Gå til innhold

En tråd om kjøpshjelp av F11 til en Bmw entusiast! Evt. F3*??


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

Så dette ordner man raskt med tuning m.a.o 😁 men forskjellen på 518d og 520d da?

 

Litt avhengig av hvilken 520d man sammenligner med. 518d kom kun som B47. Så forskjellen mellom 518d og 520d (B47) er ingenting annet enn software. Iallefall slik jeg kan se fra delekatalogen. 520d (N47) er en helt annen motor, så forskjellene sier seg selv. 

Edit: 

Litt for kjapp med hva jeg skrev. 518d kom også som N47 motor da enten med 136 eller 143 hk. B47 motoren har 150 som fulleffekt og 136 som nedstrupa. 

Ser også at N47 518d og 520d også deler mye like deler, blant annet turbo. Uten å ha sjekket alt, så virker denne også som en "nedstrupa" 520d. 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Litt avhengig av hvilken 520d man sammenligner med. 518d kom kun som B47. Så forskjellen mellom 518d og 520d (B47) er ingenting annet enn software. Iallefall slik jeg kan se fra delekatalogen. 520d (N47) er en helt annen motor, så forskjellene sier seg selv. 

518d kom også med N47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna 518d! Den er seriøst undermotorisert, selv om det er bil til dama di så går grensen ett sted. Du blir aldri kvitt den igjen heller...

Fettern min kjører firmabil gjennom jobb, har alltid kjørt type Mondeo og Passat. Så fant han ut at han kunne klemme en F11 518d inn i det budsjettet han fikk for å handle bil. Greit nok har den moment, men 143 hk i en 1800 kg F11 er ikke optimalt for noen. Hvis du kun cruiser mellom a og b langs en motorvei i 110 km/t så funker den, men det er vel ikke så mye motorvei der du holder til? Det blir litt som med E39 520d da den kom, håpløst undermotorisert og ett problem når den skal selges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke uttale meg om 518d, men jeg har også hatt E39 520d og kan ikke si jeg følte den var spesielt undermotorisert. Den ble naturligvis mye bedre med remap ( mener det var fekzen her inne som fiksa min ), men den fungerte overraskende bra originalt også spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies her får man utbytte av adaptive drive først ved aktiv kjøring. Det er som natt og dag på svingete veger i godt driv, men for en bruksbil som skal kjøres mye og jevnt hadde jeg ikke stresset med det. Heller ikke EDC egentlig. Den blir ganske stiv og litt stumpete på ujevnt underlag og vanlig understell holder i massevis.

Det jeg lurer på, er det så stort problem med registerkjedet, rent statistisk, eller er det bare at de som har hatt problemer er de som roper høyt? Skjønner det er frustrerende for de det skjer, men har et inntrykk av at slike "typiske feil" ofte er noe overdrevet ifht. hva som virkelig stemmer siden man ikke hører om de der alt funker fint. 

Om man ikke skal ha LED-lys hadde jeg ikke vært betenkt med å kjøpe pre-face da bilene ser veldig like ut. Men, jeg var nå fornøyd med rattet i min 2013 også jeg da selv om faceliftrattet naturligvis er freshere å se på. Men, hadde prioritert km-stand framfor årsmodell om man finner den riktige bilen slik jeg forstår dine prioriteringer.

F11 er helt knall bil :) Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjedet på min N47 utbedret i 2015 på aksjon.. har ikke den bilen lenger. Verksmester er bekjent, så jeg spurte han om hvor utbredt dette problemet var. Ærlig svarte han at det var veldig vanlig, og de hadde 1 bil i uken inne til rep. De brukte da 5 arbeidsdager på å fikse problemet og fakturaen så også deretter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...