut på både F3x og E9x! Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet November 9, 2019 Share Skrevet November 9, 2019 Ser bra ut de der, kler bilen godt. Ikke så veldig ulike de jeg har sveigis og Daniel. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet November 9, 2019 Share Skrevet November 9, 2019 Ser bra ut! 😀 Godt det ble 350m, passer fint på en potensiell F10 og 😏 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå