Slavearbeider'n Skrevet August 22, 2022 Forfatter Skrevet August 22, 2022 Da var motoren løfta ut. Måtte av med begge motorfestene samt grenrøra. Det hadde vært mye lettere om jeg tok ned subframen men det gadd jeg ikke. Den skal hvert fall ned når motoren skal inn igjen Tomt her gitt Lars89, Ampera, mslello og 2 andre reagerte på dette 5
Flataas Skrevet August 22, 2022 Skrevet August 22, 2022 Noen planer med motorrom når du først er i gang?
Slavearbeider'n Skrevet August 22, 2022 Forfatter Skrevet August 22, 2022 3 minutter siden, Flataas skrev: Noen planer med motorrom når du først er i gang? Ja. Nye rådelagre, nye rådebolter(holder med OEM) Cooper ring toppakning, overhale vanosen(aner ikke tilstanden på den) ARP bolter, ny O-ring til peilepinne, ny bunnpannepakning, ny pakning til oljefilterhus, ny wide band sensor, nytt utløserlager og sikkert noe annet småtteri jeg ikke kommer på i farta
skoglund Skrevet August 22, 2022 Skrevet August 22, 2022 Herlig,du har fått en bra start,er litt gått å krumme ryggen å bare få det gjort også når det står på som verst. Slavearbeider'n reagerte på dette 1
ahj Skrevet August 23, 2022 Skrevet August 23, 2022 Bare å kjøre på med Supersprint grenrør når du først er inne å bytter motor
Slavearbeider'n Skrevet August 23, 2022 Forfatter Skrevet August 23, 2022 14 minutter siden, ahj skrev: Bare å kjøre på med Supersprint grenrør når du først er inne å bytter motor Har Supersprint eksos hele veien😝 ahj reagerte på dette 1
sveigis Skrevet August 23, 2022 Skrevet August 23, 2022 Den som gir seg er en ….😊😊 Du er flink altså ,liksom bare gunner på . Nå unner jeg deg bare lykke og kos fremover med denne 😊 Slavearbeider'n reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 23, 2022 Forfatter Skrevet August 23, 2022 9 timer siden, sveigis skrev: Den som gir seg er en ….😊😊 Du er flink altså ,liksom bare gunner på . Nå unner jeg deg bare lykke og kos fremover med denne 😊 Helt riktig Jan😅 Har jo ikke noe valg da, må jo få den på veien igjen der den hører hjemme Lykkeønskninger tas i mot med takk, men kjenner jeg meg rett så ryker jeg vel snart noe annet når den først er på veien igjen. Blir aldri arbeidsledig med gammal og modda Bmw🙃 sveigis reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 27, 2022 Forfatter Skrevet August 27, 2022 Fikk mulighet til å være med opp på Bmw dagene på Vålerbanen idag takket være @Ampera som sa jeg kunne låne F10 M5’en hans. Jeg er ikke vond å be og takket pent ja til å disponere den opp og ned. Dagens befrakter: Traff også på @Saltkjelen @Ingvaldsen@idapederse og @E.C. der oppe. Alltid hyggelig å treffes @Saltkjelen @Ingvaldsen og @Ampera på vei ut på banen Alltid like flott denne: Litt racing må man også få med seg: Ellers så har nye ACL rådelagre, bunnpannepakning, bolter til rådelagre og noe pakninger kommet i Posten, så det blir skruing i morgen. sveigis, Ampera, ///M-ini95 og 11 andre reagerte på dette 14
Saltkjelen Skrevet August 27, 2022 Skrevet August 27, 2022 Godvær som vanlig når det er treff, så dette var nok en gang en trivelig affære! Vi må få planlagt og gjennomført isbaneplanene, men her har jeg fortsatt mer enn nok med sjøsyken etter en runde i M5en til @Ampera... idapederse, Ampera og sveigis reagerte på dette 2 1
Ampera Skrevet August 27, 2022 Skrevet August 27, 2022 12 minutter siden, Saltkjelen skrev: Godvær som vanlig når det er treff, så dette var nok en gang en trivelig affære! Vi må få planlagt og gjennomført isbaneplanene, men her har jeg fortsatt mer enn nok med sjøsyken etter en runde i M5en til @Ampera... Det var 10 runder! idapederse reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 27, 2022 Forfatter Skrevet August 27, 2022 27 minutter siden, Saltkjelen skrev: Godvær som vanlig når det er treff, så dette var nok en gang en trivelig affære! Vi må få planlagt og gjennomført isbaneplanene, men her har jeg fortsatt mer enn nok med sjøsyken etter en runde i M5en til @Ampera... isbaneplanene må bare gjennomføres! Skal skru som besatt jeg nå Saltkjelen reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet August 27, 2022 Skrevet August 27, 2022 Imponerende ståpå vilje du har, ikke noe å si på fremgangen din her nei. Satser på du får brukt bilen flittig neste sesong, uten noen form for havari på den. 🤞👌 Slavearbeider'n reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet August 28, 2022 Forfatter Skrevet August 28, 2022 (endret) Da var nye ACL rådelagre montert. Like klønete som forrige gang men det må nå gjøres. Nye bolter badet i olje en times tid før dem ble brukt. Viktig for riktig stramming visstnok Litt over en tusenlapp for oppgraderte lagere som holder i mange år kan jeg leve med Nytt lager påført assembly lube Alt ble strammet til først 5 nm, så 20 nm og deretter 70° grader. Oljepumpa er også flyttet over, med ny runde med safety wire. Bunnpanne med tilhørende ny bunnpannepakning er også flyttet over. Men jeg har klart å surre bort 3-4 bolter til bunnpanna på ett eller annet magisk vis, så de må bestilles opp. Planen videre er å flytte over vanosen fra gamle motoren. Jeg aner ikke hvilken tilstand denne er på den ‘’nye’’. Endret August 28, 2022 av Slavearbeider'n And-reas, mslello, E.C. og 4 andre reagerte på dette 7
skoglund Skrevet August 28, 2022 Skrevet August 28, 2022 Blir jo oppstart for sesongen er over vist du forsetter i dette tempoet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå